مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» را ابلاغ کرد.

كرونا - مدرسه - امتحانات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با ابلاغ بخشنامه «برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» در چند بند نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، دوره اول آموزش متوسطه، دوره دوم آموزش متوسطه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را ابلاغ کرد.

در یکی از بندها، در مورد نکات قابل توجه در مورد برنامه‌ریزی طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی شرح داده شده است که توجه به مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی برای بهبود عملکرد دانش‌آموزان، بارم‌بندی سؤالات امتحانات نهایی، ارزشیابی بخش شنیداری درس زبان در دوره‌های متوسطه اول و دوم، احتمال قطع برق در مدارس و نحوه مواجهه با آن، پیش‌بینی‌ها یا انجام مکاتبات با ادارات برق و معرفی حوزه‌های امتحانی، از نکات تشریح شده در این بندهاست.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، بخشنامه «برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» را ابلاغ کرد.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، بخشنامه «برنامه‌ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی» را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه و در چند بند نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، دوره اول آموزش متوسطه، دوره دوم آموزش متوسطه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش آمده است.

همچنین در یکی از بندها، در مورد نکات قابل توجه در مورد برنامه‌ریزی طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی شرح داده شده است که توجه به مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی برای بهبود عملکرد دانش‌آموزان، بارم‌بندی سؤالات امتحانات نهایی، ارزشیابی بخش شنیداری درس زبان در دوره‌های متوسطه اول و دوم، احتمال قطع برق در مدارس و نحوه مواجهه با آن، پیش‌بینی‌ها یا انجام مکاتبات با ادارات برق و معرفی حوزه‌های امتحانی، از نکات تشریح شده در این بندهاست.

بخشنامه را اینجا ببینید.

کد خبر 675450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha