بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی به همشهری گفت: در حال حاضر کرایه بلیت اتوبوس حدود یک‌دهم هزینه تمام‌شده است. یک‌سوم هزینه تمام‌شده سفر از محل فروش بلیت یا تراکنش، برعهده مسافر است. یک‌سوم را شهرداری به عنوان یارانه بلیت و یک‌سوم هم دولت کمک می کند که بخش مسافر هم از یک‌سوم به یک‌دهم تنزل پیدا کرده و بار آن بر روی دوش شهرداری افتاده است

نکاحی می‌گوید: متأسفانه در ایران هنوز تولیدکننده اتوبوس برقی نداریم، هرچند ۳ خودروساز در حال برداشتن گام‌های اولیه هستند. موضوع اتوبوس‌های برقی توجه و نگاه به مقوله حمل‌ونقل پاک است که در دستور کار ما قرار دارد. کمااینکه در افق پیش رو و برنامه‌های بلندمدت جایگزینی اتوبوس‌های برقی با اتوبوس‌های دیزل و حتی گازسوز در دنیا مورد توجه و در دستور کشورها قرار گرفته است و طبیعتا ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم و باید در این مسیر حرکت کنیم. در نخستین گام قرارداد خرید ۵۰دستگاه اتوبوس برقی برای خط میدان بهارستان- میدان جمهوری تا پایان سال بسته شده که امیدواریم شرکت طرف قرارداد بتواند به تعهداتش عمل کند.

گفتگو: حامد فوقانی، مرجان حسینی

تصویر: حسین اینانلو، امیر حمیدی

تدوین: مسعود ساکی

کد خبر 670924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    منظور؟ وقتی یکصدم سرمایه کشور در تولید کار و تقسیم ثروت بکار نمیره. تقصیر مردمی که مثل رفقای بانکدار شما پول بوگاتی و بنز و بی ام و ندارند چیه؟