چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه سیاسی: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی‌تاکید کرد: برای اجتناب از تکرار اتفاق رخ داده در رابطه با وزیر کشور و با توجه به اهمیت این وزارتخانه ضرورت دارد

 دولت در معرفی وزیر پیشنهادی کشور با مجلس تعامل داشته باشد. حسن ابوترابی‌فرد  با تاکید بر ضرورت رایزنی دولت با مجلس در معرفی وزیر جدید کشور با توجه به استیضاح وزیر کشور قبلی بیان داشت: معرفی وزرا به مجلس یکی از مهم‌ترین وظایف دولت و رای اعتماد به آنان از مهم‌ترین وظایف مجلس است.

به گزارش فارس، وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا در رابطه با معرفی وزیر کشور با مجلس رایزنی صورت گرفته است یا خیر بیان داشت: تا این لحظه گفت‌وگویی صورت نگرفته است.

از سوی دیگر، در پی استیضاح علی کردان وزیر کشور توسط نمایندگان مجلس، به‌نظر می‌رسد انتخاب حیدر مصلحی به این سمت تا حدود زیادی قطعی شده است.

همچنین دیروز مهر خبر داد که قرار است حداکثر تا امروز، کامران دانشجو معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور از سوی رئیس‌جمهوری به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شود هرچند که شنیده می‌شود احمدی‌نژاد ممکن است خود سرپرستی این وزارتخانه مهم را تا معرفی وزیر به‌عهده بگیرد.

از سوی دیگر در حالی که روز گذشته الیاس نادران و علیرضا زاکانی 2نماینده تهران از طرح سؤال خود از وزیر علوم در مورد ارزش مدرک علمی‌کردان انصراف دادند، قوه قضائیه با صدور اطلاعیه‌ای به اظهارات کردان در جلسه استیضاح مبنی بر داشتن سابقه قضائی معادل مدرک لیسانس اشاره و ضمن نادرست خواندن این اظهارات تاکید کرد که باید در اظهارنظرها دقت‌های حقوقی رعایت شود.

کد خبر 67615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز