کریم اعظمی: تعطیلی لیگ‌برتر در حالی که پرسپولیس در بحرانی‌ترین شرایط قرار داشت، یک خوش‌شانسی بزرگ برای سرخ‌ها بود تا شاید افشین قطبی باز هم این فرصت را داشته باشد تا تیمش را از این وضعیت خارج کند.

قهرمان فصل گذشته که تمریناتش را هر روز در ورزشگاه راه‌آهن پیگیری می‌کند روز گذشته در زمین شماره یک این استادیوم و در یک بازی دوستانه توانست تیم دسته اولی استیل‌آذین را با یک گل شکست دهد. افشین قطبی در این بازی تدارکاتی و در حالی که تیمش را با آرایش 2-4-4 به میدان فرستاده بود، تاکتیک‌های مورد نظرش را به آزمایش گذاشت و ترکیب ابتدایی سرخپوشان متشکل از الیاسی، عبدی، حیدری، باقری‌ها، علیرضا محمد، نوری، شیری، بادامکی، منصوری، نوروزی و خیرخواه بود.

در نیمه‌دوم هم بازیکنانی مثل عبدی حیدری، باقری‌ها، محمد،  نوری و خیرخواه با ضیاء نیک‌نفس، آتسو، فرضیات، رحمان رضایی، علی عسگر و ابراهیم توره تعویض شدند. در نیمه‌اول پرسپولیس بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشت که البته به گل نرسید ولی در
 نیمه دوم استیل‌آذین هم فرصت حمله به روی دروازه پرسپولیس را پیدا کرد ولی در نهایت شاگردان نادر دست‌نشان با یک گل مغلوب حریف شدند. تک گل این مسابقه توسط حمیدرضا علی‌عسگر در دقیقه 63 به ثمر رسید.

هدایتی و آخوندی؛ تماشاگران ویژه

نکته قابل توجه در این بازی دوستانه حضور حسین هدایتی و آخوندی دو عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه بود. تماشاگران پرسپولیس با سردادن شعارهایی از هدایتی
رئیس هیات‌مدیره حمایت کردند و از او خواستند که با تلاش دیگر مسئولان باشگاه پرسپولیس را از این وضعیت بحرانی خارج کند.

وضعیت مبهم رضایی

 پرسپولیسی‌ها با خارج کردن اسم میثاق‌ معمارزاده از فهرست، اقدام به جذب رحمان رضایی کردند ولی این بازیکن همچنان وضعیت مبهمی دارد و با وجود اینکه با سرخپوشان به توافق رسیده است، شاید نتواند این تیم را در رقابت‌های لیگ‌برتر همراهی کند.

معمارزاده تا چندماه دیگر به میادین فوتبال باز می‌گردد و خودش هم در مصاحبه‌های مختلفی به این موضوع اشاره کرده که پرسپولیس نمی‌تواند اسم او را از فهرست خارج کند. البته داریوش مصطفوی مدیرعامل باشگاه در این مورد حرف‌های چند روز پیش را تکرار می‌کند. او می‌گوید: «امیدواریم ITC رحمان برسد تا قراردادش را ثبت کند. در ضمن نام معمارزاده تا زمانی که مصدوم است بیرون از فهرست خواهد بود. اما اگر آماده بازی شد دوباره او را وارد لیست می‌کنیم.»

مصطفوی در شرایطی این موضوع را مطرح می‌کند که اصلا این امکان وجود ندارد تا باشگاه معمارزاده را از فهرست خارج کند و دوباره با او قرارداد ببندد. ولی مصطفوی می‌گوید: «بهتر است منتظر بمانید و ببینید که این کار امکان‌پذیر است. در ضمن ما نیاز به همکاری فدراسیون داریم و درون دروازه هم با مشکل مواجه هستیم. قانونی که قرار است آماده شود، می‌تواند تغییر کند و مسئولان فدراسیون می‌توانند کاری کنند تا پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با قدرت ظاهر شود.»

عزیزی محمدی، رئیس سازمان لیگ اما درخصوص پرونده رحمان رضایی و معمارزاده می‌گوید: «من براساس قانون حرف می‌زنم، طبق قانون باید مدارک بازیکن مصدوم به کمیسیون پزشکی فدراسیون برود و اگر این کمیسیون تایید کرد که معمارزاده نمی‌تواند به دلیل مصدومیت برای پرسپولیس بازی کند، آنوقت باشگاه می‌تواند اسم او را از لیست خارج کند.»
عزیز محمدی تاکید می‌کند: «نامه پزشک معالج معمارزاده برای ما به هیچ عنوان ملاک نیست و فقط در این مورد باید کمیسیون پزشکی فدراسیون فوتبال نظر بدهد.»

حمایت تماشاگران از نیکبخت

علیرضا واحدی‌نیکبخت به دلیل عدم همراهی تیم‌ملی، به احتمال فراوان با رای کمیته انضباطی محروم خواهد شد. این بازیکن روز گذشته هم در بازی تدارکاتی پرسپولیس حضور نداشت. نیکبخت که با لباس شخصی به ورزشگاه راه‌آهن آمده بود پس از 40 دقیقه محل تمرین را ترک کرد و حاضر نشد با خبرنگاران گفت‌وگو کند. نکته قابل توجه تشویق و حمایت تماشاگران حاضر در تمرین از نیکبخت بود. در بازی روز گذشته مهدی واعظی به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن حضور نداشت در ضمن ملی‌پوشان پرسپولیس هم غایب بودند چراکه صبح دیروز همراه تیم‌ملی به امارات رفتند. علی کریمی، الونگ و ایوان پتروویچ هم به دلیل مصدومیت جزئی، در این بازی دوستانه شرکت نکردند.

 الونگ در صدد جدایی

ژاک الونگ هافبک کامرونی پرسپولیس، پس از رفع مصدومیت و درحالی که به شرایط ایده‌آل نزدیک شده است بسیار امیدوار بود تا این تیم را در لیگ‌برتر همراهی کند ولی او هفته گذشته خبر تلخی را شنید؛ طبق اعلام فدراسیون این بازیکن فقط این اجازه را دارد که در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس به میدان برود.  طبق آخرین اخبار قرار است الونگ جلسه‌ای با مدیر باشگاه داشته باشد تا در مورد آخرین وضعیتش با مصطفوی صحبت کند. الونگ در صورتی که حق همراهی پرسپولیس در لیگ‌برتر را نداشته باشد از این تیم جدا خواهد شد. شایعاتی درخصوص پیوستن او به سپاهان و استیل‌آذین شنیده می‌شود.

 قطبی: برای میثاق وقت نداریم

افشین قطبی پس از پیروزی تیمش مقابل استیل‌آذین به خبرنگاران گفت: «بازیکنان ما باید با تمرکز و انرژی زیادی بازی کنند ولی چون تمرینات پرفشاری را پشت سرگذاشته‌ بودیم، آنها توان 90 دقیقه دویدن را نداشتند و به همین دلیل تعویض‌های زیادی انجام دادم. ما اکثر لحظات بازی را در اختیار داشتیم و استیل‌آذین بیشتر دفاع می‌کرد و در نهایت مزد برتری‌مان را گرفتیم.» سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: «نکته قابل توجه بازگشت حسین بادامکی بود و او پس از مدت‌ها توانست 90 دقیقه مفید بازی کند. در ضمن من از عملکرد الیاسی، محمد منصوری و بهادر عبدی رضایت دارم.»

قطبی درخصوص خارج کردن اسم معمارزاده از فهرست که شایعات زیادی را به وجود آورده است، گفت: «ما احتیاج به بازیکن داشتیم و باید اسم معمارزاده را خارج می‌کردیم. در هر خانواده این جدایی‌ها وجود دارد ولی میثاق هر وقت خوب شد می‌تواند به پرسپولیس برگردد.» سرمربی پرسپولیس افزود: «او خیلی دوست داشت به تیم ما کمک کند ولی بدشانسی آورد ولی باشگاه حق و حقوق این دروازه‌بان را به طور کامل پرداخت خواهد کرد. البته میثاق باید این واقعیت را بپذیرد که به این زودی‌ها نمی‌تواند به میادین فوتبال بازگردد و ما هم وقت نداشتیم تا منتظر بازگشت او باشیم.»

کد خبر 68542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز