افزایش قیمت دلار، مشکلات مرتبط با نرخ اجاره‌بها و مسکن و استعفای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوژه‌هایی هستند که نمایندگان مجلس امروز درباره آنها توئیت کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیت رئیسه مجلس به انتقاد از رسانه ملی پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «اینکه صداوسیما با اختصاص تریبون یک طرفه به بانیان و حامیان طرح ناعادلانه اصلاح سنجش و پذیرش دانشجو، کیسه جدیدی برای خودش دوخته عجیب است ، اما عجیب تر، تناقض شعار عدالت خواهیِ آقایان جبلی-جلیلی با حمایت شان از مافیایِ معدل است. در رسانه ملی چه خبر است؟»

سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران: علی‌رغم افزایش درآمدهای ارزی، پرواز قیمت دلار پذیرفتنی نیست. متاسفانه فعلا وعده‌های صالح‌آبادی، به سرنوشت شاهکارهای همتی دچار شده و بانک مرکزی به پاشنه آشیل دولت سیزدهم تبدیل شده است. پس از مصوبه سران قوا و اعطای اختیارات فراقانونی به رئیس بانک مرکزی، منتظر سقوط قیمت دلار هستیم.

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در چند توئیت به مساله مسکن و اجاره‌بها در آغاز فصل جابجایی‌ها اشاره داشت و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «در برنامه تلویزیونی ثریا هر نوع سیاستگذاری در بخش مسکن اعم از ساخت و یا اخذ مالیات از خانه‌های خالی را نیازمند داشتن اطلاعات صحیح از این بخش دانستم. لذا تکمیل سامانه املاک و اسکان اولین و مهمترین قدمی است که می‌بایست هر چه سریع‌تر در دولت و وزارت راه و شهرسازی به سرانجام برسد. عدم ساخت مسکن در سال‌های گذشته و همچنین شرایط اقتصادی باعث شده تا امروز بیش از هر زمانی شاهد تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای، ایجاد نیاز کاذب و در نهایت احتکار حدود ۳ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور باشیم که می‌بایست با ابزار مالیات زمینه عرضه آن به مصرف‌کننده را فراهم کرد.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه وزارت رفاه را مورد توجه قرار داد و در توئیتر خود نوشت: «قابل توجه آقای رئیس‌جمهور؛ بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور در وزارت رفاه است. وزیر پیش از آن‌که صرفا سخنران یا مدرس دانشگاه باشد باید در بنگاه‌داری و مدیریت بنگاه تجربه داشته باشد البته وزیرکار سیاست‌باز نباشد سابقه پاک‌دستی و سلامت در تحصیل و مسوولیت‌های سابق نیز کف مطالبه است‌.»

علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم با انتشار تصویری از خود در مراسم بزرگداشت پدر مدرسه‌سازی ایران به حضور خیرین در این عرصه اشاره کرد و نوشت: «۵۰ درصد مدارس کشور را خیرین می‌سازند و این یعنی یک تلاش گسترده مردمی برای تربیت توحیدی انسان‌ها و کمک به آینده کشور. خیرین مدرسه ساز نیک نیت در شمار انسان‌های خوب خدا هستند.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز که پیگیر برخورد نادرست گشت ارشاد با یک زوج ورزشکار در بوستان پردیسان تهران است در ادامه اظهار نظرهای توئیتری خود نوشت: «به نظرم گشت ارشاد به دلایل مختلف از جمله عدم همراهی نهادها و ارگانهای مربوطه در بعد ایجابی، عدم فرهنگ‌سازی مناسب، برخوردهای سلیقه‌ای و...در رسیدن به اهداف خود ناموفق بوده است. ادامه آن به این شکل جز ضربه به باورهای دینی و ایجاد هزینه‌ بیشتر برای نظام دستاوردی نخواهد داشت.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم در توئیت‌های جداگانه خود به مساله پاسخگویی وزرا و نیز عقد قرارداد ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «وزرا براساس ارائه برنامه به رئیس‌جمهور و مجلس مورد اعتماد قرار گرفتند. با توجه به عدم پاسخ مناسب به توقعات و گلایه‌ها در برخی حوزه‌ها تغییر برخی از وزرا به مرحله قطعیت رسیده و درباره انتصاب افراد جایگزین رایزنی‌ها صورت گرفته.»

وی در توئیت دیگر خود درباره قرار تجاری ایران و ونزوئلا نوشت: «خدایش رحمت کند،  اکبر ترکان مشاور روحانی را که می‌گفت: قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را نداریم. افسوس نیست که ببیند. سپاه قراردادی معادل صادرات به یک قاره امضا می‌کند و دومین نفت‌کش ۲۴۰ میلیون دلاری ساخت ایران از چهار سفارش کشور ونزوئلا تحویل آن کشور شد. ارزش قرارداد این چهار کشتی تقریبا معادل صادرات ایران به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ است.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی هم با تاکید بر شفافیت در میزان دریافتی حقوق‌بگیران در توئیتر نوشت: «در قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف شده که تمام پرداختی همه حقوق بگیران را در سامانه‌ای ثبت کند تا معلوم شود هر فرد چقدر دریافتی دارد. این شفافیت مانع از دریافتی‌های پنهان می‌شود، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته. اگر تعلل دولت ادامه داشته باشد، مجلس ورود و برخورد جدی خواهد کرد! روزی‌که صراحتاً می‌گفتیم این طرح "نمایشی" است و با آن مخالفیم، ما را با انواع برچسب‌ها متهم می‌کردند! با رد شدن طرح شفافیت قوای سه گانه توسط شورای نگهبان، بهتر می‌توان قضاوت کرد که چه کسانی دغدغه واقعی شفافیت را داشته و چه کسانی به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار تصویب آن بودند.»

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی، ‏نماینده مردم همدان و فامنین و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم به مشکل مسکن که این روزها خانواده‌های بسیاری را به زحمت انداخته اشاره کرد و نوشت: «چند سوال پیش روی مسوولین سه قوه است. ۱_برنامه بلند مدت برای حمایت ازمستاجرانی که قدرت خرید مسکن ندارند، چیست؟  ۲_ روش موثر تراز پرداخت وام ودیعه مسکن برای حمایت از مستأجران چه می‌تواند باشد؟ ۳_ دقیقا نقش دستگاه‌های نظارتی از نرخ گذاری اجاره بها تا عقد قولنامه اجاره مسکن چیست؟»

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم به مساله انتخاب واستعفای عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون اشاره کرد و در چند توئیت نوشت: «انتخاب آقای عبدالملکی از همان ابتدا اشتباه بود. وزارت رفاه با ۷۰ درصد مردم ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد.از همان ابتدا هشدار لازم را دادم. در مجلس هم طی طرح سوال خدا را گواه گرفتم جز خیر و صلاح دولت آقای رییسی نمی‌خواهم. اما به هشدارها توجه نشد.» این نماینده مجلس در توئیت دیگر خود اینطور نوشت: «اکنون با صرف هزینه فراوان، همان نتیجه‌ای حاصل شد که پیش بینی کردیم. ای کاش این همه هزینه پرداخت نمیشد. بر اثر تصمیات شتابزده، غیر کارشناسی و بدور از آینده نگری در وزارت رفاه ، سیلی از بازنشستگان راهی کف خیابان شده و احترام و مقام و منزلتشان آسیب دیده است.» رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در سومین توئیت خود نیز نوشت: «برای نخستین بار، بر اثر ندانم کاری و رفاقت بازی آقای وزیر مستعفی، کارکنان یک وزارتخانه دست به تجمع زده و نسبت به سوء مدیریت و کاهش سطح رفاه و حقوق و مزایای کارکنان معترض شدند. به نام جوانگرایی، گماشته پروری و به جای انقلابی گری، جاه طلبی در وزارتخانه حاکم شد.» لارگانی در آخرین توئیت خود نیز اینطور مرقوم کرد: «خودترمیمی دیرهنگام توسط دولت، قابل ستایش بود. عملکردناصواب و خرابکاری‌های ممتد عبدالملکی اقتضا میکند تاوزیری مجرب، هوشمند و صالح انتخاب شود. روشنگری‌های اینجانب صرفا برمبنای ادای تکلیف و اتخاذ چاره بود. مرخص کردن شبانه منشی‌ها و تشریفات وزیرسابق قابل تامل و پرسش برانگیز است. فاعتبروا یا اولی الابصار... والسلام»

کد خبر 683405

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha