گروه اجتماعی: رزمایش 30 هزار نیروی پلیس برای ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی که از پنجشنبه آغاز شده است شنبهپایان می‌یابد.

سردار احمدی‌مقدم در مراسم سان و رژه رزمایش امنیت و آرامش که  در بزرگراه آزادگان آغاز شد، گفت: ایران در کانون بحرانی‌ترین مناطق جهان قرار دارد اما در سایه نیروی انتظامی کشور به یک جزیره امن در یک میدان ناپایدار، تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا،   فرمانده ‌نیروی انتظامی افزود: رزمایش امنیت و آرامش پیام‌های مختلفی همچون آمادگی ماموران نیروی انتظامی، با رویکرد پیشگیری از جرائم را داشته تا پلیس زمینه و بستر وقوع جرم را درجامعه از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید زینت حکومت باشد و قوام جامعه بدون حضور پلیس ممکن نیست، اظهار داشت: نیروی انتظامی با شدت و اقتدار با تبهکاران رودر رو خواهد شد و حین این شدت، به پلیس مردمی تبدیل می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم، ادامه داد: باید در جهت کارآمدی خود بکوشیم و برای به‌دست آوردن تجهیزات به‌روز کوتاهی نکنیم، مردم نیز مطمئن باشند که پلیس در جهت ایجاد امنیت و آرامش مذکور از هیچ کاری کوتاهی نخواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی، آموزش و استاندارد‌سازی‌ رفتار، ارتقای  سطح حرفه‌ا‌ی‌گرایی، افزایش توانمندی جامعه‌شناسی در بین کارکنان نیروی انتظامی را  از جمله عناصر مورد نظر در مسیر و حرکت نیروی انتظامی عنوان کرد و ادامه داد: اجتماعی کردن موضوع امنیت ازجمله اهداف پلیس است که در این رابطه تقویت ابعاد مختلف و مشارکت‌های اجتماعی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

همچنین تقویت به‌کارگیری فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پلیس از دیگر اهداف پیش‌روی پلیس است.

وی در این باره بیان داشت: امروزه ماهیت جرائم در جامعه پیچیده شده و شکل نرم‌افزاری به‌خود گرفته است؛ دراین رابطه پلیس، به‌صورت سخت‌افزاری و به وسیله دانش مورد نظر باید با مجرمان برخورد کند.

سردار رجب‌زاده، فرمانده‌ نیروی انتظامی تهران بزرگ نیزدر این مراسم برقراری امنیت و آرامش در جامعه را یکی از وظایف نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی قادر است به‌صورت کارآمد در برابر ناهنجاری‌ها، انحرافات و حوادث غیرمترقبه به‌صورت اثربخش مداخله کرده و با تدوین مدیریت صحیح، آرام‌سازی را در جامعه تحقق بخشد.

فرمانده‌ نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: از جمله اهداف رزمایش امنیت و آرامش،  ایجاد دلگرمی و امیدواری مردم برای برقراری امنیت و آرامش در برابر متجاوزان، افزایش قابلیت‌های انگیزه، تحرک و انعطاف‌پذیری، همچنین افزایش کارایی کارکنان نیروی انتظامی است.

وی اظهار داشت: نقد عملکرد پلیس در اجرای ماموریت‌ها و مشارکت مردمی در شرایط بحران از دیگر اهداف اجرای این رزمایش است.

سردار رجب‌زاده بیان داشت: در این رزمایش 30هزار پلیس انتظامی، امنیتی، خدماتی، همیاران پلیس و نگهبانان محله به همراه 2600 دستگاه موتور و 50 فروند پرنده در قالب 50 قرارگاه شرکت دارند.

وی همچنین در حاشیه مراسم سان و رژه رزمایش امنیت و آرامش در جمع خبرنگاران گفت: ماموران پلیس به همراه 2هزار و 600 دستگاه خودرو در 55 نقطه پایتخت مستقر شدند.

وی تصریح کرد: ماموریت پلیس‌های مستقر در نقاط از پیش تعیین شده‌ پایتخت، گسترش نیرو برای کنترل در سطح شهر است.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده نزدیک به 90 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه 40دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای انجام ماموریت آماده هستند،  ابراز داشت: طی 3روز گذشته نیروی انسانی مورد نیاز از فرماندهی انتظامی استان‌های تهران، کرج و مازندران برای حضور در این رزمایش فراخوانده شدند.

وی ادامه داد: در 3روز اول رزمایش امنیت  و آرامش، آموزش‌های مورد نظر پلیس توسط رؤسای کلانتری‌ها در مساجد، مدارس و صنوف مختلف ارائه شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سؤال که پلیس در رابطه با ترافیکی که به‌دلیل برگزاری این رزمایش به‌وجود آمده چگونه پاسخگو خواهد بود، افزود: از شب گذشته تا هم‌اکنون محدودیت ترافیکی در تهران اعمال شده که این موضوع نمی‌تواند در صبح امروز موجب ترافیک شده باشد زیرا تا صبح، کسی در خیابان‌ها نبوده است.

وی درباره انتقال کلانتری‌ها به مقرهای یدکی نیز  اظهار داشت: در طول انجام این رزمایش درسطح شهر هیچ کلانتری تعطیل نخواهد بود و تنها با اعلام وضعیت، کلانتری‌ها به مقرهای یدکی منتقل خواهند شد.

سردار رجب‌زاده در پایان در رابطه با خبر خوش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که قولش را سردار رادان در زمان تصدی این سمت به خبرنگاران داده بود نیز بیان کرد: در پایان رزمایش امنیت و آرامش (روز شنبه) از سوی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یک خبرخوش به مردم اعلام خواهد شد.

برگزاری 3 رزمایش آبی، مرزی و خاکی تا پایان سال

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: تا پایان سال‌جاری 3 رزمایش آبی، مرزی و خاکی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه دیدار از برگزاری رزمایش امنیت و آرامش عمومی در میدان آزادی‌ ، افزود: 3 رزمایش یادشده به‌صورت خاکی، آبی و مرزی تا پایان سال به‌صورت قطعی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که در اسفند‌ رزمایشی در استان سیستان و بلوچستان در طرح پایلوت برای مرز زابل برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این رزمایش که اسفند‌ برگزار می‌شود از تمامی سفرا دعوت می‌شود تا حضور داشته باشند.

احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به این مطلب که در رزمایش برگزار شده از 4 استان به‌عنوان استان‌های معین نیرو به تهران آمده است، اظهار داشت:  استان‌های قم، قزوین، سمنان و اصفهان استان‌هایی بودند که بین یک گروهان تا چند گردان نیرو به تهران فرستاده‌اند.

احمدی‌مقدم  عنوان کرد:‌ بالابردن قدرت پیشگیری و پیش‌بینی حوادث باعث می‌شود آثار به جا مانده و خسارات‌‌ ناشی از وقوع حوادث کاهش یابد.

وی با اشاره به این مطلب که امروز واکنش مأموران درخصوص مأموریت‌های سخت برای حراست از محل‌های از پیش تعیین شده در دستور کار مراجع قرار گرفته بود،  خاطر نشان ساخت: برای مثال در میدان آزادی و حاشیه آن فرودگاه مهرآباد عملیات رهایی گروگان و دستگیری تروریست‌ها انجام شد.

کد خبر 68311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز