چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

کریم اعظمی: جدایی مجتبی جباری از استقلال خبر خوشحال‌کننده‌ای برای امیر قلعه‌نویی نیست.

 ولی درخشش شماره 8 در تیم آبی‌پوش پایتخت باز هم زمزمه‌هایی را در خصوص رفتن این بازیکن به یکی از تیم‌های اروپایی به وجود آورده و جباری هم با تایید این خبر می‌گوید: «احتمال جدایی من وجود دارد ولی فقط با یک پیشنهاد ایده‌آل حاضرم از استقلال بروم.»

اسپانیا و فرانسه، گزینه‌های اصلی

 جباری قبل از شروع فصل و در حالی که قراردادش را با استقلال تهران تمدید کرد، با پیشنهادی از تیم دسته‌اولی گرنوبل فورت فرانسه روبه‌رو شد و حتی مذاکراتی هم صورت گرفت ولی مبلغ پیشنهادی این تیم فرانسوی پایین بود و این موضوع باعث شد تا جباری به طور موقت از تصمیم خود برای ترک استقلال منصرف شود و فوتبالش را در ایران ادامه دهد.

درخشش جباری در فینال جام‌حذفی و قهرمانی با استقلال، فقط برای لحظاتی کوتاه خوشحال‌کننده بود چون او بلافاصله در جریان فوت پدرش قرار گرفت و این باعث شد تا جباری از لحاظ روحی شرایط نامساعدی پیدا کند. حتی در بازی‌های ابتدای فصل، جباری از روزهای اوجش فاصله داشت ولی به مرور زمان تبدیل به تاثیرگذارترین بازیکن استقلال شد تا حالا بحث ترانسفر شماره 8 به یکی از تیم‌های اروپایی باز هم به جریان بیفتد.

هافبک تکنیکی استقلال در شرایط فعلی موقعیت بهتری دارد تا در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کند. نمایش قابل‌توجه او در استقلال باعث شد تا علی دایی در بازی با کره‌شمالی از این بازیکن در ترکیب ثابت استفاده کند، این در حالی است که جباری در بازی با عربستان هم در 20 دقیقه پایانی وارد زمین شد و نقش مهمی در تساوی تیم‌ملی داشت. او حالا جایگاه ثابتی در تیم‌ملی دارد و این موضوع یک فاکتور مهم برای جباری محسوب خواهد شد تا ساده‌تر از گذشته جذب یک تیم اروپایی شود.

اولویت جباری، حضور در لیگ اسپانیا یا فرانسه است و حتی فیلم چند بازی او در اختیار تیم‌های اسپانیایی و فرانسوی قرار گرفته و اگر مذاکرات مدیر برنامه‌های جباری با اروپایی‌ها جدی‌تر شود، احتمال جدایی این بازیکن در نیم‌فصل وجود دارد.

مدیر برنامه‌های جباری در این خصوص به همشهری می‌گوید: «جباری در ابتدای فصل می‌توانست به لیگ فرانسه برود ولی با تیم گرنوبل به توافق نرسیدیم، الان هم در حال مذاکره هستم و فیلم بازی‌های مجتبی در اختیار چند باشگاه اروپایی قرار گرفته و شاید به نتیجه برسیم.»وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال جدایی جباری در نیم‌فصل وجود دارد می‌گوید: «ما به دنبال بهترین پیشنهاد هستیم و نمی‌خواهیم در شرایطی متوسط یا ضعیف جباری را به اروپا ترانسفر کنیم. به همین دلیل عجله‌ای وجود ندارد. البته اگر شرایط موردنظر ما مهیا شود شاید این انتقال در نیم‌فصل صورت بگیرد.»

مدیربرنامه‌های جباری تاکید می‌کند: «این بازیکن از چند باشگاه عربی و همچنین یک تیم ژاپنی پیشنهاد دارد که چندان مورد توجه ما نیست چون هدف اصلی این است که جباری به اروپا ترانسفر شود. در این میان لیگ‌های اسپانیا و فرانسه در اولویت قرار دارند و چند تیم هم از این دو کشور مدنظر ما هستند.»

جباری: شاید جدا شوم

جباری که چند سالی است رفتن به اروپا را هدف اصلی زندگی ورزشی‌اش قرار داده، در خصوص احتمال جدایی‌اش از استقلال می‌گوید: «قرارداد من طوری بسته شده که در صورت رسیدن پیشنهاد مناسبی از لیگ‌های اروپایی درخصوص ترانسفرشدن می‌توانم بدون مشکل خاصی از استقلال جدا شوم و امیدوارم شرایط موردنظرم مهیا شود.»

وی تاکید می‌کند: «دوست دارم از لحاظ مالی همه چیز خوب باشد و به تیمی بروم که از لحاظ فنی در سطح بالایی باشد. به همین دلیل فقط در شرایطی از استقلال جدا می‌شوم که یک پیشنهاد ایده‌آل داشته باشم. فعلاً منتظر هستم و شاید این پیشنهاد نیم‌فصل به من برسد و شاید هم آخر فصل.»

جباری می‌گوید: «همیشه دوست داشتم در اروپا بازی کنم ولی متاسفانه دلایل زیادی باعث شد تا از هدفم دور شوم، البته امیدوارم این بار مانع خاصی مقابل من قرار نگیرد.»

جویباری: باعث افتخار ما است

 شاید علی نظری‌جویباری سرپرست استقلال مثل دوست صمیمی‌اش قلعه‌نویی، مخالف جدایی جباری باشد آن هم در شرایطی که او در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و کلیدی‌ترین بازیکن استقلال محسوب می‌شود. البته جویباری در اظهارنظری جالب‌توجه می‌گوید: «این برای باشگاه استقلال افتخار بزرگی است که جباری به یک تیم اروپایی برود، هرچند که جدایی او به ضرر ماست.»

وی تاکید می‌کند: «جباری در این مورد فعلا با ما حرف نزده و پیشنهادی هم به باشگاه استقلال ارائه نشده است ولی قرارداد او طوری است که مشکلی بابت ترانسفر ندارد.»

کد خبر 67530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز