دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام ارشد طالبان با رد هرگونه تضمین امنیتی رئیس جمهوری افغانستان،خروج نظامیان بیگانه از این کشور را پیش شرط مذاکره با دولت کرزای اعلام کرد.

به گزارش مهر، یکی از افراد نزدیک به ملاعمر سرکرده طالبان در گفتگو با رویترز اعلام کرد: طالبان هر گونه تضمین امنیتی از سوی حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان را رد می‌کند.

"ملا برادر" افزود: مشکل افغانستان حضور نیروهای خارجی است و تا زمانی آنها در افغانستان حضور دارند مذاکره ای انجام نخواهد شد و چون قدرت در اختیار آنهاست مذاکره سودی ندارد.

معاون ملاعمر که از مکانی نامعلوم با تلفن ماهواره‌ای صحبت می‌کرد، گفت : ما در امنیت هستیم و نیازی به تضمین امنیت خود از سوی کرزای نداریم.

 کرزای یکشنبه (26 آبان) گفت که اگر "ملاعمر" رهبر طالبان خواستار مذاکره باشد، امنیت را برای وی تضمین خواهد کرد.

وی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد:" اگر من از وی بشنوم که خواستار آمدن به افغانستان یا مذاکره برای صلح است، من به عنوان رئیس جمهوری افغانستان، امنیت را برای وی فراهم خواهم کرد."

چندی پیش مذاکرات آشتی ملی افغانستان درعربستان و به ابتکار سران این کشور برگزار شد و بیش از 12 نفر از اعضای بلند پایه طالبان با تایید حامد کرزای برای شرکت در آن به عربستان سفر کرده بودند که جزئیات زیادی درباره این نشست و مذاکرات انجام شده در آن منتشر نشده است

کد خبر 68609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز