رئیس جمهور با بیان اینکه انسجام و وحدت در عراق همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، اظهار امیدواری کرد که روند سیاسی انتخابات پارلمانی اخیر در عراق هر چه سریع تر با تشکیل دولتی مقتدر و قوی به سرانجام برسد.

رئیسی

به گزارش  همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت عراق برای مردم این کشور آرزوی سلامت و امنیت کرد.

 رئیسی گفت: انسجام و وحدت در عراق همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و امیدوارم روند سیاسی انتخابات پارلمانی اخیر در عراق هر چه سریع تر با تشکیل دولتی مقتدر و قوی به سرانجام برسد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز متقابلا با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم ایران از حمایت‌های ایران از عراق تشکر کرد.

امیدوارم انتخابات در عراق با تشکیل دولتی مقتدر پایان یابد | جزئیات گفت وگوی تلفنی رئیسی با روسای جمهور عراق و اندونزی

تاکید روسای جمهور ایران و اندونزی بر گسترش روابط در عرصه‌های مختلف

 سید ابراهیم رئیسی همچنین امروز چهارشنبه در ادامه گفت‌وگوهای عیدانه خود با روسای کشورهای اسلامی به مناسبت پایان ماه ضیافت الله، فرارسیدن عید سعید فطر را به «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و مردم کشورش تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد به برکت این عید بزرگ ملت و دولت اندونزی و همه ملت های جهان از صلح و امنیت بهره‌مند باشند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور افزود: با تلاش مشترک برای فعال شدن این ظرفیت‌ها، روابط دو کشور می‌تواند در تمامی زمینه‌ها توسعه یابد. جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که روابط خود را با اولویت کشورهای دوست، در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی ارتقا دهد.

امیدوارم انتخابات در عراق با تشکیل دولتی مقتدر پایان یابد | جزئیات گفت وگوی تلفنی رئیسی با روسای جمهور عراق و اندونزی

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام، گفت: کشورهای اسلامی باید در دفاع از مبارزات ملت فلسطین انسجام و یکپارچگی داشته باشند.
«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک متقابل عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان، بر علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه انرژی و بهداشت تاکید کرد.

رئیس جمهور اندونزی تصریح کرد: ایران و اندونزی علاوه بر اشتراکات فرهنگی، در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی نیز دیدگاه های نزدیکی دارند و هر دو از آرمان های مردم فلسطین حمایت می‌کنند.
 

کد خبر 674262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha