همشهری آنلاین: سایت یوتیوب به زودی فیلم‌هایی از آرشیو استودیوی(Metro Goldwyn Mayer (MGM را به نمایش می‌گذارد.

این همکاری بین یوتیوب و هالیوود در راستای افزایش درآمدزایی یوتیوب برای گوگل و همچنین افزایش تبلیغات استودیو‌های هالیوود است.

این سایت با راه‌اندازی کانالی جدید، بخشی از خدمات خود را به پخش فیلم‌های اکشن و برنامه‌های تلویزیونی اختصاص می‌دهد.

جیم پارکر؛ قائم مقام تلویزیون جهانی MGM می‌گوید که یوتیوب به دلیل داشتن 280 میلیون کاربر قرارداد مناسبی را قبول کرده‌است و به نظر او این امر به یک تجارت بسیار خوب تبدیل خواهد شد.

کانال دیگری از یوتیوب، برنامه پربیننده گلادیاتور آمریکایی را از دهه 80 و 90 میلادی پخش می‌کند.

تمام برنامه‌های پخش شده به صورت مجانی در دسترس کاربران گذاشته می‌شود ولی شامل تبلیغات میان برنامه زیادی خواهد بود.

پخش این برنامه‌ها در ابتدا تنها در آمریکا خواهد بود ولی با حل شدن مسائل نشر و کپی‌رایت برنامه‌های برای گسترش این خدمات به نقاط دیگر جهان خواهد بود.

شرکت گوگل که یوتیوب را دو سال پیش به قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد با مسائل درآمدزایی سایت یوتیوب مشکلاتی داشته است و با وجود پر کاربر بودن این سایت به تازگی با رقبای مانند سایت‌ اشتراک ویدئو Hulu روبرو بوده‌است. [همکاری یوتیوب با هالیوود]

یوتیوب هم اکنون قراردادی دیگر با شرکت CBS امضاء کرده‌است که به کاربران اجازه دانلود برنامه‌های قدیمی و ماندگاری مثل Star Trek را می‌دهد. توافق‌های دیگری بین یوتیوب و BBC و Lionsgate به زودی انجام می‌شود.

MGM می‌گوید که امیدوار است کانال‌های جدیدی را تا 18 ماه دیگر راه اندازی کند.

کد خبر 68052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز