به گزارش همشهری آنلاین، فارس نوشت: فؤاد علیپور با نام کاربری «القلیل» در رشته توئیتی نوشت:
۱- اصرار دارم ماجرا را در اتمسفر زی عربی - طایفهای ما فهم کنید، این را قبلاً در مورد تنش آبی سوسنگرد و پیشتر در تشییع حاجقاسم هم نوشتم. بیرق طایفه نماد و شناسنامهست و خروجش هم پروتکل و معنا دارد.
۲- عرب وقتی قیام میکند بیرق برمیدارد، هر طایفه بیرقی دارد که فقط در شرایط خاصی خارج میشود:
- برای اعلام بیعت
- برای استقبال از یک شخصیت
- برای ثار یعنی خونخواهی و مطالبه قصاص
۳- من موقعی که تجمع عشایر اتفاق افتاد هنوز به محل نرسیده بودم، فیلمها و گزارشها را دیدم اما از قرائن و شناختی که از جغرافیا و فرهنگ عربیمان دارم میتوانم نظرم را بنویسم.
۴- شیخ طایفه اگر بنا به قیام علیه سیستم داشته باشد (آنطور که بعضی ذوق زده و البته به اشتباه مخابره کردند) منطقا پرچم و نشانهدار این کار را نمیکند. برای شیخ کاری ندارد که فراخوانی بزند و مردهایش را به میدان بفرستد بی اینکه مسئولیتی داشته باشد.
۵- پس:
بنظرم وقتی طایفهای با بیرق و نشانه به میدان میآید یعنی اولا مطالبه جدی و شناسنامهدار برای تسریع در محاکمه تمام عاملان و مقصران، ثانیا پایان دادن به جولان خرمگسهای جداییطلب و شعارهای ساختارشکنانه.
۶- فیلمها را ببینید...
جمعیت خشمگین، عزادار و هیجانزده شعار میدهند اما کسی خشونتی به خرج نمیدهد برخلاف چند شب گذشته که یگان ویژه مجبور به استفاده از اشک آور و تیر هوایی شد، اینجا خبری از اینها نیست. دقیقا چون شناسنامه و بیرق دارند.
۷- من اینها را بر مبنای پرس و جو و تحلیل شخصی از دادههایی که پیدا کردم نوشتم، کسی اگر ادعای دیگری دارد یا اطلاعات بیشتری دارد یا از ما عربتر است یا بیمار است و میخواهد از آب گلآلود این عزای بزرگ برای صاحبانش ماهی بگیرد و دم تکان دهد.
۸- محاکمه فوری و علنی تمام مسببین و مقصرین این فساد گسترده (بنا به گفته معاون اول) و جنایت (بنا به گفته وزیر کشور) مطالبه تمام ما مردم این دو شهر با هر عقیده و سلیقه است. نمیتوانید قسر در بروید. خون عزیزان ما هدر نخواهد رفت.
نظر شما