به نظر می‌رسد که سیاست‌های به‌کار گرفته در مرزهای اتحادیه اروپا برای مقابله با تولید گازهای گلخانه‌ای و همچنین کربن، نتایج مثبتی را به‌دنبال داشته است.

خودروی برقی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های صنعت روز پنجشنبه (امروز) نشان داد که خودروهای الکتریکی باتری‌دار (BEV) سهم بازار خود را در اتحادیه اروپا در سه ماهه اول تقریبا دو برابر کرده‌اند، زیرا عرضه مدل‌های مختلف از این نوع خودروها در سراسر این قاره سرعت بیشتری گرفته است.

داده‌های انجمن خودروسازان منطقه (ACEA) نشان می‌دهد که خودروهای برقی باتری‌دار ۱۰ درصد از کل فروش خودروهای سواری در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده‌اند و از خودروهای برقی هیبریدی پلاگین که سهم ۸.۹ درصدی را در اختیار دارند، پیشی گرفته‌اند.

در مجموع، در دوره ژانویه تا مارس، ۲۲۴,۱۴۵ دستگاه خودروی برقی باتری‌دار(BEV) در سراسر اتحادیه اروپا فروخته شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۶,۱۲۵ دستگاه بود.

در عین حال خودروهای برقی هیبریدی بیش از یک چهارم بازار را به خود اختصاص داده‌اند که از حدود یک پنجم در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

خودروهایی که با بنزین و گازوئیل کار می‌کنند، سهم بازار خود را از دست داده‌اند، اما همچنان ۵۲.۸ درصد از بازار اتحادیه اروپا در این دوره به آنها اختصاص دارد.

کد خبر 674387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha