دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام: دادوستدهای بورس تهران در روز دوشنبه ۲۰ آبان در مجموع باعث شد شاخص بورس ۲۹۴ واحد کاهش پیدا کند.

در این روز در مجموع ۱۱۴ میلیون سهم به ارزش ۲۳۱.۶۸ میلیارد ریال در بورس تهران جابجا شد و موجب شد شاخص (شاخص قیمت و بازده نقدی) به رقم ۴۰ هزار و ۳۷۶ واحد بازگردد.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم در معاملات امروز ۷۳ واحد کاهش یافت و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هر کدام به ترتیب با افت ۶۹ و ۴۳.۶ واحدی مواجه شدند.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای معامله سهام در بورس اوراق بهادار تهران، بیشتر فعالان بازار سهام امروز اقدام به خرید سهام ایران ترانسو کردند به طوری که ۲۴۸ دستور خرید برای ۲.۲ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۱ میلیارد ریال صادر شد.

اما در مقابل بیشترین سهامی که در معاملات امروز بورس تهران به فروش گذاشته شد به گل‌گهر تعلق داشت و در واقع در معاملات امروز یک هزار و ۶۲۲ نفر ۱۰.۳۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۶۸.۴۵ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

حجم عرضه چادرملو نیز امروز در حدود ۱۶.۶ میلیون سهم به ارزش ۲۱۱.۵ میلیارد بود که توسط دو هزار و ۱۷۵ نفر امروز برای فروش عرضه شده بود.

پس از این دو شرکت در جریان معاملات امروز بورس تهران بیشترین عرضه مربوط به سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی خارک بود.

کد خبر 67977

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز