اظهارات توام با وقاحت و طلبکاری سفیر اوکراین در گفت و گو با یک روزنامه زنجیره‌ای، اعتراض گسترده کاربران را ایرانی در فضای مجازی برانگیخت.

سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: «سرگئی بوردیلیاک» در گفت‌وگو با ایرج جمشیدی مدیر بد سابقه روزنامه آسیا -که از سوی روزنامه شرق هم بازنشر شد- گفته بود: «مردم عادی ایران از اوکراین حمایت می‌کنند/وقتی ماشین ما را با پرچم اوکراین می‌بینند فریاد می‌زنند «اوکراین پیروز می‌شه... بعد از وقوع جنگ در اوکراین، همه‌ کشورهای آسیای میانه و خاور میانه، کمک‌های بشردوستانه زیادی فرستاده‌اند، اما از ایران حتی یک ریال نگرفتیم. مدتی پیش در جزیره‌ قشم تانکرهای نفت را دیدم که منتظر مشتری ‌اند. چه می‌شد چند تا از این تانکرها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین می‌فرستادید. در این صورت مایه غرورتان می‌شد که به یک کشور جنگ‌زده کمک کرده‌اید؟ فرض کنیم سال آینده مشکلاتی در روابط با روسیه به‌وجود بیاید و سال بعد بخواهید موادغذایی‌تان را از اوکراین تأمین کنید، اوکراین خواهد پرسید شما تاکنون کجا بودید؟ یک سال پیش که ما به کمک‌های بشردوستانه شما احتیاج داشتیم، شما کجا بودید؟»

این اظهارات و انتشار آن از سوی دو نشریه اجاره‌ای غربگرا با اعتراض گسترده کاربران در توییتر مواجه شد. گزیده‌ای از این واکنش ها را می‌خوانید:


- سفیر اوکراین گفته ایران حتی یک ریال هم به ما کمک نکرده! حالا بگذریم که وزیر امور خارجه‌شون همین سه روز پیش از ارسال تیم پزشکی توسط ایران تشکر کرده، ولی مگه ما تعهدی به اوکراین داریم؟ یا مگه منفعتی برامون داره؟ یا مگه اوکراین در برابر تحریم‌های ما، همراه‌مون بوده؟!
- سفیر اوکراین نمیفهمه که ملت ایران هر کشور زیر چکمه‌های قدرت‌های بزرگ رو به چشم عبرت نگاه میکنن تا نخوابن و همیشه بیدار باشن.
- حکومت اوکراین همواره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران رای مثبت داده است! و سفیرش با پررویی محض می‌گوید ایران یک ریال هم به ما کمک نکرده است! راستی جناب آقای سفیر! شما چرا ترور سردار سلیمانی رو محکوم نکردید؟ یادمان نرفته در موضوع ‎هواپیمای اوکراینی چقدر خباثت کردید و هنوز فراموش نکردیم که اوکراین از اولین کشورهایی بود که تحریم علیه ایران را اجرا کرد و رای مثبت داد و به همراه آمریکا و انگلیس در اشغال و کشتار مردم ‎عراق مشارکت داشت. جنابعالی هم بجای اینکه اینجا نشستی تز برای ما میدی، بهتره جمع کنی، بری از کشورت دفاع کنی.
- آقای سفیر! مردم عادی ایران همدستی اوکراین در تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان را فراموش نمی کنند.
- کاش یکی یقه‌ این بابا رو می‌گرفت، که چرا وقتی مهم ترین فرمانده‌ ایران به دست امریکا ترور شد، اوکراین طرفِ امریکا را گرفت؟ یا مثلا از این بابا سوال می‌کردن که چرا اوکراین یه لپی از امریکا نکشید، وقتی شدیدترین تحریم‌های تاریخ رو علیه ایران وضع کرد؟
- خودت بگو تو این سال‌های تحریم ایران، شما کدوم گوری بودین؟
- سفیر اوکراین شکر زیادی خورد.
- جالب‌ترین بخش مصاحبه این قسمته : «مدتی پیش در جزیره‌ قشم تانکرهای نفت را دیدم که منتظر مشتری‌اند. چه می‌شد چند تا از این تانکرها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین می‌فرستادید».  هم میگه بازار انرژی تونو نابود کردیم هم طلبکاره که چرا نفت مفت بهمون ندادید!
- سفیر اوکراین: از ایران حتی یک ریال هم نگرفتیم. جواب ما مردم : اوکراین هیچ قطعنامه  ضد ایرانی ای رو رای منفی نداد .
- کاش می شد همه توییتر از سفیر اوکراین بخوان اکانت توییتر بسازه یا اگر داره پیداش کنن که دسته‌جمعی بریم بهش بگیم خفه شو.
- مگه شماها وقتی ما زیربار شدیدترین تحریم‌ها بودیم کمک کردید، که بخوایم بهتون کمک کنیم؟! همین شماها از تحریم های آمریکا حمایت کردید...!
- زمین بدجور گِرده. بالاخره گذر پوست به دباغ خونه افتاد. سفیر اوکراین  گفته ایران تا به حال به ما کمک نکرد.  جناب سفیر! دولت جنابتان موقعی که پای تمام تحریم های علیه مردم ایران رو امضا کرد، باید فکر اینجاها را می‌کرد.
- سفیر اوکراین گفته ایران توی جنگ هیچ کمک مالی به ما نکرده. خودتون ما رو تحریم کردین تو سازمان ملل رای + به تحریم علیه ایران دادین. تو صندوق عقب پژو و پراید هم که نمیشه براتون پول بیاریم. آمریکا گاد فادرتون ناراحت میشه برید ازش مجوز بگیرید برای کمک. خلاصه وات دِ فاز - فازتون چیه؟
- چند ساله بیرحمانه ‌ترین تحریم‌ها رو داریم تحمل می کنیم همتون لال شدید، حالا نگیم سر جنگ با عراق چنتا بچه عزیز مردم کشته شدن و هیچ کسی عین خیالش نبود.
-یکی نیست بهش بگه […] شما به تحریم ما رای دادی، چطور بهت نفت مفتی بدیم؟!
- سفیر اوکراین با حالت شکایت گفته چرا ایران بهمون نفت نمیده یه نگاه به لیست رأی‌هایی که تو ده سال گذشته تو سازمان ملل در مورد ایران دادید بندازی علتش رو می‌فهمی ...!
-این سفیر […] کجا بود وقتی دانشجویان ایرانی را در مرز برای خارج شدن از اوکراین سربازان نژادستیز اوکراین تحقیر و مجبور به تمیز کردن زباله‌های دیگران می‌کردند.
-سفیر اوکراین هروقت دستمزد دانشجویان ایرانی که لب مرز آشغال جمع کردن رو داد اونوقت میتونیم یک ریال کمکشون کنیم
- سفیر اوکراین غلط کرد
- سفیر اوکراین وقیحه که به همچین چیزی حتی فکر میکنه. اون‌هم در حالتی که اوکراین همیشه همراه رفتار امریکا علیه منافع ملی ایران بوده. در تحریم‌ها همکاری کرده و در لفاظی‌ها کم نگذاشته. این بی‌وجدانی سفیر اوکراین به کنار! اما خاک بر سر رسانه ایرانی که همچین مزخرفی رو منتشر میکنه.
- روزنامه آسیا! روزنامه شرق! لال بودید بپرسید موقع تحریم حداکثری ایران، اوکراین چه غلطی می‌کرد؟
- می‌شه پاسخش به این سؤال که اوکراین در زمان فشار اقتصادی و تحریم حداکثری و به قول آقایان روحانی و ظریف جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی بر ضد ما توسط آمریکا چه کمکی به ایران کرده را هم توئیت کنید؟ نگو نپرسیدی که معلوم می‌شه چقدر شرف داری!
- مشکل حرف سفیر اوکراین نیست مشکل اون سرباز خبرنگاریه که میره مصاحبه میگیره با سوالات مد نظر اونها و طرف رو به خاطر پاسخ‌های وقیحانه به چالش نمیکشه.
- یکی بره ببینه رای اوکراین به قطعنامه‌های سازمان ملل در تحریم هسته‌ای ایران چی بوده؟ یا شده سفارت اوکراین در تهران (نه دولت اوکراین) در حوادث طبیعی مکرر ایران یه دونه پتو برداره ببره بده به مراکز امداد؟ دریده‌تر از سفیر اوکراین، اون کسیه که تو روزنامه آسیا و شرق، این خبر رو کار کرد.

کد خبر 670829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 40
  • Arash IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    42 57
    با سلام سفیر نادان و جاهل اوکراین غلط اضافی انجام داده است و تنها راه حل این است که ایشان بایستی از سرمشق آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو هزار مرتبه جریمه بنویسد تا ما از اشتباهات او بگذریم.
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 10
      اظهارات اقای سفیر بیش از انکه به واقعیات میدانی شباهت داشته باشد تداعی کننده نقطه نظرهای دیکته شده < تل اویو > است!!!!!!! انهم در برهه ای که جنگ لفظی بین < ایران بزرگ > و < اسراییل حقیر > اوج گرفته است!!!
  • علی قاسملو IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    41 44
    مع الاسف اوکراین جزو معدود کشورهایی بود که ترور سردار سلیمانی را محکوم نکرد و اولین و تنها کشوری بود که بعد از موشک باران عین الاسد به آمریکا رسما اعلام کرد که در انتقام از ایران به آمریکا نیروی نظامی می دهد! در سازمان ملل به تمام آرای علیه ایران رای مثبت میده!
  • سلام IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    46 38
    همین که این سفیر در ایران از نان یارانه ای ما استفاده می کند لطف بزرگی در حق او و کشورش است .
    • محمدرضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      16 15
      كوفتش شه نون ما
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    70 40
    بنده سئوالی از این دوستان که از خجالت سفیر اکراین در اومدن بپرسم اینکه روسیه در تحریم حداکثری کجا بود ، در رای دادن به قطعنامه های ضد ایرانی کجا بود ؟ ما هواپیمای مسافربری اکراینی را ساقط کردیم تا حالا هم هیچ غرامتی پرداخت نکردیم اکراین چه خباثتی نشان داده ؟
    • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      34 37
      بنده هم سوالی از شما دارم . الان خودت کجایی ؟ فازت چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 9
      خودت میفهمی چه نوشتی
    • DE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      13 5
      باید پرسید چرا ساقط شد! معمایی حل نشده! هر چه باشد دلایلش به مردم نامحرم نگفتند ... ولی وقتی اوکراین با اسرائیل همکاری کند پس روی ایران نمی تواند حساب باز کند و فریب خورده این خطرناکه فریب خوردن خطرناکه!
    • پریسا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      9 10
      اخی ببین وضع اوکراین ب کجا کشیده که مثل طفل یتیمی چشش ب تانکرهای نفت افتاده و حسرت خورده حیوونکی خاک بر سر اون شرق و اسیای بیوجودی که نشر داده و نپرسیده این همه دشمنی و تحریم و رای ضد ایران دادی الان طلبکار کدوم جنایت نکرده ت هستی؟؟ منه مردم عادی هرگز ارزوی خوبی نمیکنم که همه ی ارزوهای خوب و سالهای جوونیم ب باد فنا رفت
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      17 2
      گور پدر روسیه و اوکراین و آمریکا! مگه ما عاشق روسیه ایم که اینا رو به ما میگی؟
    • مهدی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 3
      آفرین به شما دوست عزیز و فرهیخته.
    • ایرانی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 3
      روسیه همونجا بود که وتو میکرد ،تو کجا بودی؟ روسیه که طرف ما بود اما اکراین علنا علیه ما بود.
  • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    50 43
    سفیر اکراین همینطور که تاحالا کاسه گدایش رو پیش اربابش امریکا دراز کرده از این به بعد هم دستمال کش اربابش باشه تا یه صدقه ای بهش بده ایران و ایرانی میدونه چگونه سر بزنگاه حساب طرف رو حسابرسی کنه.
    • محنا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      16 31
      ماهی تقصیری در سقوط هواپیما نداشتیم این بلا روآمریکا سر هواپیماآورد بچه های عزیز مظلوم سپاهی از روی ناچار زد دقت کن داداش درجه زمان که ایران داغدار بودوتحت فشار بود اصلا عمدی نبود پس ساکت
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    28 40
    مرده باد مزدور غرب پرست
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    41 17
    چقدر کودکانه بود حرفای این آقای سفیر.
  • جواد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    39 20
    سلام. ایشان باید به گذشته و عملکرد دولت اوکراین در خصوص ایران در مجامع بین الملل نظری داشته باشند، بعد مطالبه گری نمایند.همینکه موضع ایران مخالف جنگ است و تنها راه حل را گفتگوی سیاسی و دستیابی به توافق میداند،خدا را باید شاکر باشد.این وضعیتی است که غرب برای کشورش بوجود آورده،ملت های دیگر چرا باید هزینه اش را بپردازند.
  • افشین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    24 19
    سفیر سکرخورده شماملت ایران ببخشید به هرحال بخشش ازبزرگان هست
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    16 15
    احسنت به این همه اظهارنظر زیبا! تو که دم برای آمریکا تکون می دی باید توی سرت زد محکم تا نقش زمین بشی!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    17 13
    سفیر اوکراین غلط کرده در دوران جنگ ایران وعراق اوکراین چه کمکی به ما کرد که الآن طلبکاره
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    19 9
    کاش اوکراین حداقل یک بار از ایران دفاع کرده بود تا ما هم الان ازشون دفاع کنیم ولی متاسفانه ما هم یادمون نمیره که همیشه تو تحریم ها وسختی ها بر علیه ایران رای داده اند وهمین که ما موضع بی طرف گرفتیم و رای ممتنع خیلیه.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    18 8
    یکی نیست بگه ما وقتی یک سالم نه هشتتت سسااللل زیر آتیش بودیم شماها کجا بودین که الان به خودشون اجازه زدن همچین حرفایی بدن
  • امید GB ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 15
    روسیه متجاوز هست اولا دوما اوکراین همیشه با ایران دوستی کرده حالا اگه انتظار داشتید تمام قطعنامه های سازمان ملل رو محکوم کنه خب این کاریه که روسیه هم نکرده . اوکراین تنها کشوری بود که حاضر شد تکنولوژیش رو حالا در حدی که داره رو با ایران سهیم بشه و در ایران کارخونه ی هواپیما سازی راه انداخت کاری که روس ها نکردن . ولی خب در جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان جمهوری اسلامی از یک طرف حمایت کرد اینجام طرف روسیه رو گرفته
    • شایسته IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 1
      ببینم شما نفهمی یا خودتو زدی به نفهمی...معلومه کجایی....بابا بیا پایین پیش ما
  • یوسفی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 12
    وقتی داعش را آمریکا به اقرار ترامپ جنایتکار ، درست کرد و انداخت به جان منطقه و میخواست سوریه و عراق و ایران را نابود کند غیر از ایران تنها کشوری که رسما علیه داعش وارد جنگ شد روسیه بود و ایران و روسیه به لطف خدا داعش را نابود کردند. روسیه بزرگترین تولید کننده گندم جهان است نه اوکراین ، روسیه در سالهای اخیر تنها قدرت جهانی بوده که از ایران حمایت کرد ، روسیه پیشنهاد پیوستن ایران بعنوان عضو رسمی پیمان شانگهای را داد و تصویب شد و ایران عضو رسمی پیمانی شد که ۴۰ درصد جمعیت جهان را شامل میشود در این شدت تحربم های غرب علیه ایران که اوکراین هم خودش را جزو جبهه غرب دانسته! روسیه تنها کشور جهان بود که سامانه بشدت استراتژیک پدافند هوایی S300 را به ایران فروخت.روسیه تنها قدرت فوق نظامی جهان است که حاضر است به ایران هواپیماهای فوق پیشرفته نظامی را صادر کند. روسیه و ایران تنها کشوری هستند که برای مسافرت توریستی و گردشگری بین خود ویزای گردشگردی را حذف کردند که نشان از حس مودت بین دو کشور دارد . و در پایان ایران در جنگ بین روسیه و اوکراین اعلام بی طرفی کرده و به هیچ یک از طرفین کمک نکرده حتی به روسیه
  • هوشنگ IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 1
    ضمن عصربخیروآرزوی سلامتی برای همه ی عزیزان وبزرگواران عرض خاصی نیست.
  • DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 4
    هر کشوری که افتاد دنبال جنگ و اختلاف و حرف بیگانه یا کشورش رو لانه افراد خطرناک کرد نهایت طعمه جنگ شده، سوریه، عراق، افغانستان و اوکراین! یعنی در سیاست سادگی کردن یعنی باختن این خیلی سخته سیاست های شیطانی روسیه و اوکراین رو در تله جنگ انداخت حال به خواست خودشان یا ناگزیر، عربستان را به جان یمن انداختن کشورها رو به جان هم انداختن تا اسلحه بفروشند و کاسبی کنند و خودشان دور از مهلکه تماشاچی!
  • جلال IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 7
    سلام ، جناب سفیر اوکراین: اوقات به کام وبلا از مملکت تان بدور! ای کاش لطف بنموده معروض می داشتید که؛ چندبار دولت ونماینده ی کشور شما در سازمان ملل و سازمانهای بین الملل ، رأی مثبت به قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل ( برضد وبرعلیه ایران) داده است! چرا دولتهای شما برضد ملت ایران وبرای تحریم دارویی، وصنعتی وبانکی ایران رأی موافق داده اند؟؟ ملت فهیم وباشرف ایران این موارد راازیاد نخواهند برد! دولت ایران هم وظیفه اش تبعیت از نظرات مردم است! پس عیب از خودتان ودولت تان است! چرا هلی برد داعش توسط آمریکا وانگلیس به عراق و سوریه را دولت مطبوع شما محکوم نکرد؟ بلکه شما ودولت تان برای داعش کمک فرستادید؟؟ چرا؟؟
  • ناشناس IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    16 2
    از تعداد رای های منفی معلومه کاربران از خجالت کی در اومدن... ولی کاربر واقعی اون کودکیه که سرش تو سطل آشغاله و روزی آهش خواهد گرفت
  • صحرازادگان IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 11
    هم سفیر دولت آمریکایی اوکراین غلط اضافی کرده وهم روزنامه آسیا و شرق که اینو منعکس کردن،اصلا چه ضرورتی داره با این دست نشانده امریکایی وصهیونیستی مصاحبه کنند
  • DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 1
    کلا وقتی دو کشور همسایه با هم وارد جنگ می شوند منصفانه این است که کشورهای دیگر طرفداری از هیچکدام نکرده بلکه دنبال راهبردی مناسب برای حل اختلافات آنها باشند اما در جهان امروز عکس آن اتفاق می افتد هزاران انسان بی گناه و بدبخت کشته شده و شهرها ویران می شوند تا پس از فرو نشستن خشم ها و کینه ها دوباره مذاکره کنند و قرارداد صلح منعقد کنند و این خیلی عجیب است چرا عقل بشر آخر سر به کار می افتد؟!
  • DE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 5
    ایران مداخله ایی در مناقشات دو کشور ندارد و خود کشوری تحت تحریم و زیر سایه ظلم ناجوانمردانه سال زندگی می کنند اگر تمام کشورها به یاری اوکراین رفتند اما به ایران حتی دارو برای بیماران صعب الاعلاج و بیچاره ندادند و بسیاری مظلومانه جان دادند آیا این سفیر از خود پرسیده وجدان بشری کجاست؟ و هنوز هم ایران در معرض اسیب های مختلف قرار دارد و این رشته سر دراز دارد!
  • حقیقت تلخ US ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    12 6
    بهتر است کاربران درفکر بدبختی های خود باشند ماشین زواردررفته سیصدمیلیون خانه چندمیلیاردی برنج صدهزارتوانی هزینه های سرسام آورده دکتر ها وبیمارستان ها داروهای گران سفره های خالی ازگوشت ومرغ وبرنج وحقوق های ناچیز زنهای گلاهبرداروازداج های تجاری جوانان بیکارودختران سرگردان ومسئولان بی مسئول دانشگاه های تعطیل وفارغ التحصیلان بی سواد ونسلی بدون آینده
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 2
      شیری که خوردی حلالت،
  • جواد IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 2
    درست می فرمائید ما هیچ تعهدی نسبت به اوکراین نداریم. تنها تعهد ما نسبت به فلسطین است
  • بهنام IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 10
    مسئولین ما متاسفانه هیچ واکنشی به سخنان این سفیر نکردند
  • علی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 6
    ایران و ایرانی انقدر فهیم هستند و میدونن که به چه کسی و چه وقت کمک خدا پسندانه و بشر دوستانه کنن جناب سفیر اوکراین شما که میگی کمک بشر دوستانه اصلا معنی کلمه بشردوستانه یا حقوق بشر رو میدونی چیه شمایی که همدست تروریستها هستین
  • Ali zaker TR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 5
    همه اینا به کنار.. واسه چی وقتی ترامپ شغال زرد سردار دلها روشهید کرد.هیچی نگفتی.نمیدونم واسه چی همه از ایران زمین طلبکار هستن..
  • عرفان IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 5
    جوری میگین انگار روسیه همواره پشت ایران بوده و ترور عزیز ترین سردارمونو محکوم کرده فراموش نکنیم که روسیه از هر روشی که شده به ایران ضرر رسانده دوم تو قانون اساسی مون هست که دفاع از مظلومین حق گردن همه ایران یاست اوکراینم از لبنان یمن فلسطین چیزی کم نداره روسیه متجاوز هست
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 3
    جنگ تحمیلی ما که باعراق بود ۲۸کشور دنیا مستقیم به عراق کمک کردن و۸سال طول کشید، اون موقع شما کجا تشریف داشتین؟واین همه سال ما تحریم هستیم شما هم حرف اربابتون رو گوش دادین وکمی نکردین ،حالا هم خودتون مثل مرد جلوی روسیه پست وبدل رو بگیرید
  • محمد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 2
    بگید تو جنگ هشت ساله ما با عراق چقدر کمک کردید تا ما صد برابرش را کمک کنیم چیزی که عوض داره که گله نداره
  • سیاستمدار IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 3
    پس همه کشورهایی که مابهشان کمک میدهیم روزی به ماکمک کرده اند؟!
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 2
    بنیان گذاری پایگاه دوم اسرائیلی در اروپا مبارک ،اکراین تاکنون به کدام ظلم امریکا(فلسطین،یمن،بحرین،لیبی،سوریه،لبنان،کوبا،ونزویلا و صدها نظیر دیگر) در دنیا اعتراض یابه مظلوم یاری رسانیده که توقع یاری دارد،ایران نهایت انسانیت و بشر دوستی را درقضیه اختللاف اکراین با روسیه به عمل آورده، بعد هم همین کار را که شیوه انسانی در روابط بین المللی است پی خواهد گرفت ،اکراین با همسایه اش همکاری کند
  • ناشناس IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 1
    مرگ برروسیه متجاوز
  • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 12
    همه این نظرات عالی بود. ولی یکی باید بهش میگفت: جناب سفیر از شما بعیده. یک دیپلمات هیچوقت گدایی نمیکنه. مگر اون وقتی که می خواستی پای ناتو را در منطقه باز کنی از ما اجازه گرفتی که حالا حساب کتاب می کنی؟
  • محسن IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 2
    آقای سفیر به جای طلب کار شدن از ایران رئیس جمهور دیوانه ی خود را زنجیر کنید تا با طناب آمریکا به چاه نرود
  • جار IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 2
    برای کسی تب کن که برات بمیره ما چکاره حسنیم که برای تو نفت بفرستیم وقتی داشتی پشت امریکا درمیومدی فکر الانم میکردی جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 2
    اوکراین با زلنسکی نوکر دربست آمریکاست ، و حقش هم همین است.