به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این روزها مترو تهران پس از دو سال باز هم شاهد رفت و آمد همه اقشار جامعه به ویژه دانشآموزان و دانشجویان و همچنین کارمندان و کارگران هستیم، گرچه ایستگاهها مترو در ساعات صبح و عصرگاهی مملو از جمعیت است اما در برخی ایستگاهها دیده میشود که مسافران بدلیل خرابی برخی آسانسورها مجبور هستند از راه پلههای ثابت برای رفت و آمد استفاده کنند.
عمده مشکلات خاموشی برخی آسانسورهای مترو خالی بودن انبارهای قطعات یدکی پر مصرف است که مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه این موضوع را تایید کرد.
مهدی شایسته اصل در این باره میگوید: امسال شورای شهر و مدیریت شهری توجه ویژهای به موضوع حمل و نقل عمومی داشتند و در بودجه امسال به خوبی به این موضوع توجه شده است. در اولین اقدام چک لیستی از نیازهای قطعات یدکی پرمصرف را تهیه کردیم و با اعتبارات مناسب در روزهای آینده حتما این انبارهای قطعات یدکی شارژ میشود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: حدود ۱۰۰ پله برقی در ایستگاههای مترو وجود دارد که نیاز به نوسازی دارد. با همکاری معاونت علمی رییس جمهوری و وزارت دفاع در تلاش هستیم بیشتر قطعات پرمصرف این ناوگان را داخلی سازی کنیم.
شایسته اصل، اورهال کردن این ناوگان را یکی از اقدامات مهم اعلام کرد و گفت: انجام این اقدام مهم نیازمند توجه دولت و مجلس است، در دولت و مدیریت شهری گذشته اورهال کردن ناوگان مترو تهران مورد توجه نبود و آیندهنگری مدیران گذشته در این موضوع ضعیف بود.
نظر شما