مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

پرتاب پروژکتور به فاصله دستگاه از پرده نمایش و اندازه تصویری که می‌خواهید نمایش دهید، بستگی دارد. با خرید پروژکتورهای پرتاب کوتاه (short throw  یا Ultra short throw )، می‌توانید دستگاه را در فاصله کمتری نسبت به پرده قرار دهید و تصویر بزرگ‌تری را نمایش دهید.

image-20220601113738-1.jpeg

زمانی که به دنبال خرید یک سیستم سینمای خانگی برای تماشای فیلم هستید، دو گزینه متفاوت پیش روی شماست؛ ویدئو پروژکتور و تلویزیون. اینکه کدامیک برای شما انتخاب مناسب‌تری خواهد بود، بستگی به انتظارات و نیازهایتان دارد.

در کل می‌توان گفت، برای تجربه تماشای فیلم در ابعاد بزرگتر، قطعا قیمت ویدئو پروژکتور به صرفه‌تر از یک تلویزیون با همان ابعاد تصویر خواهد بود.

 علاوه بر موارد فوق، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر تجربه شما از تماشای فیلم تأثیر ‌گذارند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید، درباره مزایای ویدئو پروژکتور نسبت به تلویزیون اطلاعاتی داشته باشید تا تصمیم درستی بگیرید.

ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور دستگاهی است که برای نمایش تصاویر دیجیتالی در ابعاد بسیار بزرگ و با کیفیت بسیار بالا،  روی یک پرده یا دیوار سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویدئو پروژکتور خانگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

از معتبرترین برندهای ویدئو پروژکتور خانگی، هیتاچی، مکسل و اپسون هستند که دستگاه‌هایی را با مشخصات بهینه، برای تجربه لذت بخش‌تری از تماشای فیلم تولید می‌کنند. قیمت ویدئو پروژکتور خانگی نسبت به امکانات و کیفیت پخش تصاویر، بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند انتخاب ایده آلی برای خانواده‌ها باشد.

در ادامه حداقل مشخصات مورد نیاز برای یک ویدئو پروژکتور خانگی را بررسی می‌کنیم:

روشنایی ویدئو پروژکتور خانگی

روشنایی ویدئو پروژکتور معمولا اولین فاکتوری است که خریداران به آن توجه می‌کنند. میزان روشنایی رابطه مستقیمی با قیمت ویدئو پروژکتور دارد. برای خرید یک دستگاه مقرون به صرفه، میزان روشنایی معمولا بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ لومن در نظر گرفته می‌شود که برای تماشای فیلم روی پرده نمایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ اینچی یا حتی بیشتر، کافی است. بنابراین، نیازی نیست برای خرید پروژکتور با روشنایی ۱۰۰۰۰ لومن برای سینمای خانگی هزینه کنید.

وضوح تصویر روی پرده نمایش

احتمالا هنگام خرید متوجه خواهید شد که ۹۹ درصد از تمام پروژکتورهای خانگی با وضوح 1080p (۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل) عرضه می‌شوند. البته برای یک گزینه اقتصادی‌تر، پروژکتورهای 720p نیز وجود دارند که تصاویر را با وضوح کمتری نمایش می‌دهند.

پروژکتورهای دارای رزولوشن ۴k نیز به بازار عرضه شده‌اند که وضوح تصویر چهار برابر بیشتر نسبت به یک پروژکتور 1080p دارند. البته تعداد کمی از پروژکتورهای ۴k با هدف کاربری سینمای خانگی طراحی شده‌اند و یکی از دلایل بالا بودن قیمت این نوع دیتا پروژکتورها، کیفیت بسیار بالای تصاویر می‌باشد.

اگر قیمت ویدئو پروژکتور خانگی برای شما اهمیت دارد، با انتخاب یکی از مدل‌های Full HD یا 1080p، می‌توانید از تماشای فیلم لذت ببرید.

کنتراست ویدئو پروژکتور خانگی

کنتراست در نمایشگرهای ویدئویی با نسبت‌هایی مثل ۱ به ۱۰۰۰۰۰ یا ۱ به ۱۰۰۰۰ بیان می‌شود که به تفاوت بین تیره‌ترین نقطه سیاه و روشن‌ترین نقطه سفید اشاره دارد. بهتر است با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، پروژکتوری با بالاترین نسبت کنتراست را انتخاب نمایید.

دقت رنگ و تنظیمات برای تماشای فیلم

مطمئنا یکی از عواملی که هنگام تماشای فیلم با ویدئو پروژکتور خانگی برای شما اهمیت دارد، نمایش دقیق رنگ‌هاست. هر چند این مورد به انتخاب پرده نمایش، میزان نور طبیعی محیط و عوامل دیگری بستگی دارد، اما هرچه پروژکتور دارای تنظیمات دقیق‌تری باشد، شما بهتر می‌توانید رنگ‌ها را تفکیک کنید. پروژکتورهایی که دارای گواهینامه‌های ISF (Imaging Science Foundation) و THX هستند، همگی دارای ویژگی‌های تنظیم رنگ یا کالیبراسیون خوبی خواهند بود.

پرتاب ویدئو پروژکتور

در حالی که برای تماشای تصویری با همان اندازه توسط یک ویدئو پروژکتور معمولی باید دستگاه را در فاصله دورتری از پرده قرار دهید. بنابراین، اگر قرار است در یک اتاق کوچک، فیلم ببینید، حتما به فکر خرید پروژکتورهای پرتاب کوتاه باشید.

چرا ویدئو پروژکتور خانگی

چرا ویدئو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون گزینه مناسب‌تری است؟

پروژکتورها یکی از بهترین روش‌ها برای تماشای فیلم در خانه و حتی فضای باز هستند که می‌توانند تصاویر را در ابعاد بسیار بزرگ نمایش دهند. اگر می‌خواهید از تماشای فیلم روی پرده نمایش ۸۰ اینچی یا ۱۰۰ اینچی در کنار خانواده‌تان لذت ببرید، مطمئنا ویدئو پروژکتور انتخاب بهتری نسبت به تلویزیون خواهد بود.

قیمت ویدئو پروژکتور خانگی که بتواند تصاویر را روی پرده ۸۰ یا ۱۰۰ اینچی نمایش دهد، بسیار ارزان‌تر از تلویزیونی با همین ابعاد است. از طرف دیگر تجربه تماشای فیلم با پروژکتور را نمی‌توان با تلویزیون مقایسه کرد.

از دیگر مزیت‌های ویدئو پروژکتور خانگی امکان حمل آن‌هاست. مقایسه وزن چند صد گرمی ویدئو پروژکتور و ابعاد آن با یک تلویزیون، این تفاوت را به وضوح نشان می‌دهد.

چطور تجربه بهتری از تماشای فیلم با ویدئو پروژکتور خانگی داشته باشیم؟

استفاده از وسایل جانبی نظیر پرده نمایش، بلندگوهای استریو، پایه تنظیم، دانگل وایرلس و بسیاری تجهیزات دیگر می‌تواند در بهتر شدن کیفیت تماشای فیلم با ویدئو پروژکتور تاثیرگذار باشند.

اگر به دنبال بهبود کیفیت سینمای خانگی خود هستید، لوازم جانبی زیر می‌تواند خرید ایده آلی باشند:

  1. پرده نمایش پروژکتور

ویدئو پروژکتورهای خانگی معمولا طوری طراحی می‌شوند که تصاویر آن‌ها به خوبی، روی یک دیوار سفید قابل نمایش باشند. اما اگر بخواهید تصاویر با کیفیت‌تری ببینید، خرید پرده نمایش به تماشای تصاویر ثابت و با وضوح بالا کمک می‌کند. بنابراین برای بهبود تجربه واقعی یک سینمای خانگی بهتر است روی خرید پرده نمایش سرمایه گذاری کنید.

  1. بلندگو پروژکتور

صدای واضح و رسا، به اندازه تصویر روشن و شفاف، هنگام تماشای فیلم اهمیت دارد. بنابراین خرید یک یا دو بلندگو استریو می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای بهبود کیفیت سینمای خانگی شما باشد.

جمع بندی

به طور کلی، به یاد داشته باشید که بهترین ویدئو پروژکتور سینمای خانگی، دستگاهی است که انتظارات شما را برآورده کند، طول عمر بالایی داشته باشد و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی باشد.

اگر به دنبال خرید ویدئو پروژکتور خانگی از برندهای معتبر با قیمت مناسب هستید، می‌توانید جدیدترین مدل‌های پروژکتور را در وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق با آدرسwww.noavaran-eng.com  بررسی و مقایسه کنید و یا با جستجوی کلمه ویدئو پروژکتور نوآوران تحقیق در موتور جستجوی گوگل، وارد صفحه‌ی این محصولات شوید و با بهره‌گیری از مشاوره رایگان کارشناشان ما، بهترین انتخاب را انجام دهید.

کد خبر 680502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha