واکنش ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان به ماجرای سفر ترکیه خانواده یکی از مسئولان در ویژه‌برنامه صداوسیما را مشاهده کنید.

ابوالقاسم دولابی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی پیش از آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم بانوی کرامت با بیان نکات تفسیری جزء بیست و یکم گفت: یکی از عوامل اقتدار امت اسلام بر اساس آیات جزء بیست و یکم فرهنگ حکمت بنیان است. فرهنگ حکمت بنیان، فرهنگ مبتنی بر حکمت است و حکمت به معنای ارزش ها و دانش های ریشه دار و با ثبات است.

وی افزود: حکمت بر اساس روایات بمعنی فهم، معرفت و شناخت عمیق است که انسان را به بندگی خدا وادارد و از معاصی دور سازد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ مبتنی بر حکمت از استحکام بیشتری برخوردار است و باعث اقتدار امت اسلام خواهد شد و اصالت خود را در برابر فرهنگ مهاجم حفظ خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: فرهنگ مبتنی بر هوا و هوس، نقطه مقابل فرهنگ حکمت بنیان است و مایه زوال اقتدار یک امت خواهد بود.

وی افزود: در سوره لقمان با دو نوع فرهنگ مواجه هستیم اول: فعالیت فرهنگی هوس بنیان که مبتنی بر هوا و هوس است و مروجان اینگونه فعالیت ها با ترویج لاابالی گری به دنبال انحراف مردم از مسیر خداوند هستند که در آیه ۶ لقمان به آنان اشاره شده است.

حاج ابوالقاسم خاطر نشان کرد: مصداق بارز فرهنگ هوس بنیان، فرهنگ امروز غرب است و مروجان این فرهنگ غربی، رسانه های آنها هستند که به دنبال تخریب فرهنگ قرآن و تخریب نیروهای انقلابی و ارزشی بوده و از کاه کوه میسازند، اما در مقابل بر جنایات اربابان خود سرپوش می گذارند.

وی افزود: رسانه هایی که جیره خوار فرهنگ های غربی هستند، مردم را از خدا دور می کنند و دشمن معنویت هستند و ارزش های دینی را به تمسخر گرفته و در حال ترویج برهنگی هستند و جایگاه مادری را تضعیف و زنان را به تن فروشی دعوت و در عین حال ژست روشن فکری به خود می گیرند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: آمریکای جنایتکار و سعودی خائن مصداق بارز این نوع از فرهنگ هستند و شبکه ها و رسانه هایی که به آن ها خدمت می کنند نیز جیره خوار آن ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به دومین نوع فعالیت فرهنگی افزود: فعالیت فرهنگی حکمت بنیان دومین نوع فعالیت فرهنگی است که مسیر درست در مقابل مردم می گذارد که در آیه ۱۲ سوره لقمان به آن اشاره شده است.

حاج ابوالقاسم اظهار داشت: شاکر بودن به درگاه الهی و دوری از شرک از مهمترین جلوه های فرهنگ حکمت بنیان است چرا که معبود فرهنگ حکمت بنیان فقط خداوند است در حالی‌که معبود فرهنگ های هوس بنیان، شیاطین و مستکبران عالم هستند.

وی تاکید کرد: در فرهنگ حکمت بنیان سفارش احسان به والدین شده است که طبق روایات این عمل بالاترین فریضه الهی است اما در فرهنگ هوس بنیان، توصیه می کنند برای خوش‌گذرانی، والدین خود را در گوشه خانه سالمندان رها کنید و خوش باشید.

حاج ابوالقاسم در پایان گفت: برپایی نماز و امر به معروف از دیگر توصیه های فرهنگ حکمت بنیان است اما صاحبان فرهنگ هوس بنیان به تمسخر ارزش های دینی می پردازند.

کد خبر 671846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 38
  • بهروز IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    54 1
    من نمیدونم سیسمونی بچه قالیباف در این وصعیت مردم چه ربطی به آل سعود داره.ایا نمایندگان هم درمقابل مشگلات حامعه اینقدر سریع جبهه گیری وبیانیه دادن@!!!!!
  • Arash IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    20 4
    با سلام آن زمانی گره به کار مملکت افتاد و کارها دچار خطا گردید که جناب آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه مردم را تهییج میکرد که برای حفظ اسلام و انقلاب و حمایت از جبهه ها در برابر صدام شرور فرزندان جوان خود رهسپار جبهه ها کنند و آن وقت همسر ایشان خانم عفت مرعشی قطعا بدون هماهنگی با ایشان مهدی و محسن را بجای جبهه های جنگ رهسپار جبهه های مبارزه در اروپا میکرد.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    26 1
    ببخشیدتکرارنمیشه قول میدم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    36 2
    برادر :کار اشتباه که دفاع نداره پس دستور رهبری مبنی بر استفاده از کالای ایرانی چی میشه ،مگر نه اینکه ایشان ادعای تبعیت از رهبری دارند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    41 0
    اینکار از هر جهتی که در نظر بگیریم زشت و قبیح است و توجیه اینکار عذر بدتر از گناه .
  • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    30 0
    همین اقا گفته بوده ملت برای خرید اجناس ایرانی غیرت به خرج دهند 😐
  • ناشناس IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    35 1
    چند تکه لباس یا بیست چمدان لباس می‌دونی قیمت بیست چمدان لباس خارجی چقدر میشه. تولید ملی پس شعاره برای مردم عادی!!!!
  • فرزند ایران IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    19 0
    مدیران و مسیولان محترم توصیه میکنم قران را با معنی فارسی مطالعه کنید ودر ایاتش کمی تامل کنید وکتاب نهج البلاغه را مروری کنید انها که ادعای نمایندگی خدا روی زمین دارند باید حواسشان به همه رفتار واعماشان باشند گفتن اینکه اولیا وانبیا این کردند وان که فایده ای ندارد شما که ادعا دارید راه بهشت نشانمان می دهید کمی تفکر کنید در ایات خدا وکمی با عمل نشانمان بدهید که چه هستین وچه میکنید فقط حرف فقط ادعا فقط ریا که نمی شود چو نام علی میبرید چون علی باشید . من الله توفیق
  • بابک IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    14 0
    ماشااله
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 1
    بعضی مردم نان شب ندارن تو اشغالها نان جمع می کنن شما طرفداری ازهم می کنین
  • کمال IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    8 1
    چه ربطی به اربابان جنایتکار داره؟!! ما میگیم نره شما میگید بدوشش
  • ناشناس IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 0
    نگو ترو خدا همین آقا برای میزگرد انتخابات منتخب رو مورد مسخره گرفت وکارشون رو نپسندید مگه ما پارچه ایرانی لباس ایرانی نداریم میدونید بلاخره اونا مارکه وخوشکله وهرچی باشه میگن برند ترکه که تو کل دنیا حرف اول ومیزنه اینجا هرچی باشه میگن رفتن ترکیه خریدن بعدم چندتکه لباس نبود 20چمدون بود آقا ی محترم مرگ حقه برای همسایه
  • عاقبت یه جور میشه IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 1
    در شهری که چراغ هایش خاموش است تو به اندازه توانت روشن باش
  • آرمان IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 0
    از کار قالیباف اشتباه تر کار کسانی هستش که دارن این عمل رو توجیه می‌کنند ولی نمیدونن که هر کاری کنن دم خروس میزنه بیرون..
  • ناشناس IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 2
    به نظرمن اشگالی نداره دارندگی وبرازندگی ما که مردم عادی هستیم نداریم برازنده هم نیستیم اونا دارن بلاخره حق دارن