پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هر سال یک میلیون کودک در آمریکا شاهد طلاق والدین خود هستند و نیمی از نوجوانان آمریکایی نیز قبل از اینکه به 18 سالگی برسند به عنوان بچه‌های طلاق شناخته شده‌اند.

به گزارش ایونا و به نقل از بنیاد آمریکایی هریتیج، طبق بررسی‌های جامعه شناسان در آمریکا، کودکان طلاق به علت عدم حمایت خانواده‌ها، در معرض مشکل سلامتی، اخلاقی و احساسی هستند.

این عوامل خود به تنهایی می‌تواند در کودکان مشکلات جدید دیگری نظیر خشونت، مصرف و قاچاق مواد مخدر و خودکشی را به همراه داشته باشد.

همچنین در مدارس نیز بین کودکان طلاق مشکلاتی مانند خواندن، نوشتن و حتی تلفظ مشاهده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نوجوانانی که والدین‌شان از هم طلاق گرفته‌اند در درس ریاضی به طور شدیدی ضعیف هستند و همچنین پایین ترین آمار تحصیلات را دانشگاه دارند.

مطابق آمارهای ارائه شده، 50 درصد از والدین دارای فرزند که طلاق گرفته‌اند به طور چشم گیری در فقر به سر می‌برند.

در این گزارش تاکید شده است: «دولت آمریکا باید در فکر کمک به کودکان طلاق و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها باشد. دولت آمریکا می‌بایست هر سال 150 میلیارد دلار بابت افرادی که طلاق گرفته‌اند و با فرزندان‌شان تنها زندگی می‌کنند و 150 میلیون دلار برای مستحکم کردن ازدواج و جلوگیری از طلاق مردم آمریکا در نظر بگیرد».

گفتنی است علی رغم این نیاز، دولت آمریکا فقط روزانه یک‌هزار دلار برای رسیدگی به خانواده‌های از هم پاشیده و تنها یک دلار برای جلوگیری از طلاق و فروپاشی در خانواده‌ها پیش بینی کرده است.

 یادآور می‌شود که از سال 1995 فقط 42 درصد از نوجوانان 14 تا 18 سال، با والدینی که اولین ازدواج را داشته اند، زندگی می‌کنند.

کد خبر 67650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز