رئیس سازمان نظام روانشناسی با اشاره به لیست اسامی «غیر روانشناسان فاقد مجوز» که توسط این سازمان منتشر شد گفت: افرادی به عنوان حامی این افراد، تهدیدهایی را علیه کسانی که در این حوزه (انتشار اسامی غیر روانشناسان) فعالیت می‌کنند، انجام داده‌اند در حالی که این اقدام مطالبه‌ای مردمی است و مردم می‌گویند چرا زودتر از اینها این لیست را منتشر نکردید؟

دست - روانشناسی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد حاتمی در نشست خبری امروز خود که با محوریت پاسخ به سوالات پیرامون انتشار لیست روانشناس‌نماها برگزار شد، با اشاره به لیست منتشر شده از اسامی «غیر روانشناسان فاقد مجوز» اظهار کرد: پس از انتشار این لیست برخی اقرار کردند و گفتند نمی‌دانستند. اکنون صفحات خود را اصلاح کرده‌اند، اگر این کار اصلاحی انجام شود به نظر می‌رسد می‌توان اسامی این افراد را از سایت سازمان حذف کرد چراکه نگاه ما به این امر اصلاحی است و هدفمان اطلاع رسانی به مردم است. 

وی افزود: خیلی‌ها صفحات خود را تغییر داده‌اند، این هم خوب هست و اگر دیگر در این حوزه فعالیت نکنند برای ما ارزشمند است. 

۱۰۰ نفر از روان‌شناسان‌نماها ۳۵ میلیون فالوئر دارند

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید شورای هماهنگی ملی برای نظارت بر غیر روانشناسان فاقد مجوز ایجاد شود، تصریح کرد: در حال حاضر با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم ۱۰۰ نفر از این اسامی پیج‌های منتشر شده مجموعا ۳۵ میلیون فالوئر دارند. ارگانهای دیگر باید به نظارت تخصصی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را  بر روی این پیج ها توجه کند. 

حاتمی با اشاره به فعالیت غیر روانشناس نماها در حیطه کنکور ادامه داد: رانت‌های کنکوری‌ها بسیار قوی‌تر است اما برای این موضوع هم برنامه داریم. 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه بزرگترین گلایه ما از نهادهای دولتی است که به افرادی که صلاحیت ندارند مجوز فعالیت می‌دهد، گفت: ارگان‌ها تخصصی به موضوع روانشناسی نگاه نمی‌کنند بلکه نگاه تکلیفی دارند و مجوز راه اندازی مرکز  به این افراد می‌دهند و این افراد با این مجوزها به مردم آسیب می‌زنند.

با انتشار اسامی قصد توهین نداشتیم؛ فقط اطلاع‌رسانی کردیم 

وی با اشاره به انتشار اسامی افراد غیر روانشناس گفت: ما قصد توهین به افراد را نداشتیم و تنها اطلاع رسانی کردیم. این اسامی هیچ کدام مدرک در حوزه روانشناسی ندارند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت دکتر «ف. ه» اظهار کرد: بعضا یک فرهنگ غیر ایرانی توسط این افراد خارج نشین در صحبت‌هایشان بیان می‌شود که این امر جفا بر مردم است و هر کسی که روانشناس نباشد و مطالب ایشان بعضا غیر علمی و غیر فرهنگی است و این امر جفا بر مردم است. نمی‌توان گفت چون در خارج از کشور سخنرانی دارند و تحصیل کرده‌اند نباید اسامی آنها منتشر شود. دنیای فعلی دهکده جهانی است و مرز فیزیکی نداریم و دایره فعالیت این فرد نیز به دلیل نفوذ حرف هایشان، در ایران است و نوع بیان ایشان تاثیر گذار است و ما به ایشان توهینی نکردیم  و برایمان قابل احترام هستند. 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بعضا افرادی که مدرکی در حوزه روانشناسی دارند، مطرح می‌کنند که بررسی صلاحیت آنها در کمیسیون‌های تخصصی این سازمان برای گرفتن پروانه فعالیت سلیقه‌ای اعمال می‌شود و گرچه این افراد متخصص‌اند اما از نظر سازمان صلاحیت ندارند، توضیح داد: قطعا اساتید دانشگاه حاضر در کمیسیون‌های تخصصی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور صاحب صلاحیت هستند. این افراد استاد دانشگاه هستند. بعضا پیش می‌آید وقتی افراد نمی‌توانند از مرحله‌ای عبور کنند و پروانه صلاحیت دریافت کنند چنین حرف‌هایی را علیه کمیسیون‌ها عنوان می‌کنند. هرچند بنده نمی‌خواهم نسبت به این موضوع دفاع کنم چراکه امکان دارد در کمیسیون‌ها بعضا سلیقه‌ای برخورد شود و سوالاتی غیر استاندارد از مراجعان پرسید شود اما نمی‌توان به طور کلی اساتید کمیسیون‌ها را صاحب صلاحیت ندانست. 

حاتمی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت یکی از روانشناس‌نماها نیز تصریح کرد: دکتر "م.الف" پیش از انتشار لیست "غیر روانشناسان فاقد مجوز"، در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور پرونده داشتند و قبلا تعهد داده بودند که در حوزه روانشناسی فعالیت نکنند اما تا کنون در عین حالی که هیچ مدرکی در حوزه روانشناسی ندارند، در این حوزه فعالیت کرده‌اند.

حاتمی در ادامه از انتشار لیست دوم روان‌شناس‌نماها با ۶۱ روان‌شناس‌نما و ۳۲ صفحه که صورت غیرقانونی در حیطه روان‌شناسی در حال فعالیت هستند، خبر داد.

کد خبر 679803
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 60
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    54 17
    ما کلی روانشناس داریم که ا رو از ب تشخیص نمیدهند اینها مثبت اندیشی رو آموزش میدهند و ربطی به روانشناسی نداره مثل خیلی از مثبت اندیشان خارجی که برنامه دارند
    • بینام IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      32 6
      دقیقا همین‌گونه می باشد.👌👌👌👌 روانشناسان که فقط مدرک گرفتن ولی هیچی نمی‌دانند.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      24 8
      کاملا موافقم.... خیلی ها رفتند با چهار تا جزوه ، یک دانشگاه غیر معتبر مدرک گرفتن ،اسم خودشون رو گذاشتن روانشناس.... در حالیکه خیلی افرادی که مدرک ندارن ، بیشتر مطالعه کردن و با سوادترند
  • ناشناس IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    14 8
    افرادی مثل آقای شریفی واقعا اطلاعات دارند و کارشون خیلی خیلی درسته و راه و رسم زندگی کردن رو به صورت عملیاتی به مردم آموزش میدن و مثبت اندیشی رو ترویج میدن
  • فرهاد IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    8 0
    عجب شیر تو شیریه
  • یاسمن IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    39 9
    من در مورد بقیه اطلاعی ندارم اما در مورد اقای انوشه حتی اگر روانشناس هم نبوده حرفهاش نه تنها مشکلی برای کسی ایجاد نکرده بلکه مفید هم بوده من خودم از صحبتهاش خیلی چیزها اموختم که توی زندگیم که نزدیک بود از هم بپاشه انجام دا دم ونتیجه مثبت گرفتم
  • یاسمن IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    40 5
    در ضمن قصد توهین به جامعه ی پزشکی رو ندارم اما من و شوهرم رفتیم پیش یکی از همین روان پزشک های مدرک دار وبعد از کلی صحبت تنها به ما گفت برید باهم خوب باشید یکی نیست بگه بنده خدا اگه ما میتونستیم باهم خوب باشیم چه احتیاجی به مراجعه به توداشتیم
  • خاطره IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    15 5
    خداخیرتون بده یکم ازین روانشناسان خوب کشورمون رو هم صادر کنید بقیه کشورها هم افسرده و ناشاد بشن .فیض ببرند ...چقدر فضولی توکاری که تخصص ندارید .یکم روتون کم کنید دیگه .
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    13 7
    درسراسر صحبت، حرف های متناقض و متضاد فراوان دارد.به خاطر اینکه اولاً میفرمایید قصد هتک حرمت نداریم در حالی که حتک حرمت کردید .می توانستید به شکل های دیگر اطلاع رسانی کنید می توانستید به آنها ابلاغ کنید و مهلت قانونی مشخص کنید و می توانستید به این شکل؛ غیر فرهنگی 'برخورد نکنید و مانند خیلی از بدهکاران بانکی یا تبهکاران بانکی که حروف اول اسم آنها را اعلام می کنند شما هم به این شکل عمل می کردید یک بام و دو هوا نمی کردید و بعد هم اتفاقاً بهترین ها را سوژه عمل خود کردید ومی شد همان افرادی که اتفاقاً بهترین ها هستند را در آخر بیاورید که آنها هم جزو سه نقطه ...وغیره؛ حساب شوند ولی از قضامی خواستید همان هایی که موفق ترند را بیشتر صدمه بزنید در حالی که همیشه این قضیه اثر معکوس دارد آقای انوشه از دید شما هرچه باشد وضعیت شما چه صلاحیت داشته باشد چه نداشته باشد برای اینکه بی اخلاقی کردید و اتفاقاً خیلی انسان مطلع و کارشناسی است گرچه فاقد یک برگه باشد
  • لیلا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    23 10
    من که هیچ روانشناسی روقبول ندارم کلاااا، چون هیچوقت نمیتونن جای یه ادمی باشن که داره درموردزندگیش حرف میزنه
  • مجمود IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    22 23
    همه‌ی شما انگشت کوچیکه دکتر فرهنگ هلاکویی نمیشید
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    42 18
    انوشه که خیلی تاثیر گذار هست واقعا حرفهایش تاثیر مثبت دارد
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    24 12
    اینها استعداد خوبی دارند. بروند کنکور بدهند و دانشگاه روانشناسی بخوانند. والله...
  • ناشناس IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    10 8
    اصلا من به عنوان شنونده می دونستم که ایشون تحصیلات روانشناسی ندارن ولی به حرفهاشون ایمان داشتم و دارم
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    17 6
    تا حالا که دکتر انوشه که مدرکش از خارج گرفته علیه شما حرف زد روانشناس نما شد
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 5
    امثال روانی زاده رو از قلم نیندازید
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    10 5
    سلام من اقای دکتر انوشه رو خیلی قبول دارم حرفاشونم خیلی درستو به جاست شما هر چی میخواین بگین
  • بنده خدا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    18 7
    سلام دکتر انوشه بهترین روانشناس هست چون حرفهاش بدردهمه اقشارمیخوره