با اجرای طرح یکسان سازی غرفه‌های بازیافت تفکیک پسماند منطقه یک در قالب «لبخند تهران» شهروندان علاوه بر آشنایی با روش‌های تفکیک پسماند خشک و تر از مبدا، چگونگی جمع‌آوری و تبدیل پسماند میوه‌ها و سبزیجات به خشکاله و استفاده از این خشکاله‌ها به عنوان خوراک دام و طیور را آموزش می‌بیند.

خشکاله

به گزارش همشهری آنلاین، «افشین خدامی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک  درباره اهداف اجرای طرح‌های پسماند در منطقه گفت: «اداره پسماند منطقه یک ۲۴ غرفه بازیافت را با موضوعات هر بطری یک لبخند، با هدف آموزش و فرهنگسازی و استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی و غیر قابل استفاده  و موضوع تفکیک پسماند در منطقه یک تعبیه کرده است.»
 

خدامی در ادامه به اجرای پویش جمع‌آوری خشکاله در غرفه‌های اداره پسماند شهرداری منطقه یک اشاره کرد و افزود: «این طرح با هدف حذف پسماندهای‌ تر از چرخه زباله‌های خانگی  در ۲۴ غرفه بازیافت و گلماند اجرا می‌شود. آمارها نشان می‌دهد در اردیبهشت امسال حدود ۲۷ کیلو خشکاله جمع‌آوری شده است.»

اجرای پویش جمع‌آوری خشکاله‌ها در شمال تهران | پسماند میوه‌ها خوراک دام و طیور می‌شوند


معاون شهردار منطقه یک افزود: «اجرای طرح خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می‌تواند عادت‌های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد. پوست میوه‌ها و ساقه‌های سبزی‌ها که بخش عمده‌ای از زباله‌های شهری را تشکیل می‌دهند، زباله نیستند و با مدیریت صحیح می‌توان آنها را به خشکاله تبدیل کرد. همچنین می‌توان پوست سخت بادام، گردو و پوست تخم مرغ را به کود تبدیل از آب‌های زیر زمینی و خاک پاک محافظت کرد.»

کد خبر 679711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha