منابع عراقی می گویند که یک کودک ۱۰ ساله امروز سه شنبه توانست بدون دردسر از همه گیت های فرودگاه نجف عبور کند و خود را به پای پرواز «ایران ایر» برساند. این امر سیستم امنیتی چند لایه فرودگاه نجف را به چالش کشید بطوری که باعث شد هشدار امنیتی در این فرودگاه عراق صادر شود.

فرودگاه نجف

به گزارش همشهری‌آنلاین، رسانه های عراقی خبر دادند که صبح امروز این کودک همه موانع امنیتی فرودگاه بین المللی نجف را پشت سر گذاشت، از  پایانه ویژه فرودگاه هم گذشت؛ گیت های متعدد را طی کرد و پای پرواز ۵۳۱۸ ایران ایر رسید.
در این هنگام، توجه مامور امنیتی به او جلب شد و از او کارت پرواز خواست؛ اما با این پاسخ مواجه شد که «نمی خواهم سفر کنم بلکه می خواهم به خانه مان در منطقه البراکیه برسم.»

این رویداد بنا به گفته رسانه های عراقی سبب شد که هشدار امنیتی صادر شود و مسافران از هواپیما پیاده و دوباره به سالن انتظار منتقل شوند و بلیت ها دوباره کنترل شود؛ امری که پرواز را یک ساعت و ۴۵ دقیقه با تاخیر مواجه کرد.
کانال «صابرین نیوز» عراق به نقل از یک مقام امنیتی نوشته است که این اتفاق باعث برکناری مدیر نظارت فرودگاه بین المللی نجف اشرف شده است.

در همین باره، شبکه «السومریه نیوز» به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که ورود این کودک به باند فرودگاه نجف باعث شد تا وضعیت فوق العاده و آماده باش در فرودگاه  اعلام شود.

به گفته وی، این کودک که متکدی است، امنیت فرودگاه نجف را زیر پا گذاشت و به منظور درخواست پول و کمک از مسافران، وارد نقطه پرواز هواپیمای ایرانی شد که در حال آماده شدن برای برخاستن از باند فرودگاه بود.

وی افزود که نیروهای امنیتی با خارج کردن مسافران از هواپیما، کودک یاد شده را که بیش از دو ساعت پرواز را مختل کرده بود، دستگیر و به بیرون از فرودگاه نجف منتقل کردند.

کد خبر 678695
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha