سرپرست مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران از رونمایی مکان رویدادهای تاریخی در مناطق ۱، ۱۲ و ۲۰ در شهر تهران خبر داد.

خانه تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین، نیما نیازمند، سرپرست مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: پروژه شناسایی و رونمایی از مکان رویدادهای تاریخی مناطق ۱و۱۲و۲۰ شهر تهران به پایان رسید. بافت و بناهای تاریخی شهر، گواه عینی و یاد آور رویدادهای گذشته شهر و میراثی تاریخی است.

 سرپرست مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با اشاره به اینکه حفظ تاریخ شهر و هویت آن و ایجاد تصویر ذهنی واضح است، ادامه داد: ضرورت ایجاد الگو از سیمای شهر و یادسازی می‌تواند فضاهای تاریخی شهر را به عنوان شاخص‌های شهری و مکان‌های باهویت حفظ، معرفی و پیوندی میان گذشته و حال معاصر را برقرار کند.

او بیان کرد: در چنین شرایطی شهروندان می توانند گذشته خود را باز شناسی کنند و رویدادهای گذشته را با حال پیوند بزنند.

 نیازمند تاکید کرد: در این راستا مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در پاسخ به نیاز شهروندان اقدام به  تعریف و اجرای پروژه طراحی مکان رویدادهای تاریخی مناطق ۱و۱۲و۲۰ شهر تهران کرد تا بتواند ضمن حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر تهران با ثبت و جانمایی بیش از ١٠٠٠ نقطه مکان رویداد در نقشه پایتخت به ۳  هدف دست پیدا کند.

سرپرست مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: احیاء داشته‌های ارزشمند تاریخی محدوده حصار ناصری، منطقه یک و ری با تاکید بر میراث ناملموس، ارتقاء کیفیت در خدمت رسانی مدیریت شهری در بافت تاریخی و همچنین حفظ و تقویت جاذبه‌های گردشگری فرهنگی در محدوده‌های بافت تاریخی و ایجاد مسیرهای گردشگری از جمله این اهداف است.

او افزود: این پروژه مهم به اتمام رسیده و اطلاعات آن در سامانه بافت تاریخی در پرتال شهرداری تهران بارگذاری شده است.

منبع:خبرگزاری شهر

کد خبر 685200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha