در سال‌های اخیر، مشاهده یوفوها در سراسر جهان افزایش یافته است. چندین نفر به دنبال پاسخ بوده‌اند. در نهایت، امیدی برای کشف اسرار وجود دارد، زیرا ناسا تیمی را برای مطالعه درباره یوفوها تشکیل داده است.

یوفو

به گزارش همشهری آنلاین، به نظر می‌رسد که این یک فشار جدید به سمت علم پرخطر و با تاثیر بالا باشد.

ناسا اعلام کرد که با یک تیم مستقل برای توضیح این مشاهدات آماده است. این آژانس فضایی می‌گوید، این تیم همچنین متوجه خواهد شد که چه مقدار اطلاعات در دسترس عموم است و چه مقدار بیشتر در این تلاش مورد نیاز است. این متخصصان همچنین نحوه استفاده از اطلاعات را در آینده خواهند دید.

در مقر ناسا در واشنگتن دی‌سی، توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره ماموریت علمی، گفت: «ناسا معتقد است که ابزارهای کشف علمی قدرتمند هستند و در اینجا نیز کاربرد دارند.»

او اضافه کرد: «ما از خطرات شهرت ابایی نداریم. اعتقاد قوی ما این است که بزرگ‌ترین چالش چنین پدیده‌هایی این است که میدانی ضعیف از نظر داده محسوب می‌شود.»

ناسا آن را گامی حیاتی برای توضیح رویت مرموز در آسمان می‌داند که UAP یا پدیده‌های هوایی ناشناس نیز نامیده می‌شوند.

ناسا اعلام کرد: «این تیم داده‌هایی را در مورد رویدادهایی در آسمان که نمی‌توان آنها را از دیدگاه علمی به‌عنوان هواپیما یا پدیده‌های طبیعی شناخته‌شده شناسایی کرد، جمع‌آوری می‌کند.»

این مطالعه که به مدت ۹ ماه انجام خواهد شد، کاملا باز خواهد بود، زیرا که از هیچ داده نظامی طبقه‌بندی شده استفاده نخواهد کرد. در عین حال، هزینه چنین برنامه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار دلار نخواهد بود. ناسا گفت که این تیم توسط اخترفیزیکدان دیوید اسپرگل، رئیس بنیاد سیمونز برای پیشرفت تحقیقات علمی، رهبری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اسپرگل در یک کنفرانس خبری گفت: «ما باید با احساس فروتنی به همه این پرسش‌ها بپردازیم. من بیشتر دوران حرفه‌ای خود را به عنوان یک کیهان‌شناس گذرانده‌ام. می‌توانم به شما بگویم که نمی‌دانیم ۹۵ درصد کیهان چیست. بنابراین، چیزهای فراوانی وجود دارد که ما آن را نمی‌فهمیم.»

کد خبر 682307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha