شهردار تهران با اشاره به قاچاق گل گفت: این موضوع رنجی بر پیکره جامعه است و من در خدمت تولید کنندگان گل هستم، این موضوع را در دولت مطرح می‌کنم. دولت برای ریشه کن کردن قاچاق اهتمام دارد و بنده نیز آماده پیگیری این موضوع هستم.

شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته که صبح امروز در بوستان گفتگو برگزار شد،گفت: این نمایشگاه در زیبایی حرف اول را می‌زند و بی‌شک نتیجه تلاش ۱۵ هزار تولید کننده گل و گیاه است و ان شاءالله با صادرات بهتر قوام بخش این مسیر باشیم.

او ادامه داد: گل و گیاه در ایران قدمتی تاریخی و فرهنگی دارد و شاخه دست داریوش در تخت جمشید نشان از فرهنگ و قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله گل در ایران دارد.

زاکانی با بیان اینکه ایران دارای ۸ هزار گونه گیاهی است، گفت‌: کشور ما ۴ فصل است و هفدهمین کشور تولید گل هستیم اما رتبه صادراتمان در حوزه گل و گیاه ۱۰۷ جهانی است و بر همین اساس باید قابلیت‌های خود را شناسایی کنیم و گلوگاه‌های موجود در این صنعت را رفع کنیم.

شهردار تهران با اشاره به قاچاق گل گفت: این موضوع رنجی بر پیکره جامعه است و من در خدمت تولید کنندگان گل هستم، این موضوع را در دولت مطرح می‌کنم. دولت برای ریشه کن کردن قاچاق اهتمام دارد و بنده نیز آماده پیگیری این موضوع هستم.

زاکانی اظهار کرد: شهرداری افتخار می‌کند که در همه سطوح می‌تواند کمک کننده به تولید کنندگان باشد. باید در چند سطح فعالیت کرد و اولین سطح آن فاصله گرفتن از کشت سنتی است. محدودیت آب جدی است و اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم صنعت گل و گیاه به زمین می‌خورد.کیفیت گل می‌تواند حرف ایران را توسعه ببخشد.

شهردار تهران با اشاره به فرهنگسازی گل گفت: شناساندن و فرهنگسازی در ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است، البته بسیاری از کشورهای جهان نیز گل‌های ایران را به نام خود بسته بندی می‌کنند و بر همین اساس باید فرهنگسازی خارجی را نیز در حوزه صادرات ایجاد کنیم.

به گزارش مهر، او گفت: ۲۵ درصد داروهای جهان بر پایه گیاهی هستند و با توجه به جغرافیای ایران می‌توان در این حوزه حرفی برای گفتن داشت و بازار اشتغال خوبی را ایجاد کرد. امیدواریم هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه مقدمه و گامی برای سرعت بخشی به این حوزه باشد و در مجموعه مدیریت شهری بهتر از همیشه در خدمت تولید کنندگان گل و گیاه باشیم.

همچنین شهردار تهران در حاشیه افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: مدت‌ها است که کشت چمن در شهرداری تهران به عنوان گیاه پر مصرف ممنوع شده است. چمن‌هایی که اکنون در تهران وجود دارد، در سال‌های پیش کشت شده بودند. شهرداری برای کاشت چمن جدید در تهران،‌ برنامه‌ای ندارد.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: در مورد ساختمان‌های نیمه کاره رها شده در تهران خلاء قانونی وجود دارد. سال‌ها است که شاهد وجود این مشکل هستیم. ما امیدواریم که بتوانیم از طریق شورای عالی استان‌ها طرحی را برای مجلس و یا دولت ارائه دهیم.

کد خبر 674677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha