از قدیم گفته‌اند که اگر تصادفی در بزرگراه رخ دهد، حتما پای یک وانت نیسان آبی در میان است. این نقل قول در مورد حادثه رانندگی‌ای که در بزرگراه آزادگان رخ داد هم صادق بود.خبر این است: یک دستگاه نیسان وانت آبی رنگ با سرعت زیاد با دو دستگاه خودروی سواری سمند و وانت نیسان پارک‌شده در جنب بزرگراه آزادگان برخورد کرد و حادثه آفرید.

نیسان

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : حتما هنگام عبور از خیابان‌ها و یا بزرگراه‌ها متوجه خودروهایی شده‌اید که به علت‌های مختلف از جمله نقص فنی، جوش آوردن رادیاتور و یا پنجری در گوشه‌ای متوقف شده‌اند تا پس از رفع نقص و عیب دوباره به دل جاده بزنند، اما در این زمان راننده‌ها باید به طور کامل جوانب احتیاط و ایمنی را رعایت کنند تا مبادا خودشان و دیگران را به دردسر بیندازند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه توقف در حاشیه بزرگراه‌ها ممنوع است، درباره حادثه برخورد شدید وانت نیسان آبی با دو دستگاه خودرو پارک‌شده در بزرگراه آزادگان توضیح داد : «برخی رانندگان صرف اینکه فلاشر خودرویشان را روشن کرده‌اند، در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌کنند. اگر در این زمان موارد ایمنی و هشداردهنده رعایت نشود، می‌تواند منجر به تصادفات رانندگی و خسارت‌های مالی و جانی شود.حادثه‌ای که در بزرگراه آزادگان رخ داده به همین دلیل بوده است.»

سرهنگ «علی‌ همه‌خانی»، با بیان اینکه در این حادثه راننده و سرنشین سمند صدمه دیدند، درباره جزئیات آن گفت: «ماجرا از این قرار بوده که یک دستگاه سواری سمند در این مسیر دچار نقص فنی می‌شود و یک دستگاه وانت نیسان برای رفع نقص و انتقال آن به تعمیرگاه در حاشیه بزرگراه و در محلی ناایمن بدون استفاده از علایم ایمنی و هشداردهنده متوقف می‌شود. در این بین یک دستگاه وانت نیسان دیگر به دلیل بی‌توجهی به جلو با این دو وسیله به‌شدت برخورد می‌کند و خسارات فراوانی بر جای می‌گذارد و راننده و سرنشین سمند را دچار شوک و مصدومیت جزئی می‌کند.»

او ادامه داد: «پس از این حادثه، بلافاصله تیم کارشناسی منطقه ٢٦ پلیس راهور فاتب در محل حادثه حضور یافت و اقدام به ایمن‌سازی محل حادثه و بررسی صحنه کردند.»

سرهنگ همه‌خانی به شهروندان توصیه کرد: «چنانچه خودرویی در بزرگراه‌ها خراب و یا دچار نقص فنی شد، بلافاصله باید به منظور اعلام هشدار و اطلاع‌رسانی به دیگر رانندگان، حتما از مثلث خطر و علائم هشداردهنده استفاده کرد تا احتمال حادثه به کمترین میزان برسد. اگر خودرویی دچار مشکل و نقص فنی شود و قرار باشد در حاشیه بزرگراه و آزادراه متوقف شود، باید در قسمت خطوط اضطراری یا جاهایی که با تابلو محل پارک مشخص شده یا در شانه خاکی جاده‌ها بایستد. برای این کار باید خودرو به منتهی علیه سمت راست و در قسمت‌های خطوط اضطراری منتقل و با زدن فلاشر متوقف شود و همچنین با نصب علائم هشداردهنده در فاصله ۱۵۰ متری اقدام کند تا خودرویی از پشت سر با آنان برخورد نکند.»

سرهنگ همه‌خانی از رانندگان درخواست کرد تا در حاشیه بزرگراه به‌هیچ‌عنوان توقف نکنند و در صورت خرابی خودرو به این نکته توجه داشته باشند که برای اطلاع دیگر رانندگان از این موضوع و جلوگیری از بروز سوانح و تصادفات حتما از علایم هشداردهنده و مثلث خطر در فاصله‌ای مناسب استفاده کنند.

کد خبر 683836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رومینا فتحی TR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    خیلی ناراحت کننده اس
  • حدیث جوانمردی TR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    ای کاش کمی به فکر خودمان و همنوعانمان باشیم
  • محمد علی قاسم زاده IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    چقدر وحشتناک کاش کمی احتیاط کنن
  • عیسی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    من خیلی از نیسان آبی می ترسم خدا نصیب نکنه