همشهری آنلاین: وزنه‌بردار دسته فوق سنگین تیم مناطق نفت‌خیز جنوب ایران، رکوردهای یک ضرب، دو ضرب و مجموع جوانان آسیا و جهان را به میزان قابل توجهی ارتقا بخشید.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های وزنه برداری دسته فوق سنگین جام باشگاه‌های آسیا (رده سنی جوانان) دقایقی پیش در شهر گویانگ کره جنوبی پیگیری شد که طی آن سعید علی حسینی از تیم مناطق نفت‌خیز جنوب کشورمان ضمن کسب عنوان قهرمانی و 3 مدال طلای این دسته، حدنصاب‌های یک‌ ضرب ، دو ضرب و مجموع جوانان آسیا و جهان را به میزان قابل توجهی ارتقا بخشید.

بر اساس این گزارش، علی حسینی در یک ضرب با بالای سر بردن وزنه 205 کیلوگرمی رکورد جوانان آسیا را که با 187 کیلوگرم متعلق به حسین رضازاده بود 18 کیلوگرم و رکورد جوانان جهان را که با 197 کیلوگرم متعلق به "پیسارف" از روسیه بود 8 کیلوگرم بهبود بخشید.

وی در دو ضرب نیز با مهار وزنه 241 کیلوگرم، رکورد جوانان آسیا و جهان را به ترتیب 13 و 1 کیلوگرم جابجا کرد. رکورد دو ضرب آسیا تا پیش از این با 228 کیلوگرم در دستان حسین رضازاده بود و رکورد جوانان جهان نیز با 240 کیلوگرم به آرتم اوداچیم از اوکراین اختصاص داشت.

و اما در مجموع، سعید علی حسینی، جوان با آتیه اردبیلی کشورمان با مجموع 446 کیلوگرم توانست رکورد جوانان آسیا که با 415 کیلوگرم به رضازاده اختصاص داشت 31 کیلوگرم و رکورد جوانان جهان را که با 430 کیلوگرم به آرتم اوداچیم از اوکراین اختصاص داشت 16 کیلوگرم ارتقا دهد.

به نظر می‌رسد با توجه به رکوردهای سعید علی حسینی،‌ او ‌3 روز دیگر بتواند در رقابتهای رده سنی بزرگسالان نیز مجددا رکورد شکنی کند.

کد خبر 67355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز