منطقه ۲۱ شهرداری تهران در غربی‌ترین بخش از شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و وسعتی که دارد سبب شده تا آن را از سایر مناطق تهران متمایز کند؛ منطقه‌ای که در بدو ورود به تهران قرار گرفته و تعداد صنایع بزرگ در آن بیش از بافت مسکونی آن است و همین نما و تعریف دیگری به این منطقه حاشیه‌ای تهران بخشیده است.

حسین کاشانی‌پور، شهردار منطقه ۲۱ در گفتگو با همشهری‌آنلاین درباره مسکن و رونق ساخت و ساز در این منطقه گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این باره انجام شده و براساس پیش‌بینی‌ها قرار است در مرحله نخست ۲۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که ۱۵ هزار واحد آن در مرحله دریافت مجوز هستند و برای ساخت چند مجموعه ۴ و ۵ هزار واحدی و چند صد واحدی نیز اقداماتی انجام شده است. تولید مسکن، با کمک فعالان مسکن خواهد بود و استقبال اولیه از ساخت مسکن در این منطقه از سوی کسانی است که مشاغل آنها در این محدوده قرار دارد اما نباید فراموش کنید که این مسکن‌ها فقط برای این افراد در نظر گرفته نشده و تولید مسکن به دلیل نیاز ساکنان منطقه هم بوده است. تبدیل منطقه به عرصه کار و فعالیت موجب شده مردم منطقه در کارخانه‌ها و مجموعه‌های فعال در منطقه مشغول به کار شوند تا فاصله محل کار و سکونت را کم کنند.

او گفت: در شرایط فعلی افرادی که در این محدوده سکونت دارند در اولویت هستند تا بلکه از مهاجرت آنها به شهرهای اطراف و حاشیه‌ای مانند شهر قدس، شهریار، ملارد، اندیشه پیشگیری شود. باید دستگاه‌ها به مردم سند بدهند و هر یک از سندها در سامانه مجوز مسکن ثبت و مسیر قانونی را پشت سر بگذارند. در حالی که به عنوان نمونه سازمان زمین شهری، زمین‌هایی بدون سند تحویل داده بود که از طریق نمایندگان شورای شهر و مجلس پیگیری‌های لازم برای اخذ سند صورت گرفت تا بدون هیچ مشکلی بتوانند اسناد خود را دریافت و اقدام به نوسازی و یا ساخت و ساز کنند. 

مشروح گفتگو؛ ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در جنوب غرب تهران | فضای سبز منطقه ۲۱ پایین‌تر از حد میانگین است | بازگشت زندگی به مردم در کنار نگهداشت صنایع

گفتگو: زهرا کریمی، فهیمه طباطبایی

تصویر: حوریه حسینی

تدوین: محمود دانش آموز

کد خبر 685418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha