در پی فرونشست زمین جنب سینما در شهر کرج، منطقه تا مقاوم‌سازی کامل تخلیه شد.

فرونشست زمین - کرج

 به گزارش همشهری آنلاین، در پی فرونشست زمین جنب سینما هجرت، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهر کرج از اتخاذ تمهیدات ایمنی با حضور ماشین آلات و اکیپ‌های عملیاتی سازمان مدیریت پسماند در راستای ایمن سازی محل و انجام اقدامات پیشگیری از وقوع بحران خبر داد.

محمدرضا خسروی امروز شنبه ۱۴ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به محض اطلاع از فرونشست زمین جنب سینما هجرت، ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند همراه با اکیپ‌ آتش‌نشانی در محل حادثه حضور یافتند و اقدامات اولیه پیشگیری از وقوع بحران به سرعت و طبق پروتکل های ایمنی و با مشورت و اطلاعِ مقامات بالادستی عملیاتی شد و هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشت.

وی افزود: با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری پس از رفع خطر در اولین اقدام تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر در دستور کار قرار گرفت که هیچگونه خسارت جانی به وجود نیامد.

تصاویر | فرونشست زمین در کرج | ساختمان‌های اطراف تخلیه شد

خسروی اظهار کرد: با به‌کارگیری بیل مکانیکی، چهار دستگاه کامیون و لودر، سه دستگاه نیسان و ۲۰ نفر نیروی انسانی عملیات گودبرداری، تخلیه و ایمن سازی محل حادثه انجام پذیرفت و همچنین عملیات عمرانی احتمالاً تا دو روز آتی ادامه خواهد داشت.

فارس هم در این خصوص نوشت: ریزش بخشی از یک فروشگاه قدیمی در کرج منجر به تخلیه مغازه‌های اطراف آن شد.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در این خصوص گفت: این مغازه قدیمی ایمن‌سازی و چهار مغازه اطراف آن تخلیه شد.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات لازم ایمن سازی با همکاری راهور، نیروی انتظامی، شهرداری کرج در این محوطه انجام شده و هیچ نگرانی‌ای برای ساکنان وجود ندارد.

فلاح نژاد گفت: حرکت توده خاک، علت ریزش بخشی از این مغازه قدیمی بوده است.

غلامرضا رضوانی، معاون شهرداری کرج نیز در این زمینه اظهار کرد: به محضِ اطلاع از ریزش دیوارِ ساختمان جنب سینما هجرت، تیم های آتش نشانی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست در محل حادثه حضور یافتند و اقدامات اولیه پیشگیری از وقوع بحران به سرعت و طبق پروتکل‌های ایمنی و با مشورت و اطلاعِ مقامات بالادستی عملیاتی شد و هیچ گونه خسارت جانی نداشت.

تصاویر | فرونشست زمین در کرج | ساختمان‌های اطراف تخلیه شد

تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر

معاون شهردار کرج  با بیان اینکه تخلیه ساختمان‌های مجاور و در معرض خطر از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: با حضور به موقع تمامی مسؤولان دستگاه‌های مرتبط و انجام تمهیدات لازم، هیچ گونه خسارت جانی رخ نداده و ایمن سازی کامل و مدیریت ترافیکی و انتظامی در محل و منطقه نیز انجام شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ادامه با بکارگیری بیل مکانیکی، ۴ دستگاه کامیون و لودر، ۳ دستگاه نیسان و ۲۰ نفر نیروی انسانی عملیات گودبرداری، تخلیه و ایمن‌سازی محل حادثه انجام پذیرفت و همچنین عملیات عمرانی احتمالاً تا ۲ روز آتی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 681013
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    2 0
    تخلیه ساکنان و تصرف توسط شهرداری