عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد لکوموتیوران مقصر این حادثه بوده زیرا در زمان حادثه لکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته است.

حادثه قطار يزد

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی علت وقوع حادثه قطار مشهد-یزد، اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد.

وی افزود: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی های صورت گرفته شده مشخص شد که راننده قطار مقصر این حادثه بوده است زیرا در زمان حادثه لوکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته بلکه کمک وی عهده دار هدایت قطار بوده است که قانونا این مورد خلاف قانون است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نکته مهمی که وجود داشته این است که قطار می بایست در محل سانحه با سرعت ۱۵ کیلومتر عبور می کرد، اما متاسفانه سرعت قطار در مراحلی ۱۴۴ کیلومتر سرعت داشته و در محلی که باید تقلیل سرعت می داشت اما بعد از فرازی سرعت قطار ۱۳۷ کیلومتر می رسد بعد از این که با بیل مکانیکی مواجه می شود بعد از ترمز سرعت قطار به ۱۰۸ کیلومتر به بیل مکانیکی برخورد می کند.

دنیامالی تصریح کرد: از این رو قطار در محل حادثه بالای ۹۰ کیلومتر سرعت داشته که یک تخلف آشکار در این جا وجود داشته اما موضوع بعدی که وجود دارد و جای سوال است این که بعد از اتمام کار بیل مکانیکی این بیل در محل حادثه چه کار می کرده است؟

وی افزود: همچنین سوالاتی که از راه آهن کشور وجود دارد این است که متصدی ترافیک چرا در محل حضور نداشته؟ و چرا در ایستگاه عباس آباد به راننده قطار یادآوری مجدد نشده است؟ که این مورد جزو تخلفات به حساب می آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: این کمیسیون درحال جمع بندی گزارش حادثه قطار است تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

کد خبر 684797
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 31
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    35 5
    طبق نظر پلیس راهداری متاسفانه هر۲بارتست هوشیاری راننده بیل مکانیکی مثبت بوده است اگر بیل مکانیکی سد راه نبود که تثادفی صورت نمیگرفت.پس راننده بیل مکانیکی مقصر شماره ۱ است
    • پ.ن.پ IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      19 1
      تثادف=تصادف .مقصر شماره یک مشخص شد.مقصر های بعدی کو
  • محمد IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    77 4
    به نظر بنده هم تیم عملیاتی مقصر است که بیل را جابجا نکرده اند وهم ایستگاه عباس آباد رئیس قطار وراننده قطار همه آنها باید به نوعی جریمه وتنبیه شوند آیا شما می‌دانید کودکی ۸ ساله آنهم دختر بچه با پای شکسته دوساعت بر سر جنازه تکه پاره مادر عزیزش ضجه می زده وگریه میکرده آیا میدانید مادری پایش قطع شد ودر اثر جراحت وخونریزی ونبود امداد در قطار وکمک های اولیه جلو شوهرش فوت کرد آیا میدانید چقدر مردم را داغ دار کردید که سر صحنه همراه عزیزان بودند وبرایشان صحرای کربلا ومحشر بود وکسی نبود تا دوساعت نیروی امداد برسد وکمک کند کی این خاطره تلخ از ذهن ما داغداران پاک میشود قطاری که همه برگشت از امام رضا امید به خانه رسیدن بودند به چه علت سرعت قطار ۱۴۰کیلومتر خاک توی دهن وسر کسی که اینها را آموزش داده ودرست قطار راندن را یاد نداده کل تیم قطار از مدیر تا خدمه لوکوموتیو ران ایستگاه دار وهر مسئولی که در مسیر این ریل بوده باید جریمه وتنبه شود وسلام
    • محمدعلی IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      44 3
      خیلی مرد هستی باهاتون موافقم دمت گرممم
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      20 1
      😢😢😢😢
    • احسان DE ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      32 1
      سلام مشکل این است که بعد از حادثه همگان لب به سخن می گشایند و اگر کسی قبل از حادته اعتراضی بکند متهم به سیاسی کاری و تخریب می گردد
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    33 2
    اصلا باید دید بیل اونجا چکار می‌کرده
  • حسین حسینی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    26 0
    مقصر اصلی این سانحه اسفناک عدم کفایت سیستم هشدار وهماهنگ نبودن پیمانکار تعمیرات وقطار ومرکز کنترل بوده راننده بیل مکانیکی باید در جریان ورود قطار قرار میگرفته که متاسفانه باعث از دست دادن عزیزان هموطنمان شد امیدواریم این حادثه تلخ دیگر تکرار نشود .
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    19 0
    سلام ،درست است که سرعت قطار غیر مجاز بوده ولی آیا اگر بیل مکانیکی نبود یا حداقل هماهنگی و علائم هشدار وجود داشت باز این اتفاق و این برخورد صورت میگرفت ؟به نظر اینجانب در خیلی از کارها ،وجدان کاری و احساس مسئولیت کمرنگ شده است
  • A IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    18 0
    مانمیدونیم چه جوری مسافرت بریم باقطارکه دیگه سفرنمیتونیم بکنیم بااین وضعیت با اتوبوس که راننده معلوم نیست چی میزنه با هواپیما هم که بدتر باماشین که تصادفات جاده ای مثله جنگه .واقعا ما باید چیکارکنیم .توروهرکی که دوست دارین مدیریت درست انجام بدین ماهم انسانیم .توزندگیم یکبارفقط مسافرت رفتم انقدر که هرروز میشنویم تصادفات انجام میشه .یک نمونه قطار میدونین چندنفریتیم وبی خانمون شدن جلو چشمشون عزیزانشون مردن.تکلیف ماچیه ما چه جوری سفرکنیم
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    23 4
    بیل مکانیکی مقصر هست حالا سرعت قطار هر چه قدر باشد چه یک کیلومتر چه ۲۰۰ کیلومتر
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    14 4
    سازندگان تراورس های بتی بی کیفیت مقصر هستند قبلا تراورس های راه آهن چوبی یا فلزی بودند که بسیار با دوام هستند خط راه آهن های جدید تراورس بتی هستند که در آن موقع مجبور بوده اند تراورس ها را با بیل مکانیکی تعویض کنند حتما کسانی که در این چند سال با قطار از طبس به بافق … سفر کرده اند تراورس های بتی شکسته که تعویض شده اند را دیده اند که در کنار راه آهن رها شده اند
  • علی IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    24 0
    ضمن تسلیت این بیل سر راه قطار چکار میکرده این همه گزارش خوندم ، باز نفهمیدم ، یعنی کسی احساس مسئولیت نکرده که اون رو دو متر جابجا کنه؟
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    1 0
    سالها تبلیغ میکردند که قطار امن ترین وسیله مسافرت است!
  • حسین IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    باسلام و خسته نباشید و عرض تسلیت به مناسبت درگذشتگان حادثه قطار مشهد ،طبس- یزد ، دوران قدیم ، در یک قرن یکبار اینچنین حوادثی در حال رخ دادن بوده که اون هم با اینکه طبیعی بوده و کسی مقصر نبوده باز هم دهقان فداکار ، فداکاری و بزرگی کردند و نگذاشتن اینچنین اتفاقاتی رخ بده و باعث مرگ چندین بیگناه که آرزوهایی داشتند و روحشان هم خبر نداشته که قراره به خاطر این چنین عواملی و این همه سادگی ازبین بروند و نابود شوند برای همیشه
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    بنام خدا اگر راهبر قطار تقلیل سرعت را رعایت می‌کرد واز محل با سرعت15 یا 30 کیلومتر عبور می‌کرد با مشاهده مسدود بودن خط توسط بیل میکانیکی ومبادرت به ترمز یا برخورد نمی کرد واگر کلا متوجه بیل نشده برخورد با این سرعت 15 کیلوترباعث واژگونی سالن‌های قطار نمیشد عوامل دیگری که از وقوع این سانحه ممکن است جلوگیری کنند یادآوری واعطای برگ احتیاط مجدد به راهبر قطار توسط کشیک ایستگاه عباس آباد