خدمات رایگان دانپزشکی توسط گروه «منتظران ظهور»؛ بزرگ‌ترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور در جنوب تهران در قالب طرح «تبسم» ارائه می‌شود. گروه جهادی منتظران ظهور پنجشنبه و جمعه این هفته در مرکز ولیعصر(عج) واقع در جنوب مستقر و کودکان‌کار و افراد جامعه هدف بهزیستی شهر تهران را درمان می‌کنند.

منتظران ظهور

همشهری آنلاین‌ـ ثریا روزبهانی: گروه جهادی منتظران ظهور متشکل از ۵۰۰ داندان پزشک است که در نقاط مختلف شهر تهران و سایر روستاهای کشور خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه می‌دهد. این گروه جهادی هرچه در توان دارند خالصانه در اختیار شهروندان نیازمند قرار می‌دهند تا از بار اضافه زندگی آن‌ها بکاهند یا تلخی های زمانه را اندکی برای‌شان شیرین کنند.

محرومیت ساکنان اطراف تهران و دسترسی نداشتن به خدمات درمانی دندانپزشکی از اصلی‌ترین دلایلی است که گروه جهادی منتظران ظهور به این محدوده‌ها سفر کنند. به همین دلیل اعضای پرتلاش گروه جهادی منتظران ظهور به ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران پرداختند و در این روزها تعداد بسیار زیادی از مردم منطقه از این گروه جهادی خدمات گرفته‌اند.

داندنپزشکان خیر به خیابان 17 شهریور می‌روند | خدمات ارتودنسی رایگان  به کودکان بی‌بضاعت

این گروه حتی تجهیرات لازم را هم همراه خود می‌برد. اغلب بعد از ارسال تجهیرات، یک تیم پیشقراول از گروه جهادی بعد از بررسی وضعیت، اقدامات اولیه را برای درمان آغاز می‌کنند.

«جلال عادلی» مدیر گروه جهادی دندانپزشکی منتظران ظهور درباره برپایی ایستگاه خدمت در جنوب تهران توضیحات بیشتری می‌دهد و می‌گوید: «۱۴ یونیت در مرکز بهزیستی ولیعصر(عج) استقرار یافته است و پزشکان و متخصصان دندانپزشک در مرکز ولی‌عصر(عج) در روز پنجشنبه مددجویان این مرکز و کودکان‌ کار که از سوی بهزیستی شهر تهران معرفی شده‌اند را  معاینه می‌کنند.

پزشکان عضو گروه جهادی منتظران ظهور اغلب روزهای تعطیل‌شان را کنار نیازمندان و در حال درمان آنها می‌گذرانند. درست است که تخصص این گروه ارائه خدمات پزشکی است، اما اعضای این گروه در مواجهه با مشکلات ساکنان مناطق محروم نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند. اغلب آن‌ها از جیب خودشان برای خرید اقلام ضروری همچون خوراک و پوشاک یا تهیه جهیزیه و ساخت مسجد هزینه می‌کنند.»

داندنپزشکان خیر به خیابان 17 شهریور می‌روند | خدمات ارتودنسی رایگان  به کودکان بی‌بضاعت

او در ادامه می‌گوید: «بیماران در همین مرکز مداوا و روند درمانی آنها انجام می‌شود. همچنین در صورت نیاز افراد برای ارائه خدمات تخصص و بیشتر به مطب پزشکان عضو گروه جهادی و دانشگاه‌های پزشکی معرفی و خدماتی مانند ارتودنسی برای آنها رایگان انجام می‌شود.»

کد خبر 678324

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha