شکل‌گیری نور مارپیچی در آسمان شب، مردم را در نیوزیلند حیرت‌زده کرد و بار دیگر شایعات و بحث‌هایی را در مورد موجودات فضایی به‌راه انداخت.

نیوزیلند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گاردین، در گذشته‌ نه چندان دور، تعدادی از مکان‌ها در سرتاسر جهان اتفاقات عجیبی را در آسمان تجربه کرده‌اند و نور عجیب در نیوزیلند آخرین مورد اضافه شده به این فهرست است.

طبق گفته آلاسدیر برنز، راهنمای رصد ستارگان در جزیره استوارت، یک مارپیچ آبی عظیم در آسمان وجود داشت که در تاریکی به وضوح قابل مشاهده بود و مردم در نقاط مختلف جزیره آن را تجربه کردند.

برنز در این خصوص به گاردین گفت: «به نظر می‌رسید که یک کهکشان مارپیچی عظیم در آسمان آویزان است و به آرامی در سراسر آن می‌چرخد.»

این پدیده به سرعت تبدیل به موضوع بحث آنلاین در گروه‌های مختلف نجوم شد و خیلی زود نظریه‌هایی در مورد یوفوهای احتمالی و تهاجمات بیگانگان به جریان افتاد!

یکی نوشت: «پیش‌بینی از سیاهچاله مداری ما.»

یکی دیگر از کاربران در فیسبوک اظهار داشت: «بیگانگان دوباره دست به‌کار شده‌اند.»

با این حال، پروفسور ریچارد ایستر، فیزیکدان دانشگاه اوکلند، پاسخ بسیار ساده‌تری داشت. او معتقد بود که این مارپیچ توسط یک موشک ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

او گفت: «زمانی که پیشرانه از پشت به بیرون پرتاب می‌شود، چیزی که اساسا آب و دی اکسید کربن است در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای مدت کوتاهی ابری را در فضا تشکیل می‌دهد که توسط خورشید روشن می‌شود. هندسه مدار ماهواره و همچنین نحوه قرار گرفتن ما نسبت به خورشید این ترکیب شدن چیزها برای تولید ابرهای کاملا فریبنده که از جزیره جنوبی قابل مشاهده بودند را درست می‌کند.»

کد خبر 684735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Arash IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    2 1
    با سلام اکنون به برکت تلسکوپهای فضایی قدرتمند بشر دریافته است که شرایط کره زمین و منظومه شمسی یک شرایط بسیار متدوال و رایج در جهان بوده و ایجاد حیات براحتی در سایر منظومه ها امکانپذیر است اما وحشتناک ترین چیز آن است که شما فرضا در جوار ستاره ای دیگر سیاره مشابه را پیدا کنید و با رویت داخل آن مشابه خود ما انسانهایی را ببینید که گرفتاری روزمره گرانی تورم بیکاری بی شغلی بی مسکنی و بد مسکنی و تمامی این موارد را به شکل متاسفانه یکسان در کره زمین دارند.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا وحشتناک