جمعه ۲۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواداران حماس در غزه در اعتراض به اقدام تشکیلات خودگردان در بازداشت بیش از 600 فلسطینی عضو این جنبش در کرانه باختری، تظاهرات کردند.

به گزارش فارس، خلیل الحیه،‌ یک رهبر جنبش حماس در جریان تظاهرات امروز (جمعه 24 آبان) غزه اعلام کرد: امروز برای کمک به هموطنان خود در کرانه باختری تظاهرات کرده‌ایم و می‌گوییم آن کس که علیه خدا و مقاومت اعلام جنگ می‌کند سرنوشتش نابودی است.
وی تاکید کرد: هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل علیه مقاومت خیانت و جرمی است که بر هیچ کس پوشیده نیست و ما می‌خواهیم که فلسطینیان خود را تسلیم این مزدورانی نکنند که سرنوشتشان به سرنوشت دشمنان گره خورده است.

تظاهرات کنندگان، پرچم‌های سبز حماس و فلسطین را حمل می‌کردند و شعارهایی علیه تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی سر می‌دادند که از جمله آن این بود: به عباس برسانید که القسام به کرانه باختری آزادگان می‌آید.

از سوی دیگر این رهبر حماس اظهار داشت: موشک‌های ما می‌گویند که ما مقاوم ایستاده‌ایم و حق ما در مقاومت برابر اشغالگری و تحریم نوار غزه و حملات صهیونیست‌ها باقی است.

صلاح البرودی، یک رهبر جنبش حماس دیروز اعلام کرد: اگر تشکیلات خودگردان 616 بازداشتی سیاسی حماس در کرانه باختری را همین فردا آزاد کند یک ساعت بعد از آن برای گفت‌وگو و آشتی ملی به قاهره می‌رویم.

وی همچنین گفت: هفته آینده هفته اعلام همبستگی با بازداشتی‌های سیاسی در کرانه باختری است و هر روز آن راهپیمایی به راه می‌اندازیم.

کد خبر 68299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز