تعطیلی عجیب مدارس ابتدایی تهران و اعلام آن در ساعت ۸ صبح امروز، ۱۸ اردیبهشت گلایه بسیاری از مردم پایتخت را به دنبال داشت و حتی موجب شد یکی از نمایندگان به این بهانه در توئیتر پستی ارسال کند. اما ماجراهای مرتبط با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر قیمت آرد و نان همچنان مورد توجه گروه‌های مختلف از جمله نمایندگان مجلس است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، شهروندان تهرانی صبح امروز بعد از اینکه فرزندان خود را راهی مدارس کرده یا آنها را به مراکز تعلیم و تربیت رساندند ناگهان با خبری عجیب شوکه شدند. معاون عمرانی استاندار تهران دقایقی بعد از ساعت ۸ اعلام کرد که مدارس ابتدایی صبح تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل هستند. همین شد که برخی والدین از محل کار خود خارج شده و دوباره به مدارس برگشتند تا فرزندانشان را به خانه ببرند. برخی مدارس هم با والدین تماس گرفتند که مدارس تعطیل شده و با مراجعه به مدرسه فرزندان خود را تحویل بگیرید. برخی مدارس هم به کار خود ادامه دادند چراکه نکته مهم خارج نشدن از منزل بود و و زمانی که کودکی به مدرسه رسیده است دیگر فرقی نمی‌کند که در خانه باشد یا کلاس درس. اما همین آشفتگی روز گذشته از سوی سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران مورد توجه قرار گرفت. این نماینده مجلس در توئیتی که هشتگ آلودگی هوا داشت، نوشت: «امروز به لطف بی‌تدبیری مسئولان استان تهران، ما هم مانند بسیاری از والدین مجبور شدیم فرزندان‌مان را به مدرسه ببریم و برگردانیم. صرف نظر از اتلاف وقت اولیای دانش‌آموزان و آسیب به سلامت نوجوانان، مدیران شهر تهران پاسخ دهند که از شاخص آلودگی هوا خبر نداشتند یا خواب مانده بودند؟!»

سرنوشت نان

موضوع قیمت نان و حذف یارانه آرد در روزهای اخیر هم محل بحث و شیطنت‌های رسانه‌های معاند بوده است. روز گذشته ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با انتشار کارت جعلی یارانه نان در حساب توئیتری خود نوشت: «با دیدن این کارت نان فتوشاپ شده و دقت در تک‌تک کلمات آن، می‌توان به عمق برنامه‌ریزی معاندان انقلاب پی‌برد. منتظر عکس‌العمل بی‌بی‌سی بودم که دیدم شروع کرده به لجن پراکنی. متأسّفانه صحبت‌های غیر واقع برخی از خودی‌ها دل انسان رو به درد میاره. بهترین آب روی این آتش فتنه، تبین واقعیت‌ها و صحبت رودرو با مردم هستش، کاری که معاونان رئیس جمهور و معاون وزیر اقتصاد انجام دادن.»

مسئولان استان تهران خواب بودند |‌کاش فقرا رسانه داشتند

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ثمرات حذف ارز ترجیحی نوشت: «حذف ارز ترجیحی اتفاق مبارکی است و از پر اهمیت ترین موضوعات در کشور است. بیش از ۷۰ درصد ارز ترجیحی به جیب کمتر از دو سه درصد جامعه می‌رود، یعنی عده خاصی از این ارز ترجیحی استفاده می‌کنند در حالی که مردم و قشر ضعیف از این ارز ترجیحی کم برخوردارند.»

اما مالک شریعتی، نماینده مردم تهران هم با انتشار صفحه نخست روزنامه سازندگی در توئیت خود نوشت: «کاش فقرا هم رسانه داشتند... وقتی ضریب جینی اسفبار است و بهره ثروتمندان از یارانه‌ها چندین برابر فقراست، باید توزیع یارانه عادلانه‌تر شود. اگر بنابود به فراموش‌کاران یادآوری شود جریان مخالف دولت رئیسی، همان کارگزاران شکم‌سیر و نماینده ویژه‌خواران جامعه اند، به این خوبی نمی‌شد.»

مسئولان استان تهران خواب بودند |‌کاش فقرا رسانه داشتند

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد هم با انتشار هشتگ علی مدنی زاده در توئیتر نوشت: «کشور نهادهای امنیتی کارکشته‌ای دارد، بجای دخالت در کار آنها و تهمت و برچسب‌زنی ناروا به ذخایر علمی کشور باید به اختلاف نظر احترام گذاشت. هرگونه رفتار و سخنی که با هر قصد و نیتی باشد ولی باعث ناامیدی نخبگانی بشود که با هزار زحمت به کشور برمی‌گردند، مصداق خیانت است.»

مصطفی میرسلیم، دیگر نماینده مردم تهران هم بدون اشاره به مساله روشنی در توئیتر خود نوشت: «وای بر کسانی که مقدسات را ابزار توجیه خطاهای دیگران به‌ویژه پوشاندن بی‌دقتی مسئولان می‌کنند.»

کد خبر 675037

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha