از روز گذشته نمایش های تازه ای روی صحنه رفته اند و نمایش‌هایی هم در آخرین روزهای تمرین و آماده سازی به سر می‌برند.

پروین

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایش‌ها در سالن های تئاترشهر، تماشاخانه شهرزاد و دیگر تماشاخانه‌های خصوصی اجرا می شوند.

آغاز اجرای «پروین» و «یه روز دیگه» با یادی ازجان باختگان حادثه متروپل آبادان

از روز گذشته ۲ نمایش «پروین» به کارگردانی حسین کیانی در تالار اصلی و «یه روز دیگه» به کارگردانی نادیا فرجی در کارگاه نمایش روز یکشنبه هشتم خرداد ماه اجرای خود را با یادی ازجان باختگان حادثه متروپل آبادان آغاز کردند.

دست اندرکاران این آثار نمایشی در اجرای آغازین خود ضمن قدردانی از حضور تماشاگران در تالارهای نمایشی یاد و خاطره جان باختگان حادثه متروپل آبان را گرامی داشتند و با خانواده های داغدیده این حادثه تلخ ابراز همدردی کردند.

نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی، تهیه کنندگی داود نامور و بازی نرگس محمدی، امین زندگانی، مهران‌رنج‌بر، مجید رحمتی، سیدجواد یحیوی، جواد مولانیا، مریم ندایی، آتنا تندرو، سهیل ملکی، فربد غفاری، اکرم محمدی و هوشنگ قوانلو هر روز ساعت ۱۹ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «یه روز دیگه» به نویسندگی و کارگردانی نادیا فرجی، تهیه کنندگی عباس علیرضا و بازی الهه پورجمشید و نادیا فرجی هم  ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش میزبان علاقه‌مندان تئاتراست.

«جنون جنین جن‌زده» از نیمه دوم خرداد

اجراهای جدید در تئاتر شهر با یادی از جانباختگان متروپل | معرفی نمایش‌هایی که تازه روی صحنه رفته اند یا آماده اجرا شده‌اند

از طرف دیگر طراحان نمایش «جنون جنین جن زده» به کارگردانی شادی اسدپور معرفی شدند. طراحان این اثر نمایشی عبارتند از طراح گرافیک: سینا افشار، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح صدا و ساخت موسیقی: عباس حیدری کاهکش، طراح لباس: شادی اسدپور و مهدی دنیوی، طراح و ساخت آکسسوار: مهدی دنیوی.

این اثر نمایشی محصول چهارمین کارگاه آغاز تا پایان موسسه هنری آرتا و اقتباسی آزاد از نمایشنامه «اتللو» ویلیام شکسپیر به نویسندگی و کارگردانی شادی اسدپور است که با مشارکت مجموعه دیوار چهارم نیمه دوم خرداد ماه سال جاری در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه خواهد رفت.

دیگر عوامل و بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از مدیر تولید: آرش (مهدی) رزمجو، گروه کارگردانی: علیرضا میمی و غزاله کارآموز، روابط عمومی: گروه تئاتر آرتا، مدیر پشتیبانی: رضا عزیزی اردلانی، ساخت تیزر: محمد عورکی، علی محمدنیا، عکاس: محمد عورکی، بازیگران: علی انیسی، هلیا تصدیقی، امیرحسین شفیعی، میثم کریمی، مهدی دنیوی، علی محمدنیا، محمد عورکی، پارسا توکلی، لیدا جهانی، امیرحسین قاسم آبادی، کسری حسینی، سپیده نورصالحی.

«گره‌گاه» در اهورا / نمایش ۴ مقطع زمانی یک سینما

اجراهای جدید در تئاتر شهر با یادی از جانباختگان متروپل | معرفی نمایش‌هایی که تازه روی صحنه رفته اند یا آماده اجرا شده‌اند

نمایش گره گاه نیز از دیروز کارش را در تماشاخانه اهورا آغاز کرد. کارگردان نمایش «گره گاه» درباره روند آماده‌سازی و مضمون این اثر نمایشی که از امروز در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود این طور توضیح داده است:

نمایش «گره‌گاه» نوشته مسعود ترابی است که از امروز ۸ خرداد ماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی اولین تجربه حرفه‌ای من در کارگردانی محسوب می‌شود و پیش از این بیشتر در زمینه تهیه کنندگی تئاتر فعال بودم. از آنجا که نمایش اثری پرپرسوناژ است و ۴ قصه متفاوت را با خط داستانی یکسان دنبال می‌کند، آماده سازی کار برای من به عنوان اولین تجربه چالش برانگیز بود.

پیمان چراغی درباره روند آماده سازی این نمایش که از ۸ خرداد ماه اجرای خود را آغاز می‌کند، این توضیح را هم داده که: با همراهی گروه اجرایی، بازیگران و همچنین مشاوره‌های مسعود ترابی تلاش کردم روند آماده سازی نمایش تجربه دلپذیری برای همه ما باشد. معتقدم هنوز هم تئاتر خوب خودش می‌تواند خودش را تبلیغ کند و دهان به دهان بین مخاطبان بچرخد و دیده شود که امیدوارم برای نمایش «گره گاه» هم همین اتفاق بیفتد و مورد توجه قرار گیرد.

چراغی درباره موضوع و مضمون نمایش گفته است: تم نمایش عشق و مسائل روز جامعه در دوره‌هایی است که نمایش می‌دهیم. داستان «گره گاه» در یک سینما اتفاق می‌افتد و چهار مقطع زمانی مختلف در سال‌های ۱۳۳۴، ۱۳۵۴، ۱۳۷۴ و ۱۴۰۱ و اتفاقاتی را که برای خانواده‌ای که صاحب این سینما هستند، می‌افتد به تصویر می‌کشد.

«تاکسیدرمیِ» ااز اهواز تا تهران

 نمایش «تاکسیدرمی» کاری از گروه تئاتر آماتور اهواز هم نمایش دیگری است که در تاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «تاکسیدرمی» به نویسندگی رسول حق‌جو  و کارگردانی مجتبی رستمی‌فر و تهیه‌کنندگی سامان خلیلیان کاری از گروه تئاتر آماتور اهواز از ۱۶ خرداد وپس از اجراهای درتالار مولوی، هرروز ساعت ۱۸ در سالن شماره۲ پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

این نمایش پیش از این در اهواز به روی صحنه رفته و در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نامزد دریافت جایزه بهترین نویسندگی، طراحی صحنه، بازیگری مردشده بود.

عمارت قدیمی

نمایش "عمارت قدیمی" به نویسندگی حمیدرضا نعیمی نیز بر اساس داستان‌هایی از ریموند کارور نویسنده و شاعر سرشناس آمریکایی با طراحی و کارگردانی سعید ‌داخ با مدت زمان ۶۵ دقیقه هر روز، ساعت ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

"دختر"و روایت گم شدنی عجیب

نمایش دیگر سالن شهرزاد "دختر" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسن حسامی است که در سالن شماره ۳ این تماشاخانه   ساعت ۱۸:۱۵ به استقبال مخاطبان می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است:پدر و مادری صبح از خواب بیدار می شوند و دنبال دخترشان می‌گردند اما او را پیدا نمی‌کنند!

"برف سیاه"و حکایت یک قاتل زنجیره ای

نمایش"برف سیاه"به نویسندگی و کارگردانی بابک داور نیز از ۱۶خرداد ماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این نمایش داستان یک قاتل زنجیره‌ای است که شب‌ها دخترهای جوان را می‌دزدد. این اثر نمایشی هرشب ساعت۲۱:۴۵ روی صحنه می‌رود.

نمایشی از یک پدر و پسر بازیگر

اجراهای جدید در تئاتر شهر با یادی از جانباختگان متروپل | معرفی نمایش‌هایی که تازه روی صحنه رفته اند یا آماده اجرا شده‌اند

نمایش «زنی در دو چهره» به نویسندگی و کارگردانی پندار اکبری از روز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه در پردیس تئاتر سپند روی صحنه می‌رود. عبدالرضا اکبری نیز به عنوان مشاور هنری در این پروژه نمایشی حضور دارد.

نیلوفر پارسا، نساء یوسفی، علیرضا دیلمی، ماریه ماشاالهی، پناه باقریان، روناک برخوردار، آیدا سرمست و پندار اکبری  بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مارسل با خاله و مادر خود در مادرید زندگی  می‌کنند و قرار است  دختری نجیب را به آن‌ها معرفی کند تا به زودی ازدواج کنند اما همه چیز بر خلاف اتفاقاتی است که پیش‌بینی کرده است.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان  به مدیر اجرایی و عکاس: محسن بیده، طراح صحنه و لباس: علیرضا نوروزی، طراح پوستر و بروشور: حدیث رصاف، طراح گریم: سلماز نجفی، طراح موسیقی: مهسا جهانی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: نغمه آقازاده، دستیار دوم کارگردان: سجاد قربانی، مدیر صحنه: امید عبدی، روابط عمومی، تبلیغات و رسانه: محسن بیده، ساخت تیزر: عارف علوی، موشن گرافی: نوید شیخ، گروه موسیقی گیتار: متین قاسمی، کوبه ای و ادوات: سینا هوشمند، هنگ درام و پیانو: مهسا جهانی، مجریان گریم: نسترن متینیان، وحید نوری، مدیر تولید: امین محمودی و دستیار سوم کارگردان: محمدرضا حاجی‌نژاد اشاره کرد.

بلیت این نمایش را که از ۱۰ خردادماه، هرشب ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر سپند روی صحنه می‌رود، می‌توانید از سایت تیوال و یا گیشه این تماشاخانه به آدرس خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، خیابان سپند تهیه کنید.

کوچکترین کودک تماشاچی زنگ افتتاح نمایش "حادثه ای در شهر عروسک ها" را به صدا درآورد

این نمایش به عنوان اولین نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران ۵۰ سال پیش تولید شده بود و اجرای آن به مناسبت ۵۰ سالگی تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط استاد بزدوده بازتولید شده است.

عادل بزدوده از پرخاطره بودن نمایش و حضور نداشتن هنرمندانی که از خالقان این اثر بودند گفت و ادامه داد: می‌خواهم ادای دین بکنم به تک تک هنرمندانی که بی هیچ هیاهو و مصاحبه و فریادی اولین آجرهای تئاتر عروسکی مدرن را بنا کردند که اکنون ساختمان تقریبا خوبی شده است که باید به آن رسیدگی شود. من نماینده هنرمندانی هستم که سال‌ها پیش در این کار کنارمان بودند، اما دیگر در بین ما نیستند و هنرمندانی که الان اینجا حضور ندارند. این نمایش را به تمام بچه‌ها تقدیم می‌کنم چرا که هدف ما بچه‌ها هستند و خواهند بود تا آنجا که نفس داشته باشیم.

نویسنده نمایش "حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها" مرحوم "اردشیر کشاورزی" و طراح صحنه ، دکور و عروسک زنده یاد "کامبیز صمیمی‌مفخم" است.

طراحی پوستر و بروشور توسط بهزاد غریب‌پور و ساخت عروسک توسط عادل بزدوده و علیرضا حسین‌پور انجام شده است.

بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک نمایش "حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها"  همایون صلاحی، نگار گودرزی، المیرا طالبی، آنا نمکچیان و ناصر احمدی‌فر هستند.

سایر عوامل این نمایش که بازتولید شده است عبارتند از : دستیار کارگردان : حمیدرضا بزدوده، آهنگساز : مرجان منجزبی، مسئول نور و صدا: محمدرضا شاملوفرد، مدیرصحنه: آنا نمکچیان، عکاس: الهه کریمی، روابط عمومی: روژین ستاری و ریحانه مطهری، امور رسانه‌ای و تبلیغات فضای مجازی: روشنک کریمی.

"حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها" هر روز به جز شنبه ها ساعت ۱۸در مرکز تئاتر پارک لاله به روی صحنه می‌رود.

کد خبر 679999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha