سجاد شهباززاده که در استقلال زیرنظر قلعه‌نویی، مظلومی و منصوریان بازی کرده، در حالی به تیم سابقش برگشته که آبی‌ها هنوز سرمربی ندارند.

سجاد شهباززاده

به گزارش همشهری‌آنلاین، اخبار نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال بالاخره با نام سجاد شهباززاده کلید خورد. درحالی‌که باشگاه رقیب هفته‌هاست وارد بازار شده و شکارهای بزرگی هم داشته در باشگاه استقلال همه‌چیز تحت‌تأثیر رفتن مجیدی و تلاش برای پیدا کردن جانشین او بوده است. در این اوضاع و درحالی‌که به‌نظر می‌رسید آبی‌ها در امر خرید بازیکن از رقیب عقب افتاده‌اند، ناگهان از نخستین خرید این تیم رونمایی شد. سجاد شهباززاده که پیش از این هم در ۲ مقطع، بازیکن استقلال بوده برای سومین بار به این تیم پیوسته است.

سجاد ۲ فصل قبل با لباس سپاهان آقای گل لیگ شد و با ۲۰ گل، آمار خیلی خوبی هم در گلزنی به جا گذاشت. بهترین آمار گلزنی در لیگ‌های ۱۶ تیمی ایران، متعلق به رضا عنایتی است که در لیگ پنجم ۲۱ گل برای استقلال زد و سجاد شهباززاده فقط یک گل تا رسیدن به آن آمار فاصله داشت. البته آمار بالاترین میانگین گلزنی در یک فصل متعلق به رضا نوروزی است که در لیگ ۱۸ تیمی ۲۴ گل طی ۳۴ هفته زد و به میانگین ۰.۷۱ گل در هر بازی رسید.

میانگین گلزنی رضا عنایتی در لیگ پنجم ۰.۷ و میانگین گلزنی سجاد شهباززاده در لیگ بیستم ۰.۶۷ در هر بازی بوده است. البته آمار سجاد فصل بعد با افت محسوسی روبه‌رو شد. او در لیگ بیست‌ویکم ۲۹ بازی برای سپاهان انجام داد؛ ۲۵ بازی در ترکیب اصلی بود و ۴ بار هم به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت. طی این مدت او ۵ گل زد و ۶ بار هم پاس گل داد تا مجموعا روی ۱۱ گل تیمش تأثیر بگذارد و زیر سایه شهریار مغانلو قرار بگیرد.

شهباززاده در فصل گذشته با کسب نمره ۷.۰۲ از سایت متریکا هفتمین بازیکن موفق تیم خودش بود. این در حالی است که در لیگ بیستم شهباززاده با نمره بسیار خوب ۷.۴۹ برترین بازیکن فصل شده بود تا بهترین فصل فوتبالی خودش را سپری کند. سابقه حضور شهباززاده در استقلال طی دوره اول به ۲ فصل کامل و طی دوره دوم به یک نیم‌فصل می‌رسد. بار اول سجاد در سال ۹۳ از سایپا راهی استقلال شد و در لیگ‌های ۱۴ و ۱۵ برای این تیم به میدان رفت. شهباززاده در لیگ چهاردهم ۱۲ گل و در لیگ پانزدهم ۷ گل برای استقلال زد. ضمن اینکه طی این ۲ فصل ۵ گل هم در جام حذفی برای آبی‌ها به ثمر رساند. بعد از این اتفاقات او راهی ترکیه شد تا ادامه فوتبالش را در تیم آلانیا اسپور دنبال کند. ولی در لیگ هفدهم این فرصت را به دست‌آوردکه دوباره برای استقلال بازی کند اما بعد از یک نیم‌فصل ناموفق و عدم‌گلزنی در ۸ بازی لیگ و یک بازی حذفی، نهایتا آبی‌ها را ترک کرد و راهی قطر شد. مجموع آمار او در استقلال ۷۱ بازی و ۲۴ گل بوده است.

کد خبر 684029
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha