پلیس کانادا به دلایل امنیتی مانع از شرکت جاستین ترودو در یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی شد.

ترودو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، دلیل ممانعت پلیس کانادا از شرکت ترودو در مراسم دلایل امنیتی این بود که در اطراف محل مراسم تعدادی معترض با ماشین‌ و کامیون‌های خود تجمع کرده بودند.

این رویداد قرار بود توسط حزب حاکم ایالت بریتیش کلمبیا، یعنی حزب لیبرال برگزار شود. ترودو نیز از همین حزب است و در سال گذشته در همین ایالت در میانه تجمع انتخاباتی خود توسط معترضان با پرتاب سنگ‌ریزه‌ مورد حمله واقع شده بود.

پلیس سواره ‌نظام سلطنتی کانادا در بیانیه‌ای با اشاره به حجم و موقعیت مکانی معترضان شرکت ترودو در این مراسم را ناامن تشخیص داد.

این اعتراضات در ادامه  اعتصاب رانندگان کامیون کانادایی نسبت به اجباری شدن واکسیناسیون کووید-۱۹ است. در اوایل سال جاری میلادی (زمستان سال گذشته) صدها راننده کامیون با اعتراض نسبت به واکسیناسیون اجباری رفته‌رفته اعتراضات را علیه دولت و ترودو تبدیل کردند. آنها حالا معتقدند ترودو خائنی بیش نیست.

جاگمیت سینگ، رهبر حزب دموکرات جدید که با ائتلاف با حزب ترودو، موجب استمرار قدرت حزب لیبرال شده نیز در امان نبوده است.  سینگ در ۱۰ مه توسط معترضان شهر پیتربورو در اونتاریو مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

کد خبر 679099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha