چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
۱ نفر

در پی بیانیه سفارت چین در اسرائیل در رد ادعاها مبنی بر جاسوسی از مقامات رژیم صهیونیستی، سازمان امنیت اسرائیل، شین بت، اعلام کرد در پی بررسی لیوان‌های گرم‌کننده‌ای که سفارت چین به برخی وزرا و دفاتر دولتی در اسرائیل داده بود، به این نتیجه رسیده است که این لیوان‌ها دستگاه شنود نداشتند.

ابزار جاسوسی

به گزارش همشهری آنلاین، در بیانیه شین بت آمده است: «در پی گزارش‌ها درباره یافتن یک قطعه مشکوک در لیوان‌های گرم‌کننده که به یک وزارتخانه دولتی فرستاده شده بودند، کارشناسان فنی شین‌بت این قطعه را بررسی کردند و متوجه شدند که بی‌خطر است و هدف از آن ایجاد خلا در دو طرف لیوان برای حفظ دما در طول زمان است.»

تحقیقات شین بت زمانی شروع شد که به این لیوان‌ها که سفارت چین به دو وزارتخانه‌ علم‌ و فناوری و ترابری فرستاده بود، مشکوک شدند. موریا آسراف‌ـ‌والبرگ، خبرنگار دیپلماتیک رادیو ارتش اسرائیل، اولین بار صبح سه‌شنبه در مورد قطعات مرموز پیداشده در لیوان خبر داد. سوءظن البته از آن‌جا شروع شد که این لیوان صدای آژیر یکی از دستگاه‌های امنیتی را به صدا درآورد.

اوریت فارکاش-هاکوهن، وزیر علم، فناوری و فضای اسرائیل یکی از اشخاصی بود که این لیوان را دریافت کرده بود. شین بت در پی این سوءظن با دفاتر دولتی مختلف تماس گرفت تا نمونه‌های بیشتری از این لیوان را پیدا کند. نیتزان هوروویتز، وزیر بهداشت، و چیلی تروپر، وزیر فرهنگ و ورزش، از دیگر اعضای کابینه بودند که این هدیه را از سفارت چین پذیرفته بودند. 

سفارت چین «شایعه‌های بی‌اساس» را محکوم کرد و گفت اهدای هدیه به‌عنوان «ابراز دوستی» به مناسبت عید پسح یهودیان بوده است. این سفارتخانه توضیح داد که آن «شیء مرموز» چیزی نبوده است جز دستگاهی برای حفظ دمای نوشیدنی.

کد خبر 669594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • داود IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 1
    سگ از چماق،،چوب یجور میترسه
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 3
    مردشور چین واسراییل