حذف ارز ترجیحی و برنامه دولت برای هدفمندی یارانه‌ها بعد از گفت و گوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم وارد مرحله جدید شد. حالا نمایندگان بسیاری در این باره نظرات خود را در توئیتر منتشر کرده‌اند. اما کیفیت خودروها و تلاش برای واردات وسائل نقلیه با کیفیت هم همچنان در فضای مجازی مورد توجه نمایندگان است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واریز یارانه حمایتی به حساب سرپرستان خانواده‌ها بعد از گفت و گوی تلویزیونی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با مردم در حساب کاربری خود از هشتگ «دولت صادق الوعد» استفاده کرد و در توئیتر نوشت: «فرق است بین کسی که در مورد تصمیم دولت با مردم صحبت کند، برای اقناع و آرامش آنها تلاش کرده و حمایت معیشتی به عمل آورد با کسی که پس از به آشوب کشیدن کشور با پوزخند بگوید من هم صبح جمعه فهمیدم ... این تفاوت انتخاب‌ها است.»

بهروز محبّی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی هم به وضعیت اقتصاد کشور اشاره کرد و نوشت‌: «اقتصاد ایران در اسارت دلال‌ها و واسطه‌ها با بیماری مزمنی که سال‌هاست با مسکّن‌ها زیست می‌کند، به ایستگاه دولت سیزدهم رسیده است. این دولت نه عوام فریب است نه بی توجه به آلام مردمی که به صداقتش دل سپرده‌اند. همه این دولت «صادق الوعد» را حمایت کنیم.»

اردشیر مطهری، نماینده گرمسار و آرادان هم در توئیت جداگانه به مساله ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت و نوشت: «پرداخت حداقل ۱۰۰میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در ۴سال گذشته با مابه التفاوت حداقل ۲۰هزار تومان یعنی سرازیر کردن  بیت المال به جیب عده‌ای خاص با حاتم بخشی مسئولان وقت. آیا نباید مسئولان وقت پاسخگو باشند و مجازات شوند و از حلقوم  چپاول‌گران بیرون کشیده و به بیت المال بازگردد؟» او در توئیت دوم خود نیز اینطور نوشت: «حساب کارشناسان دلسوز نگران تبعات تورمی حذف ارز۴۲۰۰ تومانی از هیاهوی بنیان گذاران برباد دهنده بیت‌المال این رویه غلط که می‌خواهند از پاسخگویی فرار کنند و ذینفعانی که پول‌های هنگفت به جیب زدند جداست.  دولت، مجلس و مردم  بر اجرای این تصمیم مصمم اند. این آغاز راه است.»

زهره الهیان، یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در توئیتر خود نوشت: «ساماندهی یارانه‌ها و گسترش عدالت اجتماعی؛ خواسته مردم، مجلس، دولت و حاکمیت است. انتظار داریم دولت با مردم گفت و گو کند و مانع ازهوچی‌گری عده ای سوء استفاده گر اقتصادی شود. اصلاح ۸ سال سوء عملکرد کار آسانی نیست.»

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس که عضو کمسیون اقتصادی هم هست در حساب کاربری خود نوشت: «همان‌هایی که سابقه سبد کالا با تلفات را در کارنامه دارند امروز مردمی سازی  یارانه‌ها را تمسخر می‌کنند. دولت مردمی سیزدهم اگر عافیت‌طلب بود به جای اقدامات زیرساختی چند سال اول را به دفع الوقت و شعار و چند سال آخر را به پول پاشی می‌گذراند.»

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون هم به اهمیت جراحی اقتصادی و بی‌توجهی به آن اشاره کرد و نوشت: «آنچه در میان هیاهوی این روزها قربانی شد، حقیقت اجرای جراحی اقتصادی  کشور است که سال‌ها معطل مانده بود. دولتی از جنس مردم با هزینه از آبروی خویش پای اصلاح اقتصاد کشور ایستاد که ان‌شاءالله نتیجه آن حذف بانیان وضع موجود، پاکسازی دست‌های ناپاک و مردمی شدن اقتصاد ایران است. یکی از مشکلات ما عدم اقناع عمومی و ضعف اطلاع رسانی قبل و هنگام اجرای طرح‌های کلان است. اینجاست که پروپاگاندا معاندین برای نادیده گرفتن توانمندی‌های کشور و ایجاد ناامیدی ملی فعال می‌شود. چرا این بوقچی‌ها برای کمبود و گرانی مواد غذایی در اروپا و آمریکا فراخوان تجمع و اغتشاش نمی‌دهند؟»

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی مغان و انگوت و رئیس کمیسیون اجتماعی هم به فرمایشات رهبری در دیدار با کارگران اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران فرمودند: همه به دولت کمک کنند تا اقدامات اقتصادی خود را به سرانجام برساند. فصل الخطاب است، دستور امام المسلمین برای ترمیم معیشت و سفره مردم. آستین بالا می‌زنیم؛ بسم الله»

تعارض منافع انحصارگران و لابی قدرتمند

سید محسن دهنوی، نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس هم به مساله واردات خودرو و بی‌کیفیتی محصولات داخلی دو خودروساز بزرگ کشور اشاره کرد و در توئیتر نوشت: «اختلاف دوبرابری قیمت کارخانه و بازار اتوموبیل، ماحصل سال‌ها سوءاستفاده خودروسازان است و امروز (روز دوشنبه) نیز مورد تاکید رهبر انقلاب واقع شد. با واردات فقط ۱۰۰ هزار خودرو در رده قیمتی پایین یا متوسط، قیمت‌های فعلی سقوط آزاد می‌کند اما تعارض منافع برخی و لابی انحصارگران تا کنون مانع شده است.»

حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ هم با اشاره به تذکر شفاهی خود در صحن علنی امروز توئیت کرد: «در چنین شرایطی چرا واردات خودرو ممنوع اعلام می‌شود، اگر دو شرکت تولیدکننده خودرو تعطیل شود و فقط مابه‌التفاوت قیمت مصرفی بنزین به آنها تعلق گیرد کار درست می‌شود.»

خدا قوت به کادر درمان

علی نیکزاد، نماینده تهران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم موضوع کاهش آمار تلفات روزانه و مبتلایان جدید کرونا در ایران را مورد توجه قرار داد و در توئیتر خود نوشت: «عبور از بحران کرونا جز موفقیت‌های اصلی دولت سیزدهم بود. دولت مردمی می‌تواند با قدرتمندتر کردن نظام بیمه‌ای کشور در حوزه درمان یک گام مهم دیگر در کاهش نگرانی‌های مردم در حوزه سلامت بردارد. در گرامیداشت هفته سلامت در این باره قدری صحبت کردم. خداقوت به همه دست اندرکاران نظام سلامت کشور.»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و نائب رئیس کمیسیون آموزش نیز با استفاده از هشتگ «مکتب حاج قاسم» یاد و خاطره شهدای خان طومان را زنده نگاه داشت و نوشت: «شهدای عزیز خان‌طومان از جمله شهدای مدافع حرمی بودند که قصه غربت و حدیث شهادت غریبانه‌شان دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. یاد و خاطره شهید محمدبلباسی، شهید سعید انصاری و دیگر شهدای عزیز همیشه جاودان خواهد بود.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه هم با استفاده از هشتگ «شفافیت آرا نمایندگان» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تصویب طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی در کمیسیون کشاورزی؛ در زمان مطرح شدن در صحن، نهایت تلاش برای تصویب نهایی را انجام خواهم داد.  پیگیر تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت توسط کمیسیون اجتماعی و ارسال به صحن نیز هستیم.»

کد خبر 675576

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha