محمد وحیدی، نماینده بجنورد در مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین می‌گوید:در حال حاضر، احتمال استیضاح وزیر صمت وجود دارد و شاید وزرای دیگری هم استیضاح شوند. مجلس به سمت ارزیابی عملکرد وزرا رفته و حداقل بعد از تیرماه وضعیت آنها را مشخص خواهد کرد.

وحیدی

همشهری آنلاین- منهای سیاست : دیروز استعفای «حجت‌الله عبدالملکی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد موافقت رئیس‌جمهوری قرار گرفت و «سیدرضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم از مجلس کارت زرد گرفت. «محمد وحیدی»، نماینده بجنورد، مانه، جاجرم و سملقان مجلس از فاطمی امین درباره علت ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت‌ها و همچنین عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداری معادن سوال کرد اما پاسخ‌های وزیر نتوانست نظر ۱۴۱ نماینده از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن را جلب کند.

 ترمیم کابینه بدون فوت وقت 

وحیدی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد اینکه تغییراتی که در دولت در حال انجام است چه پیامی دارد، می‌گوید: «قطعا یکی از رویکردهای مهم هر کابینه‌ای این است که پاسخگوی نیازهای اجتماعی باشد و بتواند مشکلات جامعه را حل کند. در این راستا، استعفای وزیر کار با توجه به مجموع مشکلاتی که داشت و پیامی هم که دیروز مجلس داد و به وزیر صمت کارت زرد داد نشان داد که حوزه اقتصادی حتما نیاز به ترمیم دارد. ضمن اینکه ۲ نفر از معاونین رئیس‌جمهوری هم تاکید کردند که حوزه اقتصادی کابینه در حال ترمیم است. حال اگر این ترمیم زودتر اتفاق بیفتد آثارش حتما این است که تیم اقتصادی دولت منسجم‌تر می‌شود و مشکلات اجتماعی در حوزه اقتصاد مانند گرانی، تورم و کاهش ارزش پول ملی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد ولی اگر این ترمیم به تاخیر بیفتد هم‌افزایی دولت در حوزه اقتصادی شاید تحت‌الشعاع بعضی تصمیمات فردی یا یک دستگاه خاص قرار بگیرد.»

وی با بیان اینکه  تقویت انسجام در دولت ،رفع گرانی ،تورم و کاهش ارزش پول ملی و رفع مشکلات اجتماعی ۵ ضرورتی است که دولت بر اساس آن باید بدون  فوت وقت ترمیم کابینه را در اولویت کاری خود قرار دهد، تاکید می کند که  برای آنکه نگذاریم امید مردم به ناامیدی تبدیل شود دولت و مجلس باید در کنار هم نقاط ضعف را  شناسایی و رفع کنند.

نماینده بجنورد، مانه، جاجرم و سملقان در مجلس با بیان اینکه انتخاب آقای رئیسی از طرف مردم در شرایط سخت کشور یک حرکت رو به امید بوده و این حرکت نباید به ناامیدی تبدیل شود، می‌افزاید: «پذیرش استعفای وزیر کار از سوی ریاست‌جمهوری یک نقطه بسیار امیدبخشی بود که نشان می‌دهد آقای رئیس‌جمهور بر عملکرد زیرمجموعه‌های دولت اشراف دارد و با کسی تعارف ندارد و اگر کسی با سیاست‌ها و نگاه ایشان در ترمیم حوزه اقتصادی، خنثی‌سازی تحریم‌ها و رفع مشکلات مختلف کشور و به ویژه ساماندهی بازار همراهی نکند ایشان هم قطعا ورود می‌کند.»

آیا وزیر صمت عزل خواهد شد؟

وحیدی در مورد اینکه آیا وزیر صمت عزل خواهد شد؟ می‌گوید: «تعدادی از نمایندگان دیروز وقتی من سوال خود را مطرح کردم حرفشان این بود که ای کاش این سوال رویکرد استیضاح داشت. ما سوال را ماه‌های قبل ثبت کرده بودیم ولی الان نمایندگان در خصوص استیضاح وزیر صمت و وزرای دیگر مباحثی را طرح کردند و حتی امضاهایی هم در مجلس انجام شده است. الان که نزدیک به یک سال است که وزرا برنامه می‌ریزند، مجلس به سمت ارزیابی عملکرد آنها رفته است و حداقل بعد از تیرماه وضعیت وزرا را مشخص خواهد کرد. پیام دیروز مجلس هم این بود که وزرا باید جدی‌تر به عملکرد خود توجه کنند و اگر نقص‌هایی دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ترمیم تیم مدیریتی خود بپردازند تا دچار استیضاح از سوی مجلس نشوند. در حال حاضر، احتمال استیضاح وزیر صمت وجود دارد و شاید وزرای دیگری هم مورد استیضاح قرار بگیرند.»

کد خبر 683551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha