عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که «دولت برای تامین آب واحدهای جدید مسکونی تهران چه برنامه‌ای دارد؟»، بر اولویت توسعه شبکه فاضلاب مناطق محروم تأکید کرد.

ناصر اماني

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی در واکنش به  گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: گزارش دو بخش داشت؛ اولین بخش در حوزه فاضلاب بسیار امیدبخش بود. خاطرم هست در سال ۸۴ یا ۸۵ که این این اقدام در شورای دوم انجام ش،  برآورد زمانی‌مان برای تکمیل شبکه فاضلاب حدود ۵۰ سال بود. اما امروز اعلام شد که شبکه فاضلاب ظرف ۳ سال آینده تکمیل خواهد شد یعنی تقریبا زمان به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این اقدام جای تقدیر دارد.

امانی تاکید کرد: اما بخش نگران‌کننده گزارش مربوط به آب بود. دولت بنا دارد امسال ۱۱۰هزار مسکن در تهران بسازد، حالا پرسش اینجاست با این جمعیت‌پذیری آیا فکری به حال تامین آب آن‌ها شده است؟ و نکته بعدی اینکه تکمیل شبکه فاضلاب با اولویت مناطق محروم باشد. برای مثال ما در گلابدره و خلازیر این مشکل را داریم که یا زیرساخت آماده نیست یا شبکه وصل نشده است.

براساس گفته این عضو شورای شهر«باید بین مقام‌سازی مخازن آب و ایجاد مخازن جدید، اولویت با مقام‌سازی باشد که در زمان وقوع بلایای طبیعی مشکلی در جهت تامین آب تهران نداشته باشیم.»

کد خبر 678153

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha