چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

ناصر قراگزلو : چهارمین باخت افشین قطبی و تیمش در شیراز تقریبا آنقدر غیرمنتظره بود که زمزمه اخراج او از پرسپولیس شنیده شود.

هیات‌مدیره پرسپولیس بارها جلساتی را پس از شکست تشکیل داده اما نتیجه آنها، حمایت از افشین قطبی بود و سرمربی تیم قهرمان فصل قبل کماکان مورد تایید هیات‌مدیره قرار گرفت. باخت برابر مقاومت سپاسی البته باعث شد اعضای هیات‌مدیره تصمیماتی را اتخاذ کنند که در صورت ادامه شکست‌ها تغییراتی را در  کادرفنی اعمال کنند. هرچند که این موضوع هرگز به طور علنی از جانب اعضای هیات‌مدیره مطرح نشد و هیات‌مدیره کماکان حمایتش را از افشین قطبی به خصوص در رسانه‌ها اعلام می‌کند.

صبا، شاید آخرین فرصت

نتایج نه‌چندان خوب افشین قطبی در فصل جاری، باعث شده برخی از رسانه‌ها بازی با صباباتری و نتیجه‌گیری برابر آن را آخرین فرصت افشین قطبی به شمار آورند. در همین رابطه حتی خبرهایی در این خصوص شنیده شد که صحبت‌هایی با لوکا بوناچیچ انجام شده که براساس آن احتمال حضور مربی کروات النصر در پرسپولیس وجود دارد. در همین رابطه حتی گفته شد یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس با مدیر برنامه‌های لوکا بوناچیچ تماس گرفته و از او خواسته زمینه حضور این مربی کروات را در پرسپولیس فراهم سازد.

مصطفوی: روح ما از آمدن بوناچیچ بی‌خبر است

مدیرعامل پرسپولیس پس از شکست‌ها و حواشی زیادی که این روزها در تیمش به وجود آمده از طرق مختلف به شدت تحت فشار قرار دارد. داریوش مصطفوی در خصوص موضوع تغییر سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگویی به شدت آن را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «به‌خوبی می‌دانم کسانی که این اخبار را می‌سازند فقط به دنبال ضربه واردکردن به پرسپولیس هستند و قصد دارند تیم ما را به حاشیه ببرند.» مدیرعامل پرسپولیس در ادامه می‌گوید: «روح ما از آمدن لوکا بی‌خبر است. من حتی بعد از باخت مقابل مقاومت که تحت شدیدترین انتقادات قرار داشتیم با صراحت گفتم دلیلی برای تغییر سرمربی وجود ندارد و به هرحال بردها و باخت‌های اخیر تیم‌مان را جزیی از طبیعت بازی فوتبال برشمردم.»

مصطفوی از تجربه کاری‌اش در مواجهه با بحران اخیر می‌گوید: «مدیری هستم که سال‌ها سابقه کار در عرصه مدیریتی دارم و امسال اولین فصلی نیست که مدیریت یک باشگاه و مجموعه فوتبالی را برعهده گرفته‌ام. مدیری هستم که کارم را بلدم و اعتقاد دارم تغییر کادرفنی دردی از ما درمان نمی‌کند.» مدیرعامل پرسپولیس استدلال برخی‌  را در حمله به قطبی غلط می‌داند: «منتقدان با چه استدلالی تغییر مربی ما را مطرح می‌کنند؟ آنان اعتقاد به تغییر سرمربی پرسپولیس دارند اما من می‌گویم ما چه اختلافی با تیم‌های صدر جدولی داریم که همه راه‌ها را برای قهرمانی و صدرنشینی تیم‌مان، به بن‌بست رسیده می‌دانیم. شرایط پرسپولیس بحرانی نیست و من معتقدم قبل از پایان نیم‌فصل‌اول، قادریم از مشکلاتی که پس از باخت با آن مواجه شده‌ایم خارج شویم.»

تکذیب مدیربرنامه‌های بوناچیچ

سرمربی سابق سپاهان که در این فصل در النصر امارات مشغول به کار است به دلیل عملکرد قابل‌قبول در سپاهان در لیگ‌برتر و آسیا، مورد‌توجه چند تیم ایرانی و آسیایی قرار دارد. ناظمی، مدیر برنامه‌های بوناچیچ در رابطه با ارائه پیشنهادهای جدید به این مربی کروات به همشهری می‌گوید: «حرف‌های زیادی در خصوص لوکا بوناچیچ در ایران وجود دارد اما باید بگویم چندی پیش از باشگاه سپاهان در رابطه با لوکا با من تماس گرفتند و خواهان حضور این مربی کروات باتجربه در تیم‌شان شدند.»

مدیر برنامه‌های لوکا از مشکلات این مربی برای حضور در ایران می‌گوید: «لوکا بوناچیچ تا آخر ماه ژوئن با النصر امارات قرارداد دارد و مسلما تیم‌های خواهان او کار سختی را به جهت جلب رضایت باشگاه النصر و حضور لوکا در تیم‌شان پیش‌رو دارند،  هرچند که یک تیم دیگر ایرانی جدا از سپاهان نیز خواستار حضور وی و مذاکره برای هدایت‌شان شده که نمی‌توانم نام آن باشگاه‌ را مطرح کنم.»

وی  در ادامه از پیشنهادهای سایر تیم‌ها به بوناچیچ می‌گوید اما حضور لوکا را در پرسپولیس منتفی می‌داند: «حقیقتا از باشگاه پرسپولیس کسی با من در رابطه با لوکا تماسی نگرفته و صحبت حضور این مربی در پرسپولیس شایعه است.» وی در پایان از سایر پیشنهادهای لوکا می‌گوید: «بوناچیچ با رقم قرارداد بسیار خوبی به النصر پیوسته اما به عنوان یک مربی حرفه‌ای همیشه تمامی پیشنهادهای رسیده را بررسی می‌کند، ضمن آنکه هم‌اکنون از وضعیت خوبی برخوردار است.

بوناچیچ فصل گذشته از ژاپن پیشنهاد داشت و در حال حاضر نیز با وجود آغاز  رقابت‌های فصل جدید فوتبال این کشور، بوناچیچ مورد توجه یک تیم ژاپنی قرارداد دارد اما در حال حاضر تیم‌هایی که خواهان حضور لوکا هستند کار سختی را برای جذب این مربی پیش‌رو دارند چون لوکا در حال حاضر از شرایط خوبی در النصر برخوردار شده و مطمئنا جایگاه خود را به راحتی از دست نخواهد داد.»

کد خبر 67534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز