خیابان ستارخان که به دلیل وجود رستوران‌ها و فست فودی‌های متعدد به «ایستگاه شکم» معروف است، با موافقت شهروندان و پس از اجرای طرح‌های مطالعاتی کارشناسان پیاده‌راه می‌شود.

خیابان ستارخان

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: در صورت تأیید این طرح، بخشی از خیابان ستارخان تغییر کرده و تردد شهروندان در مسیر پیاده‌راه ساماندهی خواهدشد. سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲ دراین‌باره گفت: «طرح مطالعاتی ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی تبدیل خیابان ستارخان شروع شده است که در آن اثرات و پیامدهای پروژه با نظر شهروندان بررسی می‌شود.»

«اکرم رجای» با بیان اینکه پیشنهاد طرح پیاده‌راه‌سازی ستارخان، یکی از پروژه‌های مهم توسعه شهری در منطقه ۲ به شمار می‌آید که توسط سازمان حمل‌ونقل ترافیک و معاونت شهرسازی شهرداری تهران برای اجرای آن برنامه‌ریزی شده است افزود: «پیش از عملیاتی شدن و تبدیل خیابان ستارخان به پیاده‌راه، طرح مطالعاتی توسط اداره مطالعات منطقه، انجام می‌شود که هدف از آن کسب آگاهی بیشتر از تأثیرهای اولیه، ثانویه، رضایت شهروندان و ارائه توصیه‌هایی برای افزایش پیامدهای مثبت و کاهش پیامدهای منفی ناشی از انجام طرح است.»

طراحی سناریو جدید برای ستارخان | ایستگاه شکم پیاده‌راه می‌شود

توسعه فضای عمومی و بهبود شرایط زندگی

او با تأکید بر اینکه مطالعات ارزیابی تأثیر اجتماعی پیاده‌راه‌سازی ستارخان از نوع مطالعات قبل از اجراست که با پشتیبانی مالی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲ انجام خواهدشد افزود: «در دهه‌های اخیر در بسیاری از شهرهای جهان، تلاش‌هایی برای توسعه فضاهای عمومی شهری و بهبود شرایط زندگی صورت گرفته است، یکی از رویکردهای کارآمد در این زمینه پیاده‌راه‌سازی است. اما این فعالیت به‌عنوان پروژه توسعه‌ای نیازمند بررسی و تحلیل از ابعاد مختلف است؛ بنابراین ارزیابی تأثیرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پیاده‌راه‌ها یاری‌کننده برنامه‌ریزان و مدیران شهری برای تهیه، اجرای منطقی و صحیح این پروژه‌هاست.»

رجای ادامه داد: «ایجاد سرزندگی و پویایی، ظرفیت‌سازی و بسط سرمایه اجتماعی، تغییرات نوین در کیفیت زندگی، رفتار اجتماعی و فرهنگی شهروندان و تقویت مشارکت آنان در زندگی جمعی از اهداف پیاده‌راه‌سازی بوده که پیش شرط اصلی آن برنامه‌ریزی، ارزیابی سیستماتیک محیط پیاده‌راه و زیرساخت لازم برای ایجاد مسیر پیاده مدار است.»

خیابان ستارخان اکنون به‌عنوان یکی از معابر پر تردد منطقه ۲، با داشتن رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد به ایستگاه شکم معروف است و بخش‌هایی از آن هم تزئینات خودرو اختصاص دارد.

طراحی سناریو جدید برای ستارخان | ایستگاه شکم پیاده‌راه می‌شود

کد خبر 676544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید عزیزی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    چه خوب. در خیابان ستارخان، رستوران های زیادی هست، اگر پیاده روهای انجا مناسب سازی شود، اتفاق های خوبی می افتد
  • پرستو RO ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    واقعا چنین طرحی توسط شهرداری قراره انجام بشه. اگر اجرایی شود خیلی خوب است. این طرح خیلی قبل باید انجام میشد
  • کارن CA ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    کاش این طرح در کل خیابان ستارخان انجام شود. انجا محله با هویتی است.
  • سعید نورایی CA ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    چه صفت جالبی به خیابان ستارخان داده شده است. واقعا ستارخان ایستگاه شکم است و چه خوب که این طرح انجام شود
  • سحر موسوی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    کاش علاوه بر ایجاد پیاده راه، تابلوهای انجا هم یکدست شود تا نمای زیباتری پیدا کند
  • کامران IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    یعنی واقعا شهرداری از نظر مردم در این طرح استفاده می کند؟
  • سهیل IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    چه جالب. یادمه سال ها به کله پاچه ای معروفی در ان محل رفتم. عالی بود اما نه جای پارک داشت و نه پیاده رو و فضای سبز مناسبی. کاش این خیابان زیباتر شود