معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای کشور از اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا علیه شایعه‌سازی در فضای مجازی در کلیه واحدهای انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور خبر داد و گفت: با عوامل تولید و یا منتشرکنندگان این گونه محتواها برابر قانون برخورد خواهد شد.

اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش نسبی تولید و انتشار مطالب و محتوای صوتی و تصویری «شایعه‌های کذب در کشور با اهداف مغرضانه» هستیم، اظهار کرد: در راستای مقابله با این پدیده مجرمانه طرح عملیاتی در کلیه واحدهای انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با شایعه‌سازان در اولویت ماموریتی پلیس فتا قرار دارد، گفت: بر اساس رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی کاملا مشخص است که سطح تولید و انتشار شایعات با اهداف مغرضانه، توطئه، تخریب روابط بین‌المللی، ایجاد جو بی‌اعتمادی و القای حس ناامیدی در هموطنان صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: تمامی جریانات خبری منتشرشده در این خصوص در فضای مجازی مرتبط با کشور ایران، در کارگروه‌های ویژه رصد و پایش پلیس فتا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در صورت مواجه با موارد خلاف واقعه و انتشار اخبار جعلی و کذب، برخورد قضائی با شایعه‌سازان در دستور کار قرار می گیرد.

سرهنگ پاشایی افزود: اولویت اصلی پلیس فتا در برخورد با هرگونه محتوای کذب و جعلی در فضای مجازی، پاکسازی و برطرف کردن آلودگی‌های مربوطه و در مرحله اول توجیه مرتکبان این جرایم است، ولی در صورت تکرار یا انتشار به نحوی که دارای ضرر و زیان مادی، معنوی و خسارات روحی و روانی فراوان در جامعه باشد، با عوامل تولید یا منتشرکنندگان برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور خبر داد: تاکنون تعدادی افراد در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفته اند و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی پس از احضار ضمن تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شده اند.

این مقام انتظامی گفت: برابر بررسی‌های فنی و تخصصی صورت‌گرفته مشخص شده که حجم وسیعی از محتوای شایعه و کذب از سوی معاندان و مغرضان در خارج از مرزهای آبی و خارجی کشورمان با تکنیک خاص از جمله تقطیع و تحریف واقعیت تولید و منتشر می‌شود که متاسفانه تعدادی افراد در داخل کشور نیز به صورت عمدی و سازمان‌یافته یا غیرتعمدی نسبت به انتشار آن اقدام می‌کنند.

سرهنگ پاشایی عنوان کرد: برابر واکاوی انجام‌شده مشخص شد این گونه محتواها هیچ گونه سنخیت و تعلق مکان و زمانی به کشور ایران نداشته و اهداف اصلی انتشار این محتواهای تولیدی غیر واقعی که در زمان های خاص منتشر می‌شود صرفا پیگیری اهداف مغرضانه معاندان نظام است.

وی از هموطنان خواست که در صورت مواجه با هرگونه محتوا یا کلیپ صوتی و تصویری منتشرشده در فضای مجازی از جمله شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان های غیربومی، ضمن تجزیه و تحلیل ذهنی اولیه، از صحت و سقم موارد منتشره اطمینان پیدا کنند و از بازنشر مطالبی که به جعلی یا واقعی بودن آن شک دارند، خودداری کنند و در چرخه انتشار شایعات قرار نگیرند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: افراد مشهور و فعالان حرفه ای سرشناس فضای مجازی وظیفه مهمی در این رابطه دارند. چه بسا بسیاری از این شایعات کذب که توسط معاندان در خارج از کشور تولید می‌شود، ناخواسته و غیرتعمدی توسط برخی از این افراد در چرخه بازنشر قرار می‌گیرد. بنابراین می‌بایست حتما از واقعی بودن این اخبار اطلاع یابند و سپس اقدام به اظهار نظر و بازنشر آن کنند.

کد خبر 669338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جبهه خدمتگزاران IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    خیلی دیرشده ان زمانی که قیمت دلاروملک وخودرورابالابردندبایداینکار انجام می شدتاکشور به این روزنیافتدبازهم خوب است بدتر ازاین نشود