جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
۱ نفر

به‌زودی ۲ کلانتری در منطقه ۱۱ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

امنیت

به گزارش همشهری آنلاین، در نشستی که برای بررسی موضوعات و معضلات امنیت اجتماعی در منطقه ۱۱ با حضور «محمد آخوندی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، «سید محمد موسوی» شهردار منطقه ۱۱، سرهنگ «حسین مافی» سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران، «محمودی» فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی، مدیران شهری منطقه ۱۱ و رئیسان کلانتری‌های منطقه برگزار شد وضعیت امنیت این منطقه مرکزی و مهم پایتخت مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۱ در این نشست گفت: «برای ارتقای امنیت در مرحله نخست پیگیر ایجاد ۲ کلانتری جدید در منطقه هستیم که اقدامات اولیه برای تأمین زمین انجام شده است.»

«محمد آخوندی» عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این‌باره گفت: «مدیریت شهری تهران آمادگی دارد در کنار ناجا برای ارتقای امنیت عمومی جامعه همکاری حداکثری داشته باشد.»

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: «معتقدیم که برای ارتقای امنیت نباید منتظر فراهم شدن همه شرایط باشیم. باید مسائل و مصادیق ناامنی شناسایی شود و با مشارکت مردم، بسیج، شهرداری و مساجد در کنار نیروی انتظامی، امنیت منطقه را به‌طور کامل تأمین کنیم.»

تأمین امنیت شهروندان نیازمند همفکری و برنامه ریزی

آخوندی با اعلام حمایت از ساخت کلانتری در منطقه ۱۱ از شهردار خواست در تحویل زمین برای ساخت کلانتری تعجیل شود. او گفت: «منطقه۱۱ موقعیت خاص اجتماعی و فرهنگی دارد. با توجه به جمعیت ثابت ۳۰۸هزار نفری و جمعیت شناور ۲میلیون نفری منطقه ۱۱، موضوع امنیت شهروندان اهمیت بسیاری دارد و نیازمند همفکری و برنامه‌ریزی است. به‌همین دلیل شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهادات حوزه انتظامی حمایت می‌کند و شهرداری و بسیج با کمک نیروی انتظامی باید در تأمین امنیت تلاش کنند.»

توجه به مطالبات مردم

شهردار منطقه ۱۱ گفت: «ساخت کلانتری جدید، دغدغه مدیریت شهری است. ما برای ارتقای امنیت اجتماعی و توجه به مطالبات مردم در کنار سایر دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم.»

موسوی افزود: «رسیدگی به افزایش حضور اتباع بیگانه در منطقه و جلوگیری از معضلات اجتماعی در برخی بوستان‌ها از جمله مطالبات شهروندان است که با پیگیری و همکاری و حمایت نهادهای دیگر رفع خواهد شد.»

تلاش برای ارتقای امنیت عمومی

در این نشست سرهنگ مافی، سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران نیز گزارشی از وضع امنیت عمومی در منطقه شامل پیشگیری از افزایش سرقت‌ها، برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش، جمع‌آوری، کنترل و برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز و مزاحمت‌های خیابانی و... ارائه کرد و گفت: «در این منطقه، ۳ کلانتری وجود دارد که با توجه به وضعیت خاص موجود در محدوده نیازمند ساخت حداقل ۳ کلانتری دیگر هستیم.»

کد خبر 684419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha