مجموع نظرات: ۳
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

یک مبل سفید در نمایشگاه مبلمان، نظر شما را جلب می کند و آن را خریداری می کنید. اما مبل سفید زمینه ای عالی برای لکه ها نیز فراهم می کند. یک دست مبلمان سفید بسته به نوع روکش آن، باید توسط حلال های بر پایه آب یا حتی بدون هرگونه مواد شوینده تمیز شود.

شستن مبل سفید با دستگاه تمام اتوماتیک.jpg

در این مقاله قصد داریم تا ابتدا کمی اطلاعات درمورد برچسب مبلمان به شما بدهیم و سپس نحوه پاک کردن لکه مبل سفید را به شما آموزش دهیم.

از کجا بفهمیم چه موادی به مبل ما آسیب نمی رساند؟

برای اینکه بدانید از چه موادی می توانید بر روی مبل خود استفاده کنید، بهتر است برچسب‌ مبل خود را بررسی کنید. اگر مبل شما برچسبی ندارد، بهتر است از محل خریداری شده بپرسید یا از قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی کامرانیه کمک بگیرید.

اگر روی برچسب مبل شما حرف "W" ثبت شده، یعنی مبل شما می تواند با مواد شوینده و آب شستشو داده شود. اگر حرف "S" روی برچسب درج شده است، می توانید از انواع حلال های خشک شویی روی مبل تان استفاده کنید. درج "WS" روی برچسب نیز نشان دهنده امکان استفاده از حلال مبتنی بر آب می باشد. حرف "X" نیز نشان دهنده امکان استفاده از حلال تمیزکننده خشک است که فقط در نظافت حرفه ای انجام می شود.

تمیز کردن مبل با مواد بر پایه آب

روش اول: تمیز کردن مبل با مواد بر پایه آب

مرحله ۱

ابتدا لکه های مرطوب مبل سفید خود را با دستمال کاغذی پاک کنید. از فشار ملایم استفاده کنید و سعی کنید تا لکه را بیشتر به داخل مبل فشار ندهید. به تمیز کردن لکه ادامه دهید تا زمانی که کاملا از روی پارچه رومبلی پاک شود.

لکه های خشک مانند انواع پودر یا کثیفی های که خشک شده اند را در صورت لزوم ابتدا با کناره های چاقو خراش داده و سپس با جاروبرقی یا جارو دستی از روی مبل پاک کنید.

مرحله ۲

۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو لیوان آب خنک مخلوط کنید. یک پارچه سفید و تمیز بردارید. پارچه را به محلول آماده شده آغشته کنید. آب اضافی آن را بگیرید. سپس روی محل لک شده مبل سفید خود بکشید. دقت کنید که از فشار اضافی و یا پخش کردن لکه خودداری کنید.

وقتی لکه شروع به پاک شدن از روی مبل می کند، قسمت دیگری از پارچه را که تمیز است با محلول خیس کنید. تا جایی که ممکن است به از بین بردن لکه به همین روش ادامه دهید.

مرحله ۳

در قدم بعدی، یک قسمت سفید کننده را با ۱۰ قسمت آب در یک ظرف بزرگ یا سطل مخلوط کنید. چون مبلمان شما سفید است، مشکلی پیش نخواهد آمد. اما دقت کنید که از دستمال و پارچه ای استفاده کنید که رنگی نباشد و به مبل تان رنگ پس ندهد.

یک دستمال کاغذی سفید بردارید و به محلول آغشته کنید. به آرامی لکه باقیمانده را با این محلول تمیز کنید. سفید کننده به از بین بردن میکروب های مبل کمک می کند و همچنین پارچه رومبلی شما را روشن می کند و لکه های باقی مانده را نیز از بین می برد.

توجه کنید چنانچه مبل شما بسیار کثیف است، بهتر است از استفاده سفید کننده خودداری کنید و به جای آن از خدمات مبل شویی قالیشویی یافت آباد استفاده کنید. چرا که اگر مبل شما بسیار کثیف باشد، با استفاده از سفید کننده تنها برای قسمتی از مبل، مبل در همان قسمت سفید شده و آلودگی مابقی قسمت ها به چشم می آید. بنابراین اگر مبل تان بسیار کثیف شده یا دوده گرفته است، بهترین راهکار، استفاده از خدمات مبل شویی در محل می باشد.

مرحله ۴

در مرحله بعدی، یک حوله کاغذی سفید را با آب خیس کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده مبل تان بمالید تا پارچه کاملا شستشو داده شود.

مرحله ۵

در آخر کار، محل را با یک حوله کاغذی خشک پاک کنید تا رطوبت اضافی مبل خارج شود. این کار را با صبر و حوصله زیاد انجام دهید چرا که باقی ماندن آب در مبل، می تواند کپک زدن را به دنبال داشته باشد.

روش دوم: استفاده از حلال خشک شویی

مرحله ۱

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری حلال خشکشویی تهیه کنید و روی یک پارچه تمیز و سفید بریزید.

مرحله ۲

پارچه آغشته به حلال را روی لکه بمالید و این کار را از لبه لکه به سمت مرکز لکه انجام دهید.

مرحله ۳

این کار را تا زمانی که لکه کاملا از بین برود، انجام دهید.

پس از انجام این روش، به مدت ۲۴ ساعت از نشستن روی ناحیه آسیب دیده مبل خودداری کنید و دوباره آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است.

اگر حلال خشکشویی در دسترس ندارید یا پس از امتحان کردن روش های مناسب با مبل تان، لکه هنوز از بین نرفته بود یا آثاری از لکه هنوز بر روی مبل دیده می شد، بهتر است از خدمات شستشوی مبل در منزل قالیشویی باقرشهر استفاده نمایید.

شستن مبل سفید با دستگاه تمام اتوماتیک

شستن مبل سفید با دستگاه تمام اتوماتیک

مبلمان سفید اگرچه زیبایی خیره کننده ای دارد و فضای خانه یا محل کار شما را گسترده می کند، اما نیازمند مراقبت بیشتری است. بنابراین اگر مبل سفیدی دارید و لکه های زیادی روی آن ایجاد شده، بهتر است با قالیشویی محدوده کامرانیه تماس بگیرید. خدمات مبل شویی قالیشویی یافت آباد در خدمت شماست تا انواع مبلمان سفید چرمی یا مبل سفید پارچه ای شما را به سرعت تمیز کند.

پس اگر به تازگی قصد برگزاری یک میهمانی یا دورهمی خانوادگی را دارید و مبل سفید شما بسیار کثیف است، برای دریافت خدمات باکیفیت و پرسرعت قالیشویی محدوده باقرشهر، هم اکنون با ما تماس بگیرید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در سرتاسر شهر بزرگ تهران، شعبه دارد. برای استفاده از خدمات مبل شویی یا قالیشویی و موکت شویی هرکدام از شعبه های ما، کافیست وارد پورتال مجموعه توحید شده و خدمات درخواستی خود را ثبت کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و نیروهای مربوطه را از نزدیک ترین شعبه به محل شما اعزام خواهند کرد.

کد خبر 676411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha