همزمان با درگیری‌های خیابانی در شرق شهر سیویرودونتسک، نیروهای روسیه با موشک‌های کروز یک انبار بزرگ حاوی تسلیحات آمریکایی و اروپایی در منطقه ترنوپیل در غرب اوکراین را هدف قرار دادند.

موشک کروز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندار منطقه ترنوپیل گفت: «حمله موشکی به شهر چورتکیف که از دریای سیاه صورت گرفت تا حدی یک مرکز نظامی را ویران و ۲۲ نفر را مجروح کرد.»

در حالی روسیه از انهدام کامل انبارهای اسلحه خبر می‌دهد، یک مقام محلی مدعی شده که هیچ سلاحی در آنجا ذخیره نشده است.

مسکو بارها، ایالات متحده و دیگر کشورها را به دلیل تامین تسلیحات اوکراین مورد انتقاد قرار داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل این ماه گفت که اگر غرب موشک‌های دوربردتر را برای استفاده در سامانه‌های موشکی متحرک با دقت بالا به اوکراین بدهد، روسیه به اهداف جدیدی حمله خواهد کرد.

رهبران اوکراین در روزهای اخیر مجددا از کشورهای غربی درخواست کرده‌اند تا تحویل تسلیحات سنگین را تسریع بخشند، زیرا نیروهای روسیه شرق کشور را با توپخانه مورد حمله قرار می‌دهند.

سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک امروز (یکشنبه) گفت که نیروهای اوکراین و روسیه همچنان خیابان به خیابان در سیویرودونتسک درگیر هستند. او گفت در حالی که نیروهای روسیه بیشتر شهر را تصرف کرده‌اند، نیروهای اوکراینی همچنان کنترل یک منطقه صنعتی و کارخانه مواد شیمیایی را در اختیار دارند که صدها غیرنظامی در آن پناه گرفته‌اند.

هایدای در تلگرام گفت: «هیچکس نمی‌تواند بگوید که در ۲۴ ساعت گذشته در سیویرودونتسک، چه تعداد قربانی شده‌اند. احتمالاً همه می‌خواهند اکنون از شهر خارج شوند، اما تاکنون چنین امکانی وجود نداشته است.»

کد خبر 682815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha