صرافی بزرگ ارز دیجیتال «کوین‌بیس» بازار NFT خود را امروز (چهارشنبه) راه‌اندازی کرد که این اعتماد به دارایی دیجیتال خاص، حتی در حالی که بازار نشانه‌هایی از سرد شدن را به‌خود گرفته است را نشان می‌دهد.

NFT

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کوین‌بیس گفت، این پلتفرم که برای اولین بار در ماه اکتبر معرفی شد، در ابتدا برای تعداد کمی از مردم در آمریکا در دسترس خواهد بود. در طول ۳ تا ۵ هفته آینده با آزمایش پلتفرم، کاربران بیشتری از لیست انتظار اضافه خواهند شد.

توکن‌های غیرمثلی (NFT) نوعی دارایی دیجیتال است که از بلاک‌چین برای ثبت مالکیت فایل‌های دیجیتالی مانند تصویر، ویدیو یا قطعه متن استفاده می‌کند.

محبوبیت آنها اما در سال ۲۰۲۱ به‌شدت افزایش یافت که به نوعی بازتاب استقبال گسترده از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ بود. برخی از NFTها میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال به‌دست آورده‌اند، اما با این حال، رشد آنها در سال ۲۰۲۲ کند شده است.

در بازار محبوب OpenSea، فروش NFT در بلاک‌چین اتریوم از ۵ میلیارد دلار در ژانویه به نصف آن یعنی ۲.۵ میلیارد دلار در ماه مارس کاهش یافته است.

یکی از سخنگویان «کوین‌بیس» در این خصوص گفت: «ما معتقدیم که NFTها اینجا هستند تا بمانند. فراتر از خرید و فروش NFT، بازار ما راه‌های بهتری را برای یافتن جوامع مناسب و فضاهای بهتری ارائه می‌کند که در آنها بتوانند احساس ارتباط با یکدیگر کنند.»

بیشتر بخوانید:

NFTها تا حد زیادی غیرقانونی هستند و گزارش‌های کلاهبرداری، جعلی بودن و دستکاری بازار به وفور مشاهده شده است.

«کوین‌بیس» گفت که اجازه می‌دهد محتوای دارای حق کپی‌رایت یا کلاهبرداری گزارش شود. به گفته این سخنگو، توانایی ایجاد NFT در آینده به پلتفرم NFT Coinbase اضافه خواهد شد.

کد خبر 671287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha