پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

یک مقام آمریکایی می‌گوید جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است طرح‌هایی را برای ارسال کمک‌های نظامی اضافی برای حمایت از اوکراین در مبارزه بر ضد حمله روسیه اعلام کند.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این مقام گفت بایدن در سخنرانی‌اش در پنجشنبه صبح در کاخ سفید جزئیات طرح‌هایش را که بر اساس یک کمک نظامی حدود ۲.۶ میلیارد دلاری که دولت قبلا برای اوکراین تصویب کرده است، اعلام خواهد کرد.

انتظار می‌رد این بسته جدید اندازه‌ای مشابه بسته ۸۰۰ میلیون دلاری داشته باشد که بایدن هفته پیش اعلام کرد. این بسته شامل سلاح‌های سنگین و مهمات مورد نیاز نیروهای اوکراینی در پیکار بالا گرفته در منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، قبلا در هفته پیش گفت این کشور توپخانه سنگین به اوکراین خواهد فرستاد و مارک روت، نخست‌وزیر هلند نیز به ولودیمیر زلنسکی، نخست‌وزیر اوکراین گفت هلند سلاح‌های سنگین بیشتری از جمله وسایل نقلیه زره‌پوش ارسال خواهد کرد.

یک مقام دفاعی ارشد آمریکایی روز چهارشنبه گفت آموزش پرسنل اوکراینی با توپ‌های هویترز ۱۵۵ میلی‌متری آمریکایی در یک کشور اروپایی خارج از اوکراین آغاز شده است.

بایدن نیز در روز چهارشنبه در نخستین دیدار جمعی حضوری با مقامات ارشد نظامی آمریکایی در کاخ سفید از هنگام آغاز ریاست‌جمهوری‌اش از آنها به خاطر کار «استثنایی‌شان» در مسلح کردن اوکراین ستایش کرد.

این دیدار سنتی سالانه که به خاطر پاندمی کرونا در سال‌های اخیر برگزار نمی‌شد، اکنون در حالیکه آمریکا اوکراین برای مقابله با حمله روسیه مسلح می‌کند، احیا شده است. بایدن در این دیدار مقامات ارشد غیر نظامی و نظامی وزارت دفاع آمریکا را در میانه یکی از جدی‌ترین جنگ‌ها در اروپا پس از جنگ جهانی دوم گرد هم آورد. جنگ حدود دو و نیم ماهه روسیه و اوکراین در کانون مباحثات گسترده‌ای با لوید آستین، وزیر دفاع، کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع، روسای ستاد مشترک و فرماندهان رزمی قرار داشت.

بایدن از این دیدار برای نشان دادن تلاش‌های دولتش را برای تنوع بخشیدن به رهبری پنتاگون یا وزارت دفاع هم استفاده کرد. هیکس نخستین زنی است که با تصویب سنا به مقام معاونت وزارت دفاع می‌رسد. بایدن همچنین چند زن دیگر را به مقام‌های ارشد نظامی منصوب کرده است، از جمله ارتشبد ژاکلین وان اووست، از نیروی هوایی به عنوان فرمانده ستاد فرماندهی ترابری ایالات متحده و سپهبد لورا ریچاردسون از نیروی زمینی به عنوان فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده که دومین و سومین زنانی هستند که عهده‌دار فرماندهی‌های ارشد رزمی در آمریکا می‌شوند.

کد خبر 671388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha