به گزارش همشهری آنلاین، «حسن هدایی» معاون حملونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۱ درباره اقدامات ترافیکی در محدوده مرکزی شهر و تأثیر آن بر کاهش تصادفات میگوید: «سال گذشته با تلاش شهرداری و پلیس راهور در منطقه ۱۱ حدود ۳۵درصد از تصادفات منجر به فوت کاهش یافت.» این کاهش به دلیل اصلاح هندسیها، ساخت رفیوژ و نردههای ایمنی در منطقه بود. بدین شکل سال گذشته ۸نفر فوت شدند که این آمار سال پیشتر(۱۳۹۹) ۱۲نفر اعلام شده بود.
او افزود: «با توجه به نصب نرده در خیابان ولیعصر(عج) از میدان راهآهن تا چهارراه ولیعصر(عج) و اصلاح هندسی در خیابانهای معیری و جمهوری اسلامی و... سعی میکنیم تا پایان امسال آمار جرح و خسارت و فوت را به پایینترین سطح برسانیم.»
معاون حملونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۱ درباره دیگر برنامهها گفت: «از خیابان کارگر به سمت خیابان قزوین یک چپگرد نادرست وجود داشت که مشکلات ترافیکی ایجاد میکرد. با اصلاح هندسی این چپگرد و خشکه چینی، مشکل برطرف شد.»
وی افزود: «در خیابان امام خمینی(ره) تردد مزاحم در خط ویژه وجود دارد که برای رفع این مشکل از میدان حر تا حسنآباد رفیوژ ساخته میشود تا خط ویژه از بخش سواره جدا شود.»
جالب است بدانید که مسئولان شهرداری منطقه۱۱ سال ۱۳۹۶ با تحلیل تصادفات بخش مرکزی پایتخت در سامانه GIS خیابان کارگرجنوبی با ثبت ۵۴۵ تصادف را حادثهخیزترین معبر منطقه ۱۱ معرفی کرده بودند. آن زمان معاون وقت حملونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۱ از ثبت آمار ۳ ساله از تصادفات هسته مرکزی تهران در سامانه GIS گفته و توضیح داده بود: «در این مدت، بیش از ۴هزار تصادف در شبکه معابر منطقه ۱۱ که طول آن بیش از ۷۰ کیلومتر است رخ داده که از این میزان بیش از ۷۲درصد سوانح جرحی، حدود ۳۶درصد خسارتی و یکدرصد تصادفات نیز فوتی بوده است.»
طی سالهای اخیر شهرداری منطقه۱۱ با انجام اصلاحات هندسی و آموزشهای فرهنگی سعی کرد بر میزان ایمنی خیابانها، معابر و بهخصوص عابران بیفزاید.
نظر شما