رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت گرد و غبارِ پیش‌آمده در کشور و مدت‌زمان تداوم آن توضیح داد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان گفت: از امروز سه‌شنبه تا جمعه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، بخش‌هایی از سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید تداوم دارد.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی، در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل از اواخر وقت سه‌شنبه تا پنجشنبه، وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز در مناطق غربی، مرکزی و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را شاهد بودیم و با توجه به اینکه توده گردوخاک از کشور عراق و سوریه به کشور منتقل شده است ، سه‌شنبه مناطقی از نیمه‌غربی کشور و مرکز کشور، آسمانی غبارآلود دارند.

وظیفه، کارشناس هواشناسی هم گفت: توده گرد و غبار غرب کشور را در بر گرفته است و به تدریج به سمت مرکز کشور در حال گسترش است. پیش‌بینی می‌شود که سه‌شنبه (امروز) تهران را غبار فرا بگیرد و ظهر به بعد از غلظت گرد و غبار کاسته شود.

به گفته وظیفه از شدت گرد و غبار در تهران در ساعات پایانی سه‌شنبه به طور قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود.

همچنین در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم، وزش بادهای شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی شده که سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.

به دلیل شدت یافتن آلودگی هوا و نیز بروز گرد و غبار در کشور، مدارس و ادارات تعدادی از استان‌ها امروز (۲۷ اردیبهشت) تعطیل اعلام شدند. در تهران به جز بانک‌ها و سازمان بورس، همه ادارات تعطیل اعلام شدند و حتی نمایشگاه کتاب تهران که در روزهای پایانی خود قرار دارد، امروز تعطیل شد.

کد خبر 677020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha